Η εκπαιδευτική ομάδα των συναδέλφων Δημοτικών Αστυνομικών του Δήμου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των ενημερωτικών παρεμβάσεων που πραγματοποιεί στα δημοτικά σχολεία της πόλης μας σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας, πρόγραμμα που ήδη...
έχουμε παρουσιάσει σε παλαιότερη ανάρτηση, εντάσσει από το τρέχον σχολικό έτος 2009-2010 στις παρουσιάσεις που πραγματοποιεί το πολυμεσικό λογισμικό διαδραστικών μαθημάτων «Qedoc».
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δεδομένα λογισμικό, ιδέα και έργο των συναδέλφων που απαρτίζουν την εκπαιδευτική ομάδα, με τη βοήθεια του οποίου οι μαθητές του δημοτικού σχολείου που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ασκούνται στα θέματα της οδικής ασφάλειας μέσα στην τάξη παίζοντας κατά ομάδες με τους υπολογιστές με την καθοδήγηση των Δημοτικών Αστυνομικών και των δασκάλων τους. Στο λογισμικό αυτό που ονομάζεται «ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» έχουν ελεύθερη πρόσβαση μέσω του διαδικτύου και οι μαθητές από τις σχολικές μονάδες όλων των Δήμων της χώρας, όπως επίσης και κάθε ενδιαφερόμενος (εκπαιδευτικός, γονείς κτλ.).
Η πρώτη φάση του προγράμματος έχει ήδη ολοκληρωθεί. Δημιουργήθηκαν οι δύο δραστηριότητες(1η Μαθαίνω παίζοντας τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και 2η Μαθαίνω παίζοντας τον Κ.Ο.Κ.) με 30 ερωτήσεις – παιχνίδια η καθεμιά (σύνολο 60) διακοσμημένες από 80 στοχευμένα σχέδια συναφή με κάθε ερώτηση-παιχνίδι. Οι δραστηριότητες δημοσιεύθηκαν στο διαδίκτυο στην παρακάτω διεύθυνση:
http://www.qedoc.net/qqp/jnlp/TUMPD_001.jnlp
Η πρωτοπορία του λογισμικού, που το καθιστά μοναδικό στο είδος του, έγκειται στο ότι, εκτός από τις δραστηριότητες και το υλικό που επεξεργάστηκε και συνέταξε η εκπαιδευτική ομάδα των Δημοτικών Αστυνομικών, οι ίδιοι οι μαθητές αλληλοτροφοδοτούνται συμβάλλοντας με τις δικές τους πρωτότυπες δημιουργίες στον εμπλουτισμό του προγράμματος. Συγκεκριμένα, τα παιδιά δημιουργούν μέσα στην τάξη τους ερωτήσεις, παιχνίδια, ασκήσεις μνήμης και άλλες δραστηριότητες σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας. Το υλικό αυτό των παιδιών παραλαμβάνει και ψηφιοποιεί η εκπαιδευτική ομάδα των Δημοτικών Αστυνομικών από το δάσκαλο της τάξης, ο οποίος ενημερώνεται για τον τρόπο λειτουργίας και σύνταξης του λογισμικού ώστε να έχει τη δυνατότητα να συντάσσει και ο ίδιος αντίστοιχες δραστηριότητες και παιχνίδια για όλα τα αντικείμενα της διδασκαλίας του.
Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς υπολογίζεται πως το λογισμικό θα έχει εμπλουτιστεί με 10 νέες δραστηριότητες εμπνευσμένες και διακοσμημένες εξ’ ολοκλήρου από τα ίδια τα παιδιά που θα καλύπτουν το σύνολο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατηγοριοποιημένο στις παρακάτω ενότητες:
1. Τα σήματα της απαγόρευσης.
2. Τα σήματα της υποχρέωσης.
3. Τα σήματα του κινδύνου.
4. Τα σήματα της πληροφορίας.
5. Ο τροχονόμος.
6. Το παιδί πεζό
7. Το παιδί στο ποδήλατο.
8. Το παιδί στο αυτοκίνητο.
9. Το παιδί στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
10. Φωτεινοί σηματοδότες.
Εμείς το μόνο που έχουμε να προσθέσουμε είναι ότι νοιώθουμε πραγματικά υπερήφανοι για τη δουλειά των συναδέλφων και, επιτρέψτε μας, ελαφρώς δικαιωμένοι γιατί πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στις δυνατότητες προσφοράς αυτής της Υπηρεσίας μέσα από κοινωνικές δραστηριότητες αρκεί να υπάρχει σωστός προσανατολισμός και ελευθερία έκφρασης και ανάπτυξης των γνώσεων και των ικανοτήτων των συναδέλφων.
Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα επικοινωνήστε μαζί μας μέσω e-mail και θα σας φέρουμε σε επαφή με τους συναδέλφους.
http://www.sdathess.blogspot.com/
Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δεδομένα λογισμικό, ιδέα και έργο των συναδέλφων που απαρτίζουν την εκπαιδευτική ομάδα, με τη βοήθεια του οποίου οι μαθητές του δημοτικού σχολείου που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ασκούνται στα θέματα της οδικής ασφάλειας μέσα στην τάξη παίζοντας κατά ομάδες με τους υπολογιστές με την καθοδήγηση των Δημοτικών Αστυνομικών και των δασκάλων τους. Στο λογισμικό αυτό που ονομάζεται «ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ» έχουν ελεύθερη πρόσβαση μέσω του διαδικτύου και οι μαθητές από τις σχολικές μονάδες όλων των Δήμων της χώρας, όπως επίσης και κάθε ενδιαφερόμενος (εκπαιδευτικός, γονείς κτλ.).
Η πρώτη φάση του προγράμματος έχει ήδη ολοκληρωθεί. Δημιουργήθηκαν οι δύο δραστηριότητες(1η Μαθαίνω παίζοντας τα σήματα οδικής κυκλοφορίας και 2η Μαθαίνω παίζοντας τον Κ.Ο.Κ.) με 30 ερωτήσεις – παιχνίδια η καθεμιά (σύνολο 60) διακοσμημένες από 80 στοχευμένα σχέδια συναφή με κάθε ερώτηση-παιχνίδι. Οι δραστηριότητες δημοσιεύθηκαν στο διαδίκτυο στην παρακάτω διεύθυνση:
http://www.qedoc.net/qqp/jnlp/TUMPD_001.jnlp
Η πρωτοπορία του λογισμικού, που το καθιστά μοναδικό στο είδος του, έγκειται στο ότι, εκτός από τις δραστηριότητες και το υλικό που επεξεργάστηκε και συνέταξε η εκπαιδευτική ομάδα των Δημοτικών Αστυνομικών, οι ίδιοι οι μαθητές αλληλοτροφοδοτούνται συμβάλλοντας με τις δικές τους πρωτότυπες δημιουργίες στον εμπλουτισμό του προγράμματος. Συγκεκριμένα, τα παιδιά δημιουργούν μέσα στην τάξη τους ερωτήσεις, παιχνίδια, ασκήσεις μνήμης και άλλες δραστηριότητες σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας. Το υλικό αυτό των παιδιών παραλαμβάνει και ψηφιοποιεί η εκπαιδευτική ομάδα των Δημοτικών Αστυνομικών από το δάσκαλο της τάξης, ο οποίος ενημερώνεται για τον τρόπο λειτουργίας και σύνταξης του λογισμικού ώστε να έχει τη δυνατότητα να συντάσσει και ο ίδιος αντίστοιχες δραστηριότητες και παιχνίδια για όλα τα αντικείμενα της διδασκαλίας του.
Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς υπολογίζεται πως το λογισμικό θα έχει εμπλουτιστεί με 10 νέες δραστηριότητες εμπνευσμένες και διακοσμημένες εξ’ ολοκλήρου από τα ίδια τα παιδιά που θα καλύπτουν το σύνολο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας κατηγοριοποιημένο στις παρακάτω ενότητες:
1. Τα σήματα της απαγόρευσης.
2. Τα σήματα της υποχρέωσης.
3. Τα σήματα του κινδύνου.
4. Τα σήματα της πληροφορίας.
5. Ο τροχονόμος.
6. Το παιδί πεζό
7. Το παιδί στο ποδήλατο.
8. Το παιδί στο αυτοκίνητο.
9. Το παιδί στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
10. Φωτεινοί σηματοδότες.
Εμείς το μόνο που έχουμε να προσθέσουμε είναι ότι νοιώθουμε πραγματικά υπερήφανοι για τη δουλειά των συναδέλφων και, επιτρέψτε μας, ελαφρώς δικαιωμένοι γιατί πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στις δυνατότητες προσφοράς αυτής της Υπηρεσίας μέσα από κοινωνικές δραστηριότητες αρκεί να υπάρχει σωστός προσανατολισμός και ελευθερία έκφρασης και ανάπτυξης των γνώσεων και των ικανοτήτων των συναδέλφων.
Για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα επικοινωνήστε μαζί μας μέσω e-mail και θα σας φέρουμε σε επαφή με τους συναδέλφους.
http://www.sdathess.blogspot.com/