'Oταν 2 εβδομάδες πρίν απο τις εκλογές προσπάθησα να κατατοπίσω τον αγαπητό Μαγκριώτη σαν μελετητής του θέματος της υποθαλάσσιας και του μετρό δέν ήθελε την ενημέρωση λόγω περιορισμένου χρόνου, αλλά ίσως και για τους λόγους που φάνηκαν απο το finish της δηλώσεώς του.
Με λίγα λόγια πρώτα για την πρώτη μελέτη. Τέλη 80 αρχές 90.
Το μετρό σαν μελέτη έργου έφθασε μέχρι την δημοπράτηση και μειοδότης υπήρξε η γαλλική εταιτεία Μπουϊκ. Με χίλιες δύο τεχνικά αστήρικτες προφάσεις ο γνωστός οδοντογιατρός Λαλιώτης έδιωξε την εταιρεία αυτή και...
Με λίγα λόγια πρώτα για την πρώτη μελέτη. Τέλη 80 αρχές 90.
Το μετρό σαν μελέτη έργου έφθασε μέχρι την δημοπράτηση και μειοδότης υπήρξε η γαλλική εταιτεία Μπουϊκ. Με χίλιες δύο τεχνικά αστήρικτες προφάσεις ο γνωστός οδοντογιατρός Λαλιώτης έδιωξε την εταιρεία αυτή και...
σήμερα έχουμε ελληνική εταιρία, που το κατασκευάζει. Μέχρι σήμερα κανένας απο τους μετέπειτα ΥΠΕΧΩΔΕ δέν τόλμησε να ανοίξει το στόμα του για να πεί στον ελληνικό λαό, πόσα χρήματα έλαβε ή έχει λαμβάνειν σαν νόμιμη αποζημιώση η διωχθείσα γαλλική κατασκευαστική εταιρεία, η οποία σημειωτέον στην Κωνσταντινούπολη συνεχίζει να επεκτείνει τις εκεί γραμμές του μετρό, ενώ στην Σμύρνη το παρέδωσε
στην πόλη προ τριών ετών.
Στην υποθαλάσσια αρτηρία μετά απο τον εμνευστή της, που απο δήμαρχος έγινε Υπουργός Προεδρείας, ακολούθησε ο γνωστός συρφετός των αστοιχείωτων θεσσαλονικέων, δήθεν τάχαμ πολιτικών, που - δρυός πεσούσης ... - έπεσαν με τα μούτρα να ακυρώσουν την πρώτη μελέτη, η οποία σαν σύλληψη και υλοποίηση ήταν η μόνη που θα προσέφερε στους θεσσαλονικείς την μόνη ενδεδειγμένη λύση, που θα έλυνε ριζικά και για μερικούς αιώνες το κυκλοφοριακό της πρόβλημα.
Ψεύτικες υπογραφές και ασύλληπτες μπούρδες, όπως του Παπαθεμελή που σε συνέντευξη τύπου στο Μακεδονία Παλλάς ανακοίνωνε με άξεχαστο περισπούδαστο και επιστημονικό ύφος ότι, το έργο όπως είχε μελετηθεί, όχι μόνο θα κατέστρεφε τον παραδοσικό χαρακτήρα της παραλίας (φωτιά και μπούρμπερη σ'αυτόν που θα τον κατέστρεφε!), αλλά και θα σήκωνε την ... στάθμη του Θερμαϊκού και θα πλημμύριζε έτσι η πόλη μας. Έλα Χριστέ και Κύριε !!!
Γνωστά ονόματα που πολέμησαν αυτό το έργο με την επιστημονικοφανή κάλυψη του τότε τοπογράφου μηχανικού Βούγια, Μπουτάρης και λοιποί κάτοικοι της παλιάς παραλίας, ραδιο Παρατηρητής, όχι για το έργο αλλά για την ζημιά που προκάλεσαν στην πόλη, ακυρώνοντας δια βοής το έργο αυτό και αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στην εγκατασταση της μεταφοράς του φυσικού αερίου πίσω απο τα ασταθή μπλόκια της παλιάς παραλίας, για να "χαίρονται" αυτοί μαζί με τον Λαλιώτη και τον τότε δήμαρχο Κοσμόπουλο την τοποθέτηση εν δυνάμει βόμβας μέσα στην Θεσσαλονίκη, όταν σε κάποιο σεισμό σπάσει ο αγωγός αυτός απο κάποιο κομμάτι που θα μετακινηθεί και θα πάρει φωτιά και θα εκραγεί το αέριο που κυκλοφορεί στον αγωγό υπο πίεσιν πολλών ατμοσφαιρών.(ανάλογη περίπτωση στην Σεούλ πριν απο μερικά χρόνια)
Έχω γράψει πολλά σχετικά με αυτό το τεράστιο θέμα. Σεβόμενος τον διαθέσμο χώρο αλλά και την υπομονή των αναγνωστών θα καταλήξω στα πλέον βασικά και σημαντικά για την προς Μαγκριώτην απάντηση.
1.- οι μελέτες μετρό και υποθαλάσσιας συντάχθηκαν χωρίς καμά αμοιβή. Δωρεάν για τους Θεσσαλονικείς απο μία ομάδα 40 επιστημόνων με εντολή του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ.
2.- η ακύρωση της πρώτης μελέτης της υποθαλάσσιας υπο τις φωνασκίες ασχέτων κέντρισε το ενδιαφέρον για την προταθείσα νέα μελέτη, η οποία κατα τον τότε Νομάρχη Παπαδοπουλο θα έφθανε στο ύψος αμοιβης των συνεργαζομένων γραφείων απο 1.5 δισεκατομμύρια δραχμές. Στο τέλος, όπως μαθεύτηκε απο μερικούς συμμετέχοντες, το ποσό αυτό τριπλασιάσθηκε. Γιατί και πώς δέν μαθεύτηκε ποτέ!
3.- και μιάς και η ξήλευση μετά την πτώση της δρυός είναι δεδομένη, με γειά τους και με χαρά τους, γιατί οι συνάδελφοι δούλεψαν με την ψυχή τους για να φτιάξουν μία οριζόντια υποθαλάσσια τρύπα απο το λιμάνι μέχρι την εξοδο, απροσδιόριστα κάπου, που θα ταιριαζε με το κυκλοφοριακό της πόλης. Ένας υποθαλάσσιος σωλήνας, για τον βίαιο εξαερισμό του οποίου προβλέπονταν τρείς πύργοι ύψους 30 μέτρων, εκ των οποίων ένας ανάμεσα στον Λ.Πύργο και στο άγαλμα του Αλέκου, όπως κάποιος προοδευτικός αρχιτέκτων μηχανικός αποκαλούσε τον Μ.Αλέξανδρο.
ΑΛΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΞΕΝΟΔΟΧΟ
4.- διότι, όταν παρουσία τού τοτε πολιτικού κόσμου το ΤΕΕ αποφάσισε να παρουσιάσει την μελέτη του υποθαλάσσιου αυτού σωλήνα, που σημειωτέον δέν θα απείχε περισσότερο απο 100 μέτρα απο την "βόμβα" αερίου της παραλίας της Θεσσαλονίκης και τελευταίος εγώ ζήτησα τον λόγο σαν παλιός μελετητής να προσθέω κάτι, δέν πρόλαβα να πώ ότι, το έργο αυτό δέν θα επέτρεπαν να γίνει ούτε οι πυγμαίοι στην Αφρική, καθώς κάθε έκρηξη του αερίου θα μπορούσε να δημιουργήσει στον Θερμαϊκό ένα δεύτερο Κούρσκ, ο Πρόεδρος της ημερίδος και Πρόεδρος του ΤΕΕ μου έκλεισε ο μικρόφωνο και στην συνέχεια διέγραψε και όσα είπα απο τα πρακτικά.
5.- ο Πρόεδρος αυτός υπήρξε συνεπής τόσο προς την κοροϊδία του λαού μας όσο φυσικά και προς την αμοιβή των τεχνικών γραφείων
ΔΙΟΤΙ
λίγο μετά την διακοπή της ομιλίας μου με πλησίααν δύο συνάδελφοι μηχανολόγοι για να μου πούν ότι,
ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΙΧΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΓΩΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ στην παραλία της Θεσσαλονίκης !!! (ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ !)
Ούτε τον Σουφλιά είχε προειδοποιήσει κανείς(???) μέχρις ότου το αντελήφθη απο τα δικά μου mails. Και όταν πλέον είχαν ολοκληρωθεί οι συμβάσεις με τον "εργοδότη" του, έβαλε τον Λιάπη να ανακοινώσει ότι, το έργο δέν μπορεί να γίνει ( γίνεται και παραγίνεται και ειδικά με την πρώτη μελέτη ) επειδή θα θίξει διατηρητέα κτίσματα στον χώρο του ΟΛΘ. Κανένας όμως απο αυτούς τους δύο δέν μας ανακοίνωσε πόσα θα πάρει ο "εργοδότης" του σαν νόμιμη αποζημίωση μετά απο την ακύρωση της (απ'ευθείας ???) αναθέσεως.
Μας το ανακοίνωσαν όμως πρόσφατα. Θα του πληρώσουμε αυτού του κυρίου κάτι 130 εκατομμύρια ευρώ! Ή μήπως είναι 130 δις ??? δέν θυμάμαι.
Και έτσι απαντώ στον ευγενή συμπατριώτη μας Μαγκριώτη, που εκ χαρακτήρος με σθένος και κέφι προχωρεί στις πολιτικές πρωτοβουλίες και διαδικασίες, λέγοντάς του χωρίς απολύτως καμία πολιτική ή άλλη υστεροβουλία ότι, η πρόθεση και πρόταση για μία νέα μελέτη ΒΡΩΜΑΕΙ άλλα 4,5 δις. Και επειδή η πρώτη μελέτη για την υποθαλάσσια αρτηρία είναι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ, πριν να μπλέξει και αυτός όσο και οι προηγούμενοι, άς κάνει προηγουμενως τον κόπο να ενημερωθεί. Γιατί είναι βέβαιο ότι μετά απο την ενημέρωση αυτή δέν θα του κάνει όρεξη να δεί και να πιάσει κάποια αλλη λύση στα χέρια του.
'Ετσι παρακαλώ την Τaxalia να κρατήσει το σημερινό μου σχόλιο είτε δημοσιεύοντάς το είτε με τον δικό της τρόπο ενημερώνοντας τον Μαγκριώτη, για τον οποίο αλλά και για όποιον άλλον ενδιαφέρεται, δηλώνω ότι, θα είμαι σην διάθεσή του για κάθε περαιτέρω ενημέρωση.
Τέλος άς με συγχωρήσουν οι αναφερόμενοι ονομαστικώς χωρις το "κύριος". Αυτό εξυπακούεται.
Ευχαριστώ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ (αναγνώστης)
istwr@hotmail.com
στην πόλη προ τριών ετών.
Στην υποθαλάσσια αρτηρία μετά απο τον εμνευστή της, που απο δήμαρχος έγινε Υπουργός Προεδρείας, ακολούθησε ο γνωστός συρφετός των αστοιχείωτων θεσσαλονικέων, δήθεν τάχαμ πολιτικών, που - δρυός πεσούσης ... - έπεσαν με τα μούτρα να ακυρώσουν την πρώτη μελέτη, η οποία σαν σύλληψη και υλοποίηση ήταν η μόνη που θα προσέφερε στους θεσσαλονικείς την μόνη ενδεδειγμένη λύση, που θα έλυνε ριζικά και για μερικούς αιώνες το κυκλοφοριακό της πρόβλημα.
Ψεύτικες υπογραφές και ασύλληπτες μπούρδες, όπως του Παπαθεμελή που σε συνέντευξη τύπου στο Μακεδονία Παλλάς ανακοίνωνε με άξεχαστο περισπούδαστο και επιστημονικό ύφος ότι, το έργο όπως είχε μελετηθεί, όχι μόνο θα κατέστρεφε τον παραδοσικό χαρακτήρα της παραλίας (φωτιά και μπούρμπερη σ'αυτόν που θα τον κατέστρεφε!), αλλά και θα σήκωνε την ... στάθμη του Θερμαϊκού και θα πλημμύριζε έτσι η πόλη μας. Έλα Χριστέ και Κύριε !!!
Γνωστά ονόματα που πολέμησαν αυτό το έργο με την επιστημονικοφανή κάλυψη του τότε τοπογράφου μηχανικού Βούγια, Μπουτάρης και λοιποί κάτοικοι της παλιάς παραλίας, ραδιο Παρατηρητής, όχι για το έργο αλλά για την ζημιά που προκάλεσαν στην πόλη, ακυρώνοντας δια βοής το έργο αυτό και αφήνοντας ελεύθερο το πεδίο στην εγκατασταση της μεταφοράς του φυσικού αερίου πίσω απο τα ασταθή μπλόκια της παλιάς παραλίας, για να "χαίρονται" αυτοί μαζί με τον Λαλιώτη και τον τότε δήμαρχο Κοσμόπουλο την τοποθέτηση εν δυνάμει βόμβας μέσα στην Θεσσαλονίκη, όταν σε κάποιο σεισμό σπάσει ο αγωγός αυτός απο κάποιο κομμάτι που θα μετακινηθεί και θα πάρει φωτιά και θα εκραγεί το αέριο που κυκλοφορεί στον αγωγό υπο πίεσιν πολλών ατμοσφαιρών.(ανάλογη περίπτωση στην Σεούλ πριν απο μερικά χρόνια)
Έχω γράψει πολλά σχετικά με αυτό το τεράστιο θέμα. Σεβόμενος τον διαθέσμο χώρο αλλά και την υπομονή των αναγνωστών θα καταλήξω στα πλέον βασικά και σημαντικά για την προς Μαγκριώτην απάντηση.
1.- οι μελέτες μετρό και υποθαλάσσιας συντάχθηκαν χωρίς καμά αμοιβή. Δωρεάν για τους Θεσσαλονικείς απο μία ομάδα 40 επιστημόνων με εντολή του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ.
2.- η ακύρωση της πρώτης μελέτης της υποθαλάσσιας υπο τις φωνασκίες ασχέτων κέντρισε το ενδιαφέρον για την προταθείσα νέα μελέτη, η οποία κατα τον τότε Νομάρχη Παπαδοπουλο θα έφθανε στο ύψος αμοιβης των συνεργαζομένων γραφείων απο 1.5 δισεκατομμύρια δραχμές. Στο τέλος, όπως μαθεύτηκε απο μερικούς συμμετέχοντες, το ποσό αυτό τριπλασιάσθηκε. Γιατί και πώς δέν μαθεύτηκε ποτέ!
3.- και μιάς και η ξήλευση μετά την πτώση της δρυός είναι δεδομένη, με γειά τους και με χαρά τους, γιατί οι συνάδελφοι δούλεψαν με την ψυχή τους για να φτιάξουν μία οριζόντια υποθαλάσσια τρύπα απο το λιμάνι μέχρι την εξοδο, απροσδιόριστα κάπου, που θα ταιριαζε με το κυκλοφοριακό της πόλης. Ένας υποθαλάσσιος σωλήνας, για τον βίαιο εξαερισμό του οποίου προβλέπονταν τρείς πύργοι ύψους 30 μέτρων, εκ των οποίων ένας ανάμεσα στον Λ.Πύργο και στο άγαλμα του Αλέκου, όπως κάποιος προοδευτικός αρχιτέκτων μηχανικός αποκαλούσε τον Μ.Αλέξανδρο.
ΑΛΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΞΕΝΟΔΟΧΟ
4.- διότι, όταν παρουσία τού τοτε πολιτικού κόσμου το ΤΕΕ αποφάσισε να παρουσιάσει την μελέτη του υποθαλάσσιου αυτού σωλήνα, που σημειωτέον δέν θα απείχε περισσότερο απο 100 μέτρα απο την "βόμβα" αερίου της παραλίας της Θεσσαλονίκης και τελευταίος εγώ ζήτησα τον λόγο σαν παλιός μελετητής να προσθέω κάτι, δέν πρόλαβα να πώ ότι, το έργο αυτό δέν θα επέτρεπαν να γίνει ούτε οι πυγμαίοι στην Αφρική, καθώς κάθε έκρηξη του αερίου θα μπορούσε να δημιουργήσει στον Θερμαϊκό ένα δεύτερο Κούρσκ, ο Πρόεδρος της ημερίδος και Πρόεδρος του ΤΕΕ μου έκλεισε ο μικρόφωνο και στην συνέχεια διέγραψε και όσα είπα απο τα πρακτικά.
5.- ο Πρόεδρος αυτός υπήρξε συνεπής τόσο προς την κοροϊδία του λαού μας όσο φυσικά και προς την αμοιβή των τεχνικών γραφείων
ΔΙΟΤΙ
λίγο μετά την διακοπή της ομιλίας μου με πλησίααν δύο συνάδελφοι μηχανολόγοι για να μου πούν ότι,
ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΙΧΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΓΩΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ στην παραλία της Θεσσαλονίκης !!! (ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ !)
Ούτε τον Σουφλιά είχε προειδοποιήσει κανείς(???) μέχρις ότου το αντελήφθη απο τα δικά μου mails. Και όταν πλέον είχαν ολοκληρωθεί οι συμβάσεις με τον "εργοδότη" του, έβαλε τον Λιάπη να ανακοινώσει ότι, το έργο δέν μπορεί να γίνει ( γίνεται και παραγίνεται και ειδικά με την πρώτη μελέτη ) επειδή θα θίξει διατηρητέα κτίσματα στον χώρο του ΟΛΘ. Κανένας όμως απο αυτούς τους δύο δέν μας ανακοίνωσε πόσα θα πάρει ο "εργοδότης" του σαν νόμιμη αποζημίωση μετά απο την ακύρωση της (απ'ευθείας ???) αναθέσεως.
Μας το ανακοίνωσαν όμως πρόσφατα. Θα του πληρώσουμε αυτού του κυρίου κάτι 130 εκατομμύρια ευρώ! Ή μήπως είναι 130 δις ??? δέν θυμάμαι.
Και έτσι απαντώ στον ευγενή συμπατριώτη μας Μαγκριώτη, που εκ χαρακτήρος με σθένος και κέφι προχωρεί στις πολιτικές πρωτοβουλίες και διαδικασίες, λέγοντάς του χωρίς απολύτως καμία πολιτική ή άλλη υστεροβουλία ότι, η πρόθεση και πρόταση για μία νέα μελέτη ΒΡΩΜΑΕΙ άλλα 4,5 δις. Και επειδή η πρώτη μελέτη για την υποθαλάσσια αρτηρία είναι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ, πριν να μπλέξει και αυτός όσο και οι προηγούμενοι, άς κάνει προηγουμενως τον κόπο να ενημερωθεί. Γιατί είναι βέβαιο ότι μετά απο την ενημέρωση αυτή δέν θα του κάνει όρεξη να δεί και να πιάσει κάποια αλλη λύση στα χέρια του.
'Ετσι παρακαλώ την Τaxalia να κρατήσει το σημερινό μου σχόλιο είτε δημοσιεύοντάς το είτε με τον δικό της τρόπο ενημερώνοντας τον Μαγκριώτη, για τον οποίο αλλά και για όποιον άλλον ενδιαφέρεται, δηλώνω ότι, θα είμαι σην διάθεσή του για κάθε περαιτέρω ενημέρωση.
Τέλος άς με συγχωρήσουν οι αναφερόμενοι ονομαστικώς χωρις το "κύριος". Αυτό εξυπακούεται.
Ευχαριστώ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ (αναγνώστης)
istwr@hotmail.com