“To ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών εκφράζει τον προβληματισμό και την ανησυχία του, για τη «συνεργασία» των δύο σχεδόν μοναδικών αερομεταφορέων της χώρας μας, η οποία ανακοινώθηκε, πρόσφατα. Τίθεται, κατ’ αρχάς, το ερώτημα...
τι σημαίνει ή τι κρύβεται, πίσω από τη λέξη συνεργασία. Κοινές πτήσεις, για να μην πετούν τα αεροπλάνα, με άδειες θέσεις; Συμφωνίες, για ίδιες ή παρόμοιες τιμές εισιτηρίων; Συγχώνευση των δύο εταιριών; Η πικρή μας εμπειρία, λίγους μήνες νωρίτερα, όταν στη γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη είχε μείνει μόνο μια αεροπορική εταιρία, ήταν ότι δεν έβρισκες εισιτήριο κάτω από 200 – 220 ευρώ. Μέσα σε μια νύχτα, θα μπορούσαμε να πούμε, η τιμή των εισιτηρίων «πέταξε», μέχρι και κατά 50 ευρώ. Με την ενεργοποίηση της δεύτερης εταιρίας, στο ίδιο δρομολόγιο, είναι διαθέσιμα εισιτήρια και με 173 ευρώ.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι κάθετα αντίθετο, στη δημιουργία ενός μονοπωλίου και μάλιστα ιδιωτικού, στη χώρα μας.
Ζητούμε, από την Κυβέρνηση και την Επιτροπή Ανταγωνισμού:
o Να εξετάσουν, με πολύ μεγάλη προσοχή, την ονομαζόμενη «συνεργασία» των δύο εταιριών, πριν δώσουν οποιαδήποτε έγκρισή τους.
o Σε περίπτωση, που αληθεύουν τα όσα ισχυρίζονται, περί ζημιών (τα οποία, όμως, είναι απλά σενάρια και προβλέψεις, για το 2010) και εγκριθεί η συνεργασία, πρέπει να υπάρξει σοβαρή και διαρκής εποπτεία της αγοράς των αερομεταφορών, διασφάλιση της καθολικής υπηρεσίας, για τις άγονες γραμμές, χωρίς βλαπτικές συνέπειες, για την εθνική οικονομία, τους φορολογούμενους και τους καταναλωτές και σύνδεση του πραγματικού κόστους της μεταφοράς, με την τιμή του εισιτηρίου. Σε περίπτωση αδικαιολόγητων ανατιμήσεων, θα πρέπει να επιβληθεί πλαφόν, στις τιμές, εφόσον, στον τομέα αυτό της αγοράς, δε θα λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός.
Οι καταναλωτές, εδώ και καιρό, καλούμαστε να πληρώσουμε τις ζημιές της οικονομικής κρίσης, για την οποία, κάθε άλλο, παρά φταίξαμε. Δε θα κληθούμε, τώρα, να πληρώσουμε και επιχειρηματικές αποφάσεις και ζημίες. Το σύστημα, τα κέρδη ιδιωτικοποιούνται και οι ζημίες κοινωνικοποιούνται, που ισχύει, εδώ και χρόνια, στην Ελλάδα, πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα. Δεν είμαστε διατεθειμένοι οι καταναλωτές να πληρώνουμε, εσαεί.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι κάθετα αντίθετο, στη δημιουργία ενός μονοπωλίου και μάλιστα ιδιωτικού, στη χώρα μας.
Ζητούμε, από την Κυβέρνηση και την Επιτροπή Ανταγωνισμού:
o Να εξετάσουν, με πολύ μεγάλη προσοχή, την ονομαζόμενη «συνεργασία» των δύο εταιριών, πριν δώσουν οποιαδήποτε έγκρισή τους.
o Σε περίπτωση, που αληθεύουν τα όσα ισχυρίζονται, περί ζημιών (τα οποία, όμως, είναι απλά σενάρια και προβλέψεις, για το 2010) και εγκριθεί η συνεργασία, πρέπει να υπάρξει σοβαρή και διαρκής εποπτεία της αγοράς των αερομεταφορών, διασφάλιση της καθολικής υπηρεσίας, για τις άγονες γραμμές, χωρίς βλαπτικές συνέπειες, για την εθνική οικονομία, τους φορολογούμενους και τους καταναλωτές και σύνδεση του πραγματικού κόστους της μεταφοράς, με την τιμή του εισιτηρίου. Σε περίπτωση αδικαιολόγητων ανατιμήσεων, θα πρέπει να επιβληθεί πλαφόν, στις τιμές, εφόσον, στον τομέα αυτό της αγοράς, δε θα λειτουργεί ο υγιής ανταγωνισμός.
Οι καταναλωτές, εδώ και καιρό, καλούμαστε να πληρώσουμε τις ζημιές της οικονομικής κρίσης, για την οποία, κάθε άλλο, παρά φταίξαμε. Δε θα κληθούμε, τώρα, να πληρώσουμε και επιχειρηματικές αποφάσεις και ζημίες. Το σύστημα, τα κέρδη ιδιωτικοποιούνται και οι ζημίες κοινωνικοποιούνται, που ισχύει, εδώ και χρόνια, στην Ελλάδα, πρέπει να σταματήσει εδώ και τώρα. Δεν είμαστε διατεθειμένοι οι καταναλωτές να πληρώνουμε, εσαεί.