ΣΕ ΙΣΧΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΧΑΡΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
Τίθεται επίσημα σε ισχύ, από την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών Σιδηροδρόμου. Η Χάρτα, που ψηφίστηκε το 2007 και ενσωματώνει πολλές από τις προτάσεις που είχαν καταθέσει οι Πράσινοι στο ευρωκοινοβούλιο, κατοχυρώνει την υποχρέωση των...
Τίθεται επίσημα σε ισχύ, από την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Χάρτα Δικαιωμάτων Επιβατών Σιδηροδρόμου. Η Χάρτα, που ψηφίστηκε το 2007 και ενσωματώνει πολλές από τις προτάσεις που είχαν καταθέσει οι Πράσινοι στο ευρωκοινοβούλιο, κατοχυρώνει την υποχρέωση των...
σιδηροδρομικών εταιριών να διευκολύνουν την πρόσβαση ατόμων με αναπηρία, αλλά και δικαίωμα μεταφοράς ποδηλάτων με όλους τους συρμούς μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι αποδίδουν και συμβολική σημασία στο γεγονός ότι η έναρξη ισχύος της Χάρτας συμπίπτει με τη φετινή Εθνική Ημέρα ΑμΕΑ. Την αφιερώνουν λοιπόν στην προώθηση του αιτήματος για πλήρη πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στο σιδηρόδρομο και τη Δημόσια Συγκοινωνία. Λίγες μέρες πριν τη διάσκεψη της Κοπεγχάγης, η πρόσβαση αυτή συνδέεται και με το δικαίωμα ισότιμης συμμετοχής των Ατόμων με Αναπηρία στη μάχη κατά της Κλιματικής Αλλαγής.
Στην Ελλάδα το δικαίωμα αυτό παραμένει προς το παρόν κενό γράμμα, αφού οι συρμοί δεν είναι προσπελάσιμοι, και μόνο στο Σταθμό Λαρίσης ο ΟΣΕ παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης για άτομα με αναπηρίες. Οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουν ζητήσει υποχρεωτικές προδιαγραφές ώστε τουλάχιστον οι νέοι συρμοί να είναι όλοι προσπελάσιμοι, καθώς και αντίστοιχη διαμόρφωση των σιδηροδρομικών σταθμών με αφετηρία όσους κατασκευάζονται ή ανακαινίζονται από εδώ και πέρα. Έχουν επίσης καλέσει τη χώρα μας να μην ενεργοποιήσει καμιά από τις εξαιρέσεις που είχαν ενσωματωθεί στη Χάρτα με επιμονή του Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν καταθέσει και ερώτηση στο ευρωκοινοβούλιο στις 22 Οκτωβρίου, όπου ο Μιχάλης Τρεμόπουλος ζητά στοιχεία για την εφαρμογή της Χάρτας, προτείνοντας παράλληλα πανευρωπαϊκές προδιαγραφές για μεταφορά αναπηρικών αμαξιδίων και ποδηλάτων σε όλα τα τρένα. Η ερώτηση είχε κατατεθεί στις 22 Οκτωβρίου και η απάντηση της Κομισιόν αναμένεται τις επόμενες μέρες.
Το θέμα της στροφής προς το σιδηρόδρομο και της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία σε όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς, τέθηκε από τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων και στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Δημόσιας Υγείας του ευρωκοινοβουλίου που ασχολήθηκε με τη διαμόρφωση των παρατηρήσεών της για το σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Μεταφορών.
Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος είχε άλλωστε δηλώσει από τους πρώτους συμμετοχή στη διακομματική ομάδα εργασίας (intergroup) για την αναπηρία στο ευρωκοινοβούλιο, και παρεμβαίνει ήδη για την ενεργοποίησή της.
«Στις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο βλέπω ανθρώπους με αναπηρίες να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνική και δημόσια ζωή. Όμως στην Ελλάδα τα άτομα με αναπηρίες έχουν καταδικαστεί να ζουν αθέατα, αφού η διαμόρφωση των χώρων που ζούμε και κινούμαστε δεν αφήνει καθόλου περιθώρια γιΆ αυτούς», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Πρόκειται για κατάσταση που αποτελεί στίγμα για τις ελληνικές πόλεις αλλά και για ολόκληρη την κοινωνία μας. Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα ισότιμης συμμετοχής στην κοινωνική και πολιτική ζωή, και ιδιαίτερα προσπάθεια για τη βιωσιμότητα».
Την ερώτηση του Μιχ. Τρεμόπουλου θα βρείτε εδώ:
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+WQ+E-2009-5416+0+DOC+XML+V0//EL
Η Ευρωπαϊκή Χάρτα Επιβατών Σιδηροδρόμου υπάρχει στα ελληνικά εδώ:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:315:0014:0041:EL:PDF
Οι Οικολόγοι Πράσινοι αποδίδουν και συμβολική σημασία στο γεγονός ότι η έναρξη ισχύος της Χάρτας συμπίπτει με τη φετινή Εθνική Ημέρα ΑμΕΑ. Την αφιερώνουν λοιπόν στην προώθηση του αιτήματος για πλήρη πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στο σιδηρόδρομο και τη Δημόσια Συγκοινωνία. Λίγες μέρες πριν τη διάσκεψη της Κοπεγχάγης, η πρόσβαση αυτή συνδέεται και με το δικαίωμα ισότιμης συμμετοχής των Ατόμων με Αναπηρία στη μάχη κατά της Κλιματικής Αλλαγής.
Στην Ελλάδα το δικαίωμα αυτό παραμένει προς το παρόν κενό γράμμα, αφού οι συρμοί δεν είναι προσπελάσιμοι, και μόνο στο Σταθμό Λαρίσης ο ΟΣΕ παρέχει υπηρεσίες υποστήριξης για άτομα με αναπηρίες. Οι Οικολόγοι Πράσινοι έχουν ζητήσει υποχρεωτικές προδιαγραφές ώστε τουλάχιστον οι νέοι συρμοί να είναι όλοι προσπελάσιμοι, καθώς και αντίστοιχη διαμόρφωση των σιδηροδρομικών σταθμών με αφετηρία όσους κατασκευάζονται ή ανακαινίζονται από εδώ και πέρα. Έχουν επίσης καλέσει τη χώρα μας να μην ενεργοποιήσει καμιά από τις εξαιρέσεις που είχαν ενσωματωθεί στη Χάρτα με επιμονή του Συμβουλίου Υπουργών Μεταφορών.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν καταθέσει και ερώτηση στο ευρωκοινοβούλιο στις 22 Οκτωβρίου, όπου ο Μιχάλης Τρεμόπουλος ζητά στοιχεία για την εφαρμογή της Χάρτας, προτείνοντας παράλληλα πανευρωπαϊκές προδιαγραφές για μεταφορά αναπηρικών αμαξιδίων και ποδηλάτων σε όλα τα τρένα. Η ερώτηση είχε κατατεθεί στις 22 Οκτωβρίου και η απάντηση της Κομισιόν αναμένεται τις επόμενες μέρες.
Το θέμα της στροφής προς το σιδηρόδρομο και της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία σε όλα τα δημόσια μέσα μεταφοράς, τέθηκε από τον ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων και στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Δημόσιας Υγείας του ευρωκοινοβουλίου που ασχολήθηκε με τη διαμόρφωση των παρατηρήσεών της για το σχεδιασμό της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Μεταφορών.
Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος είχε άλλωστε δηλώσει από τους πρώτους συμμετοχή στη διακομματική ομάδα εργασίας (intergroup) για την αναπηρία στο ευρωκοινοβούλιο, και παρεμβαίνει ήδη για την ενεργοποίησή της.
«Στις Βρυξέλλες και το Στρασβούργο βλέπω ανθρώπους με αναπηρίες να συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνική και δημόσια ζωή. Όμως στην Ελλάδα τα άτομα με αναπηρίες έχουν καταδικαστεί να ζουν αθέατα, αφού η διαμόρφωση των χώρων που ζούμε και κινούμαστε δεν αφήνει καθόλου περιθώρια γιΆ αυτούς», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Πρόκειται για κατάσταση που αποτελεί στίγμα για τις ελληνικές πόλεις αλλά και για ολόκληρη την κοινωνία μας. Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα ισότιμης συμμετοχής στην κοινωνική και πολιτική ζωή, και ιδιαίτερα προσπάθεια για τη βιωσιμότητα».
Την ερώτηση του Μιχ. Τρεμόπουλου θα βρείτε εδώ:
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//TEXT+WQ+E-2009-5416+0+DOC+XML+V0//EL
Η Ευρωπαϊκή Χάρτα Επιβατών Σιδηροδρόμου υπάρχει στα ελληνικά εδώ:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2007:315:0014:0041:EL:PDF