"Ο ρόλος της Δημοτικής Αστυνομίας δεν είναι εισπρακτικός. Εμείς δεν επιθυμούμε τη βεβαίωση εκατοντάδων παραβάσεων....",
τονίζει ο Αντιδήμαρχος δημοτικής αστυνομίας Θόδωρος Αθανάσαρος
ΑΡΘΡΟ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ κ. ΑΘΑΝΑΣΑΡΟΥΗ κακή χρήση του Ι.Χ αυτοκινήτου αποτελεί τη σημαντικότερη αιτία δημιουργίας κυκλοφοριακών προβλημάτων στους δρόμους ιδιαίτερα του κέντρου. Άλλωστε όταν το κέντρο της πόλης μας αντιμετωπίζει πρόβλημα, αυτό μεταφέρεται σε ολόκληρη την πόλη. Όσοι λοιπόν επιθυμούν να το επισκεφτούν είναι.... ιδιαίτερα ευπρόσδεκτοι, οφείλουν όμως να μεριμνήσουν για τη στάθμευση του αυτοκινήτου τους είτε στα υπάρχοντα πάρκινγκ είτε περιφερειακά του κέντρου, διότι παρατηρείται δυστυχώς το εξής φαινόμενο: τα πάρκινγκ της πόλης να παραμένουν άδεια ενώ οι δρόμοι της είναι γεμάτοι από παράνομα σταθμευμένα αυτοκίνητα.
Οι περισσότερες των παραβάσεων παράνομης στάθμευσης εντός της πόλης τιμωρούνται από τον Κ.Ο.Κ με πρόστιμα της τάξης των 10 ή 20 ευρώ.
Δε θέλουμε να θεωρήσουμε λίγα τα χρήματα αυτά αλλά φαίνεται πως μια πολύ μεγάλη μερίδα οδηγών έχει λύσει το πρόβλημα της καθημερινής στάθμευσης, σταθμεύοντας με πολύ λιγότερα έξοδα από όσο κοστίζει ένα σύνηθες εισιτήριο στα περισσότερα πάρκινγκ του κέντρου. Το χαμηλό κόστος των προστίμων ενθαρρύνει, πιστεύουμε, τη συμπεριφορά αυτή.
Αναγκάζεται, λοιπόν, η Δημοτική Αστυνομία να βεβαιώνει καθημερινά εκατοντάδες παραβάσεις, χωρίς να λειτουργεί αυτό αποτρεπτικά στους παρανομούντες και να εμφανίζεται, άδικα, ως ένας μηχανισμός βεβαίωσης παραβάσεων, που δε φέρνει δυστυχώς κανένα ορατό αποτέλεσμα στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών της πόλης.
Ο ρόλος όμως της Υπηρεσίας αυτής δεν είναι εισπρακτικός. Εμείς δεν επιθυμούμε τη βεβαίωση εκατοντάδων παραβάσεων. Εάν τα πρόστιμα γίνουν αυστηρότερα, όπως κατά το παρελθόν έχουμε εισηγηθεί, τότε οι εκατοντάδες καθημερινά παραβατικές συμπεριφορές θα μειωθούν σε λίγες δεκάδες με σημαντικά οφέλη για την πόλη και τους πολίτες. Επιθυμούμε, με λίγα λόγια, τη συμμόρφωση των παραβατών και την εξάλειψη της παραβατικής συμπεριφοράς. Η Διοίκησή μας έχει άλλα όνειρα για τη χρησιμότητα του έργου που μπορεί η Δημοτική Αστυνομία να προσφέρει στην πόλη. Αντιλαμβανόμασταν πάντοτε το ρόλο της ως κοινωνικό πρωτίστως και εκεί επιθυμούμε να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας. Στην πρόληψη των ατυχημάτων, στην καλλιέργεια μιας άλλης νοοτροπίας στους συμπολίτες μας, στην ποιοτική βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης στην πόλη.
Ο ίδιος ο Δήμαρχός μας καθιέρωσε το μέτρο της κάρτας κατοίκου του κέντρου, προσφέροντας δωρεάν 7000 θέσεις στάθμευσης και αποδεικνύοντας στην πράξη πως η εισπρακτική νοοτροπία δεν είναι στις προτεραιότητές μας.
Είναι όμως, ευθύνη της Πολιτείας να συμβάλλει στη λύση του προβλήματος, τροποποιώντας προς το αυστηρότερο το ύψος των προστίμων στο κέντρο της πόλης. Τότε μόνον ο Κ.Ο.Κ θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στους παρανομούντες. Όσοι δεν μπορούν να κατανοήσουν την αξία που έχει για την πόλη η συμμόρφωση στους κανόνες οδηγικής συμπεριφοράς, θα πρέπει δυστυχώς να πράξουν το σωστό, φοβούμενοι τα υψηλότερα πρόστιμα και να αναθεωρήσουν την αντικοινωνική συμπεριφορά τους. Γιατί το να σταθμεύει κάποιος το όχημά του σε ράμπες ΑμεΑ, σε πεζοδρόμια, σε διπλή και τριπλή σειρά αποτελεί αναμφίβολα μία αντικοινωνική συμπεριφορά και η λογική της έλλειψης υποδομών για δωρεάν χώρους στάθμευσης στην πόλη, όσο ρεαλιστική κι αν είναι, δε δίνει σε κανέναν το δικαίωμα να απαξιώνει τους νόμους και τους συμπολίτες του.
Κινούμενοι, επομένως, προς την κατεύθυνση αυτή, πιστεύουμε απόλυτα πως τότε μόνο θα γίνει η πόλη μας περισσότερο λειτουργική, θα γίνει η πρόσβαση στο κέντρο ευκολότερη, θα αναπτυχθεί το εμπόριο, θα εξυπηρετηθούν οι πολλοί και νόμιμοι και όχι οι λίγοι που με τη συμπεριφορά τους αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της πόλης και δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία, στην κίνηση των πεζών και ιδιαίτερα στην κίνηση των ΑμεΑ.
Οι περισσότερες των παραβάσεων παράνομης στάθμευσης εντός της πόλης τιμωρούνται από τον Κ.Ο.Κ με πρόστιμα της τάξης των 10 ή 20 ευρώ.
Δε θέλουμε να θεωρήσουμε λίγα τα χρήματα αυτά αλλά φαίνεται πως μια πολύ μεγάλη μερίδα οδηγών έχει λύσει το πρόβλημα της καθημερινής στάθμευσης, σταθμεύοντας με πολύ λιγότερα έξοδα από όσο κοστίζει ένα σύνηθες εισιτήριο στα περισσότερα πάρκινγκ του κέντρου. Το χαμηλό κόστος των προστίμων ενθαρρύνει, πιστεύουμε, τη συμπεριφορά αυτή.
Αναγκάζεται, λοιπόν, η Δημοτική Αστυνομία να βεβαιώνει καθημερινά εκατοντάδες παραβάσεις, χωρίς να λειτουργεί αυτό αποτρεπτικά στους παρανομούντες και να εμφανίζεται, άδικα, ως ένας μηχανισμός βεβαίωσης παραβάσεων, που δε φέρνει δυστυχώς κανένα ορατό αποτέλεσμα στη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών της πόλης.
Ο ρόλος όμως της Υπηρεσίας αυτής δεν είναι εισπρακτικός. Εμείς δεν επιθυμούμε τη βεβαίωση εκατοντάδων παραβάσεων. Εάν τα πρόστιμα γίνουν αυστηρότερα, όπως κατά το παρελθόν έχουμε εισηγηθεί, τότε οι εκατοντάδες καθημερινά παραβατικές συμπεριφορές θα μειωθούν σε λίγες δεκάδες με σημαντικά οφέλη για την πόλη και τους πολίτες. Επιθυμούμε, με λίγα λόγια, τη συμμόρφωση των παραβατών και την εξάλειψη της παραβατικής συμπεριφοράς. Η Διοίκησή μας έχει άλλα όνειρα για τη χρησιμότητα του έργου που μπορεί η Δημοτική Αστυνομία να προσφέρει στην πόλη. Αντιλαμβανόμασταν πάντοτε το ρόλο της ως κοινωνικό πρωτίστως και εκεί επιθυμούμε να επικεντρώσουμε τις προσπάθειές μας. Στην πρόληψη των ατυχημάτων, στην καλλιέργεια μιας άλλης νοοτροπίας στους συμπολίτες μας, στην ποιοτική βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης στην πόλη.
Ο ίδιος ο Δήμαρχός μας καθιέρωσε το μέτρο της κάρτας κατοίκου του κέντρου, προσφέροντας δωρεάν 7000 θέσεις στάθμευσης και αποδεικνύοντας στην πράξη πως η εισπρακτική νοοτροπία δεν είναι στις προτεραιότητές μας.
Είναι όμως, ευθύνη της Πολιτείας να συμβάλλει στη λύση του προβλήματος, τροποποιώντας προς το αυστηρότερο το ύψος των προστίμων στο κέντρο της πόλης. Τότε μόνον ο Κ.Ο.Κ θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στους παρανομούντες. Όσοι δεν μπορούν να κατανοήσουν την αξία που έχει για την πόλη η συμμόρφωση στους κανόνες οδηγικής συμπεριφοράς, θα πρέπει δυστυχώς να πράξουν το σωστό, φοβούμενοι τα υψηλότερα πρόστιμα και να αναθεωρήσουν την αντικοινωνική συμπεριφορά τους. Γιατί το να σταθμεύει κάποιος το όχημά του σε ράμπες ΑμεΑ, σε πεζοδρόμια, σε διπλή και τριπλή σειρά αποτελεί αναμφίβολα μία αντικοινωνική συμπεριφορά και η λογική της έλλειψης υποδομών για δωρεάν χώρους στάθμευσης στην πόλη, όσο ρεαλιστική κι αν είναι, δε δίνει σε κανέναν το δικαίωμα να απαξιώνει τους νόμους και τους συμπολίτες του.
Κινούμενοι, επομένως, προς την κατεύθυνση αυτή, πιστεύουμε απόλυτα πως τότε μόνο θα γίνει η πόλη μας περισσότερο λειτουργική, θα γίνει η πρόσβαση στο κέντρο ευκολότερη, θα αναπτυχθεί το εμπόριο, θα εξυπηρετηθούν οι πολλοί και νόμιμοι και όχι οι λίγοι που με τη συμπεριφορά τους αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της πόλης και δημιουργούν προβλήματα στην κυκλοφορία, στην κίνηση των πεζών και ιδιαίτερα στην κίνηση των ΑμεΑ.