ΛΥΣΗ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕΝΟΥΣ
Την απόφαση της κυβέρνησης για ελεγχόμενη διέλευση των υπεραστικών λεωφορείων από τον παραλιακό άξονα του νομού Λάρισας (από όπου η καθυστέρηση στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι 45 λεπτά μόνο), ο οποίος χρησιμοποιείται ως εναλλακτική διαδρομή μόνο για μικρά οχήματα μετά το κλείσιμο των Τεμπών, ανακοίνωσε την Παρασκευή από τη Λάρισα ο γενικός γραμματέας υποδομών, Γιώργος Οικονομίδης.
Η απόφαση αυτή έρχεται στη συνέχεια διαμαρτυριών και διαβημάτων των υπεραστικών ΚΤΕΛ της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας, που έχουν πληγεί καίρια από την κατάσταση που έχει προκληθεί από το κλείσιμο των Τεμπών.
Είχαν μάλιστα καταθέσει ως αίτημα τη χρήση της συγκεκριμένης διαδρομής, η οποία είναι συντομότερη από τις υπόλοιπές που χρησιμοποιούν τα ΚΤΕΛ. Ωστόσο,.... επειδή είχε κριθεί ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν είναι σε θέση να δεχθεί μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, είχε απαγορευτεί και η διέλευση μεγάλων οχημάτων.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια, ο κ. Οικονομίδης επικαλούμενος σχετική κυκλοφοριακή μελέτη που έκανε το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε τη δυνατότητα ελεγχόμενης διέλευσης των λεωφορείων.
Συγκεκριμένα, σε ημερήσια βάση θα μπορούν να κινούνται στον άξονα αυτό 30 λεωφορεία -15 σε άνοδο και 15 σε κάθοδο- τα οποία θα εισέρχονται από την νότια πλευρά από την Αγιά και από τη βόρεια από το Στόμιο.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, εφόσον υπάρξουν ακραία καιρικά φαινόμενα η διέλευση των λεωφορείων θα διακόπτεται.
Εν τω μεταξύ, ευρεία σύσκεψη έχουν σήμερα Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου, οι πρόεδροι των ΚΤΕΛ της Βόρειας Ελλάδας και της Θεσσαλίας, στις εγκαταστάσεις του σταθμού ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, με θέμα τον καθορισμό των δρομολογίων, ώστε από αύριο, να διέρχονται από την παραλιακή παράκαμψη των Τεμπών, χωρίς να διασταυρώνονται δύο λεωφορεία στα 48 πρόσθετα χιλιόμετρα της διαδρομής, από τη διασταύρωση Στομίου μέχρι τον Πλατύκαμπο.
Την απόφαση της κυβέρνησης για ελεγχόμενη διέλευση των υπεραστικών λεωφορείων από τον παραλιακό άξονα του νομού Λάρισας (από όπου η καθυστέρηση στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι 45 λεπτά μόνο), ο οποίος χρησιμοποιείται ως εναλλακτική διαδρομή μόνο για μικρά οχήματα μετά το κλείσιμο των Τεμπών, ανακοίνωσε την Παρασκευή από τη Λάρισα ο γενικός γραμματέας υποδομών, Γιώργος Οικονομίδης.
Η απόφαση αυτή έρχεται στη συνέχεια διαμαρτυριών και διαβημάτων των υπεραστικών ΚΤΕΛ της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας, που έχουν πληγεί καίρια από την κατάσταση που έχει προκληθεί από το κλείσιμο των Τεμπών.
Είχαν μάλιστα καταθέσει ως αίτημα τη χρήση της συγκεκριμένης διαδρομής, η οποία είναι συντομότερη από τις υπόλοιπές που χρησιμοποιούν τα ΚΤΕΛ. Ωστόσο,.... επειδή είχε κριθεί ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν είναι σε θέση να δεχθεί μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, είχε απαγορευτεί και η διέλευση μεγάλων οχημάτων.
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια, ο κ. Οικονομίδης επικαλούμενος σχετική κυκλοφοριακή μελέτη που έκανε το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε τη δυνατότητα ελεγχόμενης διέλευσης των λεωφορείων.
Συγκεκριμένα, σε ημερήσια βάση θα μπορούν να κινούνται στον άξονα αυτό 30 λεωφορεία -15 σε άνοδο και 15 σε κάθοδο- τα οποία θα εισέρχονται από την νότια πλευρά από την Αγιά και από τη βόρεια από το Στόμιο.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, εφόσον υπάρξουν ακραία καιρικά φαινόμενα η διέλευση των λεωφορείων θα διακόπτεται.
Εν τω μεταξύ, ευρεία σύσκεψη έχουν σήμερα Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου, οι πρόεδροι των ΚΤΕΛ της Βόρειας Ελλάδας και της Θεσσαλίας, στις εγκαταστάσεις του σταθμού ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, με θέμα τον καθορισμό των δρομολογίων, ώστε από αύριο, να διέρχονται από την παραλιακή παράκαμψη των Τεμπών, χωρίς να διασταυρώνονται δύο λεωφορεία στα 48 πρόσθετα χιλιόμετρα της διαδρομής, από τη διασταύρωση Στομίου μέχρι τον Πλατύκαμπο.
Mε τις ρυθμίσεις αυτές αναμένεται να δοθεί βαθιά ανάσα, στους επιβάτες που ήθελαν να ταξιδέψουν από τη Βορεια Ελλάδα προς την Αθήνα και χρειάζονταν επι πλέον 3 ώρες περίπου, από την παράκαμψη της Ελλασσόνας.
Τώρα η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αθήνα, μέσω Αγιάς-Αγιοκάμπου, θα γίνεται σε 6,5 ώρες με τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης (http://www.ktel-thes.gr/), ενώ η εταιρεία ανακοίνωσε στο site της, γενναίες μειώσεις των τιμών των εισιτηρίων και αναλυτικά:
Το κανονικό εισιτήριο απλής μετάβασης, θα στοιχίζει πλέον 25 ευρώ, αντί για 35 (μείωση 30%) &
το κανονικό εισιτήριο με επιστροφή 45 ευρώ, αντί 55 (μείωση 20%).
Το κανονικό εισιτήριο απλής μετάβασης, θα στοιχίζει πλέον 25 ευρώ, αντί για 35 (μείωση 30%) &
το κανονικό εισιτήριο με επιστροφή 45 ευρώ, αντί 55 (μείωση 20%).