15 Ιαν 2010

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΡΕΜΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΜΠΗ


Λύσεις με βάση το σιδηρόδρομο
Στοπ στην αδικαιολόγητη αύξηση των διοδίων

Επείγουσα ερώτηση για το θέμα των Τεμπών κατέθεσαν σήμερα στο ευρωκοινοβούλιο οι Οικολόγοι Πράσινοι.
Ο Μιχάλης Τρεμόπουλος θέτει προς την Κομισιόν το θέμα των εναλλακτικών λύσεων με βάση το σιδηρόδρομο, όπως προτείνονται από τους Οικολόγους Πράσινους, αλλά και των καταχρηστικών αυξήσεων στα διόδια της κοινοπραξίας «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.» για ...
τα γειτονικά τμήματα του αυτοκινητοδρόμου. Η ευρωπαϊκή διάσταση του θέματος είναι έντονη, καθώς το συγκεκριμένο τμήμα ανήκει στα διευρωπαϊκά δίκτυα και οι εργασίες κατασκευής συγχρηματοδοτούνται με ευρωπαϊκούς πόρους.
«Η προώθηση λύσεων με βάση το σιδηρόδρομο είναι η ορθολογικότερη απάντηση και στο πρόβλημα των Τεμπών», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Για τα διόδια, θέλουμε να πληρώνει το αυτοκίνητο το πραγματικό του κόστος, αλλά μόνο αυτό. Είναι ανεπίτρεπτο να ζητά η εταιρία αυξημένες τιμές για μια υπηρεσία που ουσιαστικά δεν είναι σε θέση να προσφέρει».
Για περισσότερες πληροφορίες: Γιάννης Παρασκευόπουλος 6979 952070

(ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης)

Θέμα: διακοπή κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών Θεσσαλονίκης.
Από 17 Δεκεμβρίου 2009 έχει διακοπεί επ’ αόριστον η κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο Ε-75 λόγω εκτεταμένων κατολισθήσεων στην κοιλάδα των Τεμπών, περίπου 140 χλμ. νότια της Θεσσαλονίκης, όπου εκτελούνται έργα κατασκευής οδικής σήραγγας. Ένας εργαζόμενος στα έργα έχασε τη ζωή του. Η σήραγγα αποτελεί μέρος των Διευρωπαϊκών Δικτύων και συγχρηματοδοτείται από κοινοτικούς πόρους ως Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα.
Με τις εκτιμήσεις της ελληνικής κυβέρνησης, αποκλείεται η αποκατάσταση της κυκλοφορίας στο συγκεκριμένο τμήμα πριν τα μέσα Απριλίου. Οι εναλλακτικές διαδρομές επιβαρύνουν τον προβλεπόμενο χρόνο διαδρομής κατά 45 περίπου επιπλέον λεπτά για ΙΧ και κατά 1-2 ώρες για φορτηγά και λεωφορεία. Πριν τη διακοπή, ο απαιτούμενος χρόνος ήταν 15 λεπτά.
Το ελληνικό κόμμα των Οικολόγων Πράσινων έχει προτείνει ενίσχυση της αντίστοιχης σιδηροδρομικής σύνδεσης, ώστε να μεταφέρονται σιδηροδρομικώς όσα οχήματα επιθυμούν. Η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευθεί ότι θα το εξετάσει.
Από 11 Ιανουαρίου, οι χρήστες του αυτοκινητοδρόμου καλούνται να πληρώνουν αυξημένα διόδια στα γειτονικά εν λειτουργία τμήματά του, παρά το γεγονός ότι η διακοπή της κυκλοφορίας και οι αναγκαστικές παρακάμψεις επιβαρύνουν κατά πολύ τη διαδρομή τους.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
Έχουν ενημερωθεί οι υπηρεσίες της για το πρόβλημα, τη διαδικασία αποκατάστασης και τις έρευνες για τα αίτια;
Μπορεί η δράση της σιδηροδρομικής μεταφοράς των οχημάτων να είναι επιλέξιμη προς χρηματοδότηση από την Επιτροπή;
Είναι νόμιμη η αξίωση για είσπραξη αυξημένων διοδίων, όταν η πλευρά που τα απαιτεί δεν είναι σε θέση να παρέχει τις αναλογούσες υπηρεσίες;
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη