Η πτήση ΕΚ817 Ντουμπάι-Ριάντ (Σ.Αραβία) της Emirates Airlines είχε προ ημερών έναν επιβάτη διαφορετικό από τους άλλους. Τον "Ιμπν Σίνα", το ανθρωποειδές αραβικό ρομπότ με έλληνα "πατέρα", ένα από τα πιο εξελιγμένα ρομπότ στον κόσμο.
Ήταν η πρώτη φορά που.... η αεροπορική εταιρία των Εμιράτων είχε ρομπότ-επιβάτη, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Emirates News και τη βρετανική "Ντέιλι Μέιλ". Ο "Ιμπν Σίνα" (που φέρει το όνομα του διάσημου μουσουλμάνου φιλοσόφου και επιστήμονα του 11ου αιώνα, ο οποίος έγινε γνωστός στη Δύση ως Αβικέννας) ταξίδεψε σαν… κύριος στην πρώτη θέση και εντυπωσίασε τους συνεπιβάτες του με την ικανότητά του να συνομιλεί μαζί τους.
Το… σούσουρο με τον διαφορετικό επιβάτη είχε ήδη ξεκινήσει από το "τσεκ-ιν" στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι και, στη συνέχεια, στην αίθουσα αναμονής για "βιπ", όπου ο "Ιμπν Σίνα" αναπαυόταν μέχρι να έρθει η ώρα να επιβιβαστεί στο αεροσκάφος, αφού προηγουμένως πέρασε κανονικά από όλους τους ελέγχους ασφαλείας, όπως και οι υπόλοιποι επιβάτες. Πρόσφερε, έτσι, μια κλεφτή ματιά στο μέλλον (όχι και τόσο μακρινό) των αεροπορικών πτήσεων, όταν κάλλιστα θα μπορούν να συνταξιδεύουν οι άνθρωποι και οι μηχανικοί… σωσίες τους. Είναι ενδεικτικό, εν προκειμένω, πως διευθυντικό στέλεχος της εταιρίας και του αεροδρομίου δήλωσε ότι "έχουμε αναλάβει τη δέσμευση να παρέχουμε σε κάθε επιβάτη, άνθρωπο ή όχι, το καλύτερο δυνατό επίπεδο φροντίδας και εξυπηρέτησης".
Το ρομπότ μπορούσε να αναγνωρίζει πρόσωπα, να πιάνει κουβέντες με τους διπλανούς του στα αραβικά, να κάνει χειρονομίες (ευγενικές!), να συνδέεται στο Ίντερνετ και να "κατεβάζει" τις τελευταίες πληροφορίες για τον καιρό κλπ.
Ο σύγχρονος μηχανικός Αβικέννας συνοδευόταν από τον περήφανο δημιουργό του, τον έλληνα καθηγητή στην επιστήμη των υπολογιστών Νικόλαο Μαυρίδη, ο οποίος, με τους συνεργάτες του στο πανεπιστήμιο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, έχει αναπτύξει το προηγμένο λογισμικό και το υλικό του ρομπότ.
Ο "Ιμπν Σίνα" ταξίδεψε στο Ριάντ, την πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας, για να αποτελέσει το σημαντικότερο έκθεμα σε μια συνδιάσκεψη και έκθεση για την ανώτερη εκπαίδευση.
Το… σούσουρο με τον διαφορετικό επιβάτη είχε ήδη ξεκινήσει από το "τσεκ-ιν" στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι και, στη συνέχεια, στην αίθουσα αναμονής για "βιπ", όπου ο "Ιμπν Σίνα" αναπαυόταν μέχρι να έρθει η ώρα να επιβιβαστεί στο αεροσκάφος, αφού προηγουμένως πέρασε κανονικά από όλους τους ελέγχους ασφαλείας, όπως και οι υπόλοιποι επιβάτες. Πρόσφερε, έτσι, μια κλεφτή ματιά στο μέλλον (όχι και τόσο μακρινό) των αεροπορικών πτήσεων, όταν κάλλιστα θα μπορούν να συνταξιδεύουν οι άνθρωποι και οι μηχανικοί… σωσίες τους. Είναι ενδεικτικό, εν προκειμένω, πως διευθυντικό στέλεχος της εταιρίας και του αεροδρομίου δήλωσε ότι "έχουμε αναλάβει τη δέσμευση να παρέχουμε σε κάθε επιβάτη, άνθρωπο ή όχι, το καλύτερο δυνατό επίπεδο φροντίδας και εξυπηρέτησης".
Το ρομπότ μπορούσε να αναγνωρίζει πρόσωπα, να πιάνει κουβέντες με τους διπλανούς του στα αραβικά, να κάνει χειρονομίες (ευγενικές!), να συνδέεται στο Ίντερνετ και να "κατεβάζει" τις τελευταίες πληροφορίες για τον καιρό κλπ.
Ο σύγχρονος μηχανικός Αβικέννας συνοδευόταν από τον περήφανο δημιουργό του, τον έλληνα καθηγητή στην επιστήμη των υπολογιστών Νικόλαο Μαυρίδη, ο οποίος, με τους συνεργάτες του στο πανεπιστήμιο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, έχει αναπτύξει το προηγμένο λογισμικό και το υλικό του ρομπότ.
Ο "Ιμπν Σίνα" ταξίδεψε στο Ριάντ, την πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας, για να αποτελέσει το σημαντικότερο έκθεμα σε μια συνδιάσκεψη και έκθεση για την ανώτερη εκπαίδευση.
ΕΙΠΑΜΕ:
Στο εξωτερικό οι έλληνες κάνουν θαύματα. Στην Ελλάδα βλέπουν τηλεόραση, κλείνουν δρόμους, βάζουν γκαζάκια, πίνουν φραπέδες και μιλούν 25 ώρες το 24ωρο στο κινητό. Μένει ώρα για δουλειά μετά;