27 Νοε 2009

Το στοίχημα δεν είναι «Αντώνης – Ντόρα», αλλά «Αντώνης – πρώτη Κυριακή»

Κάτι παράξενο συμβαίνει στο χώρο των δημοσκοπήσεων. Γιατί τι άλλο μπορεί να πει κανείς όταν όλες (μα όλες) οι δημοσκοπήσεις φέρνουν μπροστά το Σαμαρά με διαφορά ασφαλείας (5-8 μονάδες), αλλά δύο εταιρίες (Focus και Public Issue) επιμένουν να θολώνουν το κλίμα φέρνοντας στις

προβλέψεις τους τα πάνω- κάτω.

Αυτό που μπορώ να βεβαιώσω τους αναγνώστες αυτή τη στιγμή (Παρασκευή μεσημέρι) είναι ότι βάσει μίας πολύ αξιόπιστης συγκριτικής μελέτης των διατεθειμένων δημοσκοπήσεων όλων των εταιριών, το παιχνίδι παίζεται «στον πόντο» αλλά όχι μεταξύ Σαμαρά και Ντόρας. Αλλά μεταξύ Σαμαρά και πρώτης Κυριακής…

Απόψε περιμένουμε και τη δημοσκόπηση της Marc που θα παρουσιαστεί σε κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων μεγάλου αθηναϊκού καναλιού που θα βάζει τα πράγματα στη θέση τους και θα δίνει το περιθώριο, στο οποίο καταλήγει και η συγκριτική μελέτη: Ότι δηλαδή ο Αντώνης Σαμαράς βρίσκεται μία ανάσα πριν το 50+1%!!!

Άλλωστε ο Αντώνης, που γνωρίζει πολύ καλά όλα τα δημοσκοπικά στοιχεία, το είπε και στην ομιλία του στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε κάποιους φίλους του, με τους οποίους συναντήθηκε αργά το βράδυ τη Τετάρτης στο «Μακεδονία Παλάς». «Πάμε γερά για να τελειώνουμε από την πρώτη Κυριακή», τους είπε…

Από εκεί και πέρα είναι σαφές ότι η δυναμική του Αντώνη έχει φέρει απέναντι του όλο το Σύστημα των ΜΜΕ, όλο το πολιτικο-δημοσιογραφικό κατεστημένο, αναπόσπαστο μέρος του οποίου είναι η γνωστή «Οικογένεια».

Δε θα περίμενε κανείς από αυτήν να δεχθεί τόσο εύκολα τη λαϊκή βούληση, την επαναστατική ορμή που αυτή τη στιγμή διατρέχει όλη τη «γαλάζια» βάση της Ελλάδας.

Ας δούμε λίγο αναλυτικότερα όμως το τι συμβαίνει στις δύο «αιρετικές» δημοσκοπήσεις:

1. Focus: Η εταιρία είναι συμφερόντων του Γιώργου Φλέσσα, γνωστού μας από τη δεκαετία του ’80 όταν ήταν υπεύθυνος ιδεολογικής διαφώτισης της ΟΝΝΕΔ. Ο ίδιος διατηρεί την εταιρία Civitas, που αναλαμβάνει την πολιτική επικοινωνίας κομμάτων, υποψηφίων, υπουργείων, εταιριών κλπ. Καλύτερος πελάτης της είναι φυσικά το σύστημα της Ντόρας. Η Civitas έκανε πολλές και καλές δουλειές στον χώρο της αμυντικής βιομηχανίας, κατά τα τελευταία χρόνια της διακυβέρνησης της ΝΔ.

Η Focus λοιπόν δεν έχει και μεγάλη εμπειρία από δημοσκοπήσεις. Παρά ταύτα τολμά και έρχεται σε αντίθεση με τα όσα δίνουν όλες οι άλλες (πλην μιας) εταιρίες. Αυτό που προβληματίζει τους ειδικούς είναι ότι εμφανίζει πολύ μεγάλη το ποσοστό των αναποφάσιστων. Δηλαδή, κάποιος κακεντρεχής θα μπορούσε να υποθέσει ότι «κόβει» πόντους από τον Σαμαρά και τους προσθέτει στην αδιευκρίνιστη ψήφο. Με τον τρόπο αυτό θεωρεί ότι δεν θα εκτεθεί όταν έχουμε τα τελικά αποτελέσματα γιατί απλούστατα θα ισχυριστεί ότι οι αναποφάσιστοι μετακινήθηκαν προς τον μεσσήνιο πολιτικό. Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα. Η Focus είναι η μόνη εταιρία που δίνει τόσο ψηλά την αδιευκρίνιστη ψήφο (πάνω από 10 μονάδες), μέγεθος που δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό, τρεις μόλις ημέρες πριν το άνοιγμα της κάλπης.

2. Η Public Issue: Η εταιρία έχει φτιάξει το μύθο της, στις εκλογές του 2000, του 2004 και του 2007 όταν βρήκε με θαυμαστή ακρίβεια το αποτέλεσμα των εθνικών εκλογών. Από τότε όμως έχει καταγράψει αστοχίες, με μεγαλύτερες αυτές των ευρωεκλογών και των τελευταίων εθνικών. Το γεγονός ότι η τελευταία δημοσκόπηση δημοσιοποιήθηκε μόνο μέσα από την τηλεόραση του ΣΚΑΙ, μέτοχος του οποίους είναι ο κουμπάρος της Ντόρας, εφοπλιστής Μαρινάκης, ίσως πρέπει να εξιολογηθεί. Ωστόσο το σοβαρότερο στοιχείο είναι άλλο: Το ποσοστό του Ψωμιάδη. Και εδώ, όπως στην προηγούμενη περίπτωση με την αδιευκρίνιστη ψήφο, βλέπουμε να διογκώνεται το ποσοστό. Θα μπορούσε δηλαδή και εδώ ένας κακεντρεχής να υποθέσεις ότι ίσως «κόβονται» μονάδες από τον Σαμαρά και προστίθενται στον Ψωμιάδη, που φτάνει το μνημειώδες ποσοστό του 14%. Κανείς δεν έχει δώσει τέτοιο ποσοστό στον νομάρχη Θεσσαλονίκης. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι, για να πιάνει το 14% ο Ψωμιάδης σε όλη τη χώρα, θα πρέπει στη Θεσσαλονίκη και σε κάποιους νομούς της Βόρειας Ελλάδας όπου είναι επικεντρωμένη το μεγαλύτερο μέρος της δύναμής του να πιάνει το 40%. Μόνο έτσι δικαιολογείται το πανελλαδικό ποσοστό του 14%, αφού στην Πελοπόννησο, την Κρήτη και τα νησιά τα ποσοστά του είναι χαμηλότατα.

Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει ότι τέτοιες δημοσκοπήσεις λειτουργούν προς υποστήριξη του Ψωμιάδη προκειμένου αυτός να παραμείνει οπωσδήποτε στην κούρσα. Γιατί με ποσοστά γύρω στο 7-8% η αποχώρησή του ήταν εγγύτερα.

Σε κάθε περίπτωση Κυριακή… κοντή γιορτή!

Γαλάζιος Παρατηρητής…

antinews.gr

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη