THN αναγκαιότητα επίσπευσης των διαδικασιών για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ στη Σίνδο ζητά με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου το Βιοτεχνικό....
Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.
«Eνα νέο εκθεσιακό κέντρο στη δυτική πλευρά της πόλης θα δώσει την ευκαιρία στη ΔΕΘ να διεκδικήσει μεγαλύτερο κομμάτι της εκθεσιακής πίτας που σήμερα μοιράζεται στα εκθεσιακά κέντρα της Αθήνας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το προηγούμενο διάστημα έγινε ενδελεχής μελέτη των περιοχών που είχαν προκριθεί ως καταλληλότερες για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ από την Επιτροπή για την Μετεγκατάσταση της Eκθεσης και τον τότε υπουργό Μακεδονίας - Θράκης Σ. Καλαφάτη. Υπήρξε απόφαση των φορέων, συνεπικουρούμενη και από τα κόμματα της τότε αντιπολίτευσης, για τη χωροθέτηση της ΔΕΘ στο οικόπεδο του ΤΕΙ Σίνδου», επισημαίνεται στην επιστολή. Το ΒΕΘ ζητά ακόμα τη χωροθέτηση της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και την επέκταση της 6ης προβλήτας, έργων που θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στη Θεσσαλονίκη.
«Η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να αποκτήσει νέα εφόδια, για να διεκδικήσει με αξιώσεις μεγαλύτερη ανάπτυξη και αναγνωρισιμότητα. Αν και το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας έχει κάνει τις προβλεπόμενες ενέργειες σχετικά με τη χωροθέτηση της Ζώνης, τα κίνητρα, τα κριτήρια ένταξης των επιχειρήσεων και την εξασφάλιση της διαχειριστικής της επάρκειας, εντούτοις επί του παρόντος εκκρεμούν διάφορες κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν από την πλευρά της πολιτείας. Ενδεικτική των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που θα μπορούσε να προσφέρει στην περιοχή η δημιουργία της Ζώνης Καινοτομίας είναι η επίσκεψη εκπροσώπων της Boeing», αναφέρει το Επιμελητήριο για τη σημασία της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας.
Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το ΒΕΘ ζητεί την άμεση επέκταση της 6ης προβλήτας, σημειώνοντας ότι «προκειμένου να ενισχυθεί ο στρατηγικός ρόλος του ΟΛΘ, θα πρέπει να αναβαθμιστεί το σύνολο των υποδομών του, να εφαρμοστεί ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και αποδοτικότερη εκμετάλλευση των χώρων της ζώνης του. Το λιμάνι πρέπει να ενταχθεί στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα. Η ένταξη θα επιτευχθεί μέσω της δημιουργίας οδικών - σιδηροδρομικών συνδέσεων στην ενδοχώρα του λιμανιού».
Τέλος, το ΒΕΘ ζητεί την άμεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ 2007-2013, σημειώνοντας ότι «τα κεφάλαια του ΕΣΠΑ μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά σε ό,τι αφορά στα προγράμματα ενίσχυσης της έρευνας και της καινοτομίας, καθώς και των δράσεων για τον εκσυγχρονισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα».
Πηγή: ΒΕΘ, ΕΞΠΡΕΣΣ