Την εκπόνηση και δημιουργία ενός έξυπνου συστήματος κυκλοφορίας στη Θεσσαλονίκη, θα υλοποιήσει σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Δήμο Θεσσαλονίκης, το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών, που αποτελεί τμήμα του... Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ).
Αυτό επισήμανε ο Διευθυντής του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών, Καθηγητής Α.Π.Θ., Γ. Γιαννόπουλος, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων των νέων εγκαταστάσεων του Ινστιτούτου, που πραγματοποιήθηκαν από τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Σπύρο Βούγια.
Ο κ. Γιαννόπουλος τόνισε ακόμη πως το Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ) θα προσφέρει το επιστημονικό έργο του και στην υλοποίηση ενός συστήματος μεταφορών για τις άγονες γραμμές του Αιγαίου.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Σ. Βούγιας, δήλωσε ότι το ΙΜΕΤ έχει πανευρωπαϊκή εμβέλεια και ζήτησε τη συνδρομή του στην επίτευξη του στόχου για μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας.
Η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Μαρία Λιόνη, υπογράμμισε ότι θα πρέπει να σταματήσουν τα ατελέσφορα ευχολόγια για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα είπε πως υφίσταται από το έτος 2000 μελέτη του Καθηγητή, Γ. Γιαννόπουλου για το κυκλοφοριακό της συμπρωτεύουσας, η οποία έμεινε αναξιοποίητη.
Ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Ψωμιάδης, υπογράμμισε ότι η πόλη ακολουθεί ασθμαίνοντας τις εξελίξεις, ενώ δήλωσε ότι πρέπει να προχωρήσει η ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά και η υλοποίηση μεγάλων έργων στη Θεσσαλονίκη και η ύπαρξη ενός φορέα όπως το ΙΜΕΤ είναι κεφαλαιώδους σημασία για την πόλη.
Ο Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), Καθηγητής, Κωνσταντίνος Κυπαρισσίδης, τόνισε ότι ο τακτικός προϋπολογισμός του ΕΚΕΤΑ είναι πολύ μικρός, ήτοι μόλις 2,5 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που ο συνολικός τζίρος του είναι 23 εκατ. Ευρώ, Ο τζίρος αυτός επιτυγχάνεται από τις άοκνες προσπάθειες του ΕΚΕΤΑ για προσέλκυση διεθνών και ευρωπαϊκών κεφαλαίων από ερευνητικά προγράμματα, καθώς και χορηγιών.
Κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση των εγκαινίων ήταν ο Υπεύθυνος Θαλάσσιων Μεταφορών, Λιμένων και Ασφάλειας της ΓΔ TREN της Ε.Ε., Δ. Θεολογίτης.
Ο κ. Θεολογίτης ανέλυσε μεταξύ άλλων τον τομέα των θαλασσίων μεταφορών, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, είπε ότι προς το τέλος του 2009, η επιτροπή εξέδωσε την πρώτη έκθεση προόδου για την ευρωπαϊκή ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική.
Ο σκοπός της ολοκληρωμένης αυτής πολιτικής είναι η συνεργασία όλων των δυνάμεων γύρω από τη θάλασσα και τις παράκτιες περιοχές με στόχο την αμοιβαία ενίσχυσή τους.
Η πολιτική αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα μας αφού αρμόδια με τη νέα Επιτροπή θα είναι η Ελληνίδα Επίτροπος Μ. Δαμανάκη, της οποίας ο ρόλος είναι ο συντονισμός όλων των σχετικών πολιτικών πράξεων.
Οι έξι στρατηγικές ανάπτυξης για τη ναυτιλία είναι οι εξής:
Η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο διεθνή χώρο, με κύριο άξονα τη διατήρηση του ευνοϊκού φορολογικού καθεστώτος, του φόρου χωρητικότητας.
Οι ανθρώπινοι πόροι, που είναι ο ζωτικός ιστός της ναυτιλίας και όπου η Ευρώπη χάνει συνεχώς έδαφος. Στις αρχές του 2011 θα υπάρξει δέσμη μέτρων που θα αποσκοπεί στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των ναυτικών, τον έλεγχο της τήρησης αυτών των συνθηκών, την εκπαίδευση και τη διαφοροποιημένη σταδιοδρομία των ναυτικών, καθώς και την τεχνογνωσία.
www.emea.gr
Αυτό επισήμανε ο Διευθυντής του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών, Καθηγητής Α.Π.Θ., Γ. Γιαννόπουλος, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων των νέων εγκαταστάσεων του Ινστιτούτου, που πραγματοποιήθηκαν από τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Σπύρο Βούγια.
Ο κ. Γιαννόπουλος τόνισε ακόμη πως το Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ) θα προσφέρει το επιστημονικό έργο του και στην υλοποίηση ενός συστήματος μεταφορών για τις άγονες γραμμές του Αιγαίου.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Σ. Βούγιας, δήλωσε ότι το ΙΜΕΤ έχει πανευρωπαϊκή εμβέλεια και ζήτησε τη συνδρομή του στην επίτευξη του στόχου για μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας.
Η Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Μαρία Λιόνη, υπογράμμισε ότι θα πρέπει να σταματήσουν τα ατελέσφορα ευχολόγια για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα είπε πως υφίσταται από το έτος 2000 μελέτη του Καθηγητή, Γ. Γιαννόπουλου για το κυκλοφοριακό της συμπρωτεύουσας, η οποία έμεινε αναξιοποίητη.
Ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Ψωμιάδης, υπογράμμισε ότι η πόλη ακολουθεί ασθμαίνοντας τις εξελίξεις, ενώ δήλωσε ότι πρέπει να προχωρήσει η ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά και η υλοποίηση μεγάλων έργων στη Θεσσαλονίκη και η ύπαρξη ενός φορέα όπως το ΙΜΕΤ είναι κεφαλαιώδους σημασία για την πόλη.
Ο Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), Καθηγητής, Κωνσταντίνος Κυπαρισσίδης, τόνισε ότι ο τακτικός προϋπολογισμός του ΕΚΕΤΑ είναι πολύ μικρός, ήτοι μόλις 2,5 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που ο συνολικός τζίρος του είναι 23 εκατ. Ευρώ, Ο τζίρος αυτός επιτυγχάνεται από τις άοκνες προσπάθειες του ΕΚΕΤΑ για προσέλκυση διεθνών και ευρωπαϊκών κεφαλαίων από ερευνητικά προγράμματα, καθώς και χορηγιών.
Κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση των εγκαινίων ήταν ο Υπεύθυνος Θαλάσσιων Μεταφορών, Λιμένων και Ασφάλειας της ΓΔ TREN της Ε.Ε., Δ. Θεολογίτης.
Ο κ. Θεολογίτης ανέλυσε μεταξύ άλλων τον τομέα των θαλασσίων μεταφορών, ο οποίος είναι ζωτικής σημασίας για την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, είπε ότι προς το τέλος του 2009, η επιτροπή εξέδωσε την πρώτη έκθεση προόδου για την ευρωπαϊκή ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική.
Ο σκοπός της ολοκληρωμένης αυτής πολιτικής είναι η συνεργασία όλων των δυνάμεων γύρω από τη θάλασσα και τις παράκτιες περιοχές με στόχο την αμοιβαία ενίσχυσή τους.
Η πολιτική αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα μας αφού αρμόδια με τη νέα Επιτροπή θα είναι η Ελληνίδα Επίτροπος Μ. Δαμανάκη, της οποίας ο ρόλος είναι ο συντονισμός όλων των σχετικών πολιτικών πράξεων.
Οι έξι στρατηγικές ανάπτυξης για τη ναυτιλία είναι οι εξής:
Η ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας στο διεθνή χώρο, με κύριο άξονα τη διατήρηση του ευνοϊκού φορολογικού καθεστώτος, του φόρου χωρητικότητας.
Οι ανθρώπινοι πόροι, που είναι ο ζωτικός ιστός της ναυτιλίας και όπου η Ευρώπη χάνει συνεχώς έδαφος. Στις αρχές του 2011 θα υπάρξει δέσμη μέτρων που θα αποσκοπεί στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των ναυτικών, τον έλεγχο της τήρησης αυτών των συνθηκών, την εκπαίδευση και τη διαφοροποιημένη σταδιοδρομία των ναυτικών, καθώς και την τεχνογνωσία.
www.emea.gr
sakis/sportnews