Όλα εδώ πληρώνονται:
«Ετσι μου εισηγήθηκαν οι υπηρεσίες. Δεν νομοθετώ δα και... 45 χρόνια για να ξέρω ποιος είναι ο πιο σωστός τρόπος»
ΤΟ ΒΗΜΑ
... σε συνέχεια του προηγούμενου άρθρου, Ανοίγει ο φάκελος του C4I ... ωχ ωχ ωχ: Ο υπουργός Οικονομικών με δήλωσή του παραδέχτηκε ότι είχε συναντηθεί με τον Μιχάλη Χριστοφοράκο καθώς ήταν «επικεφαλής μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου πληροφορικής και τηλεπικοινωνίας στην Ελλάδα να τον συναντήσει και να τον ενημερώσει για τις δραστηριότητες της εταιρείας του». Επιπλέον τόνισε ότι εκείνη την περίοδο είχε αντίστοιχες συναντήσεις με τους περισσότερους επικεφαλής των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
«Είναι αδιανόητο, καταλήγει ο υπουργός να επιχειρείται η δημιουργία εντυπώσεων για μία συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο μου στο πλαίσιο των θεσμικών μου καθηκόντων», κατέληξε ο υπουργός Οικονομικών.
Ο πρόεδρος της εξεταστικής επιτροπής Σήφης Βαλυράκης χαρακτήρισε επιλεκτική την πρωτοβουλία του βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης, συμπληρώνοντας ότι κι ο ίδιος μετά από πρόχειρη έρευνα στο ημερολόγιο Χριστοφοράκου βρήκε την ίδια περίοδο συναντήσεις ή επαφές με τους Κ. Μητσοτάκη και Π. Δούκα. «Σε περίοδο εθνικής ομοψυχίας, απαιτείται σοβαρότητα κι όχι πυροτεχνήματα», σχολίασε ο κ. Βαλυράκης.
Το σύστημα C4I
Στην επιτροπή κατέθεσε και ο αντιπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας SAIC, Γιώργος Τρεπεκλής, που ήταν η ανάδοχος εγκατάστασης και λειτουργίας του συστήματος C4I. Ο κ. Τρεπεκλής κατέθεσε στην επιτροπή ότι το σύστημα έχει παραληφθεί σύμφωνα με το πρωτόκολλο ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής που υπεγράφη το φθινόπωρο του 2008 και έχουν επιστραφεί οι σχετικές εγγυητικές επιστολές.
Ωστόσο το ζήτημα προκύπτει από το γεγονός ότι μετά και τη ματαίωση της γενικής δοκιμής του συστήματος τον Οκτώβριο του 2004 η μεν αμερικανική πλευρά υποστήριξε ότι έχει απόδοση 90%, ενώ η ελληνική 45%. Ύστερα από επαναξιολόγηση οι Αμερικανοί αποδέχθηκαν απόδοση του συστήματος στο 60%, γεγονός που οδήγησε τον μάρτυρα, κατά δήλωσή του, σε παραίτηση από τη θέση του αντιπροσώπου.
Όπως υποστήριξε ο κ. Τρεπεκλής, στην τελευταία τροποποιητική σύμβαση για το C4 I το 2006, με υπουργό Δημόσιας Τάξης τον Βύρωνα Πολύδωρα προβλέφθηκε η δυνατότητα οριστικής ποσοτικής και ποιοτικής παραλαβής του συστήματος από επιτροπή εμπειρογνωμόνων, πράγμα που έγινε αφού δεν κρίθηκαν ουσιώδεις οι ελλείψεις που υπάρχουν. Επιπλέον από τη σύμβαση οριζόταν ότι αν εντός δεκαπενθημέρου από τη σύνταξη του πρωτοκόλλου παραλαβής δεν προβαλλόταν ένσταση, η παραλαβή θεωρείται οριστική.
Ωστόσο, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Δημόσιας Τάξης Χρήστος Μαρκογιαννάκης έχει δηλώσει ότι δεν έχει υπογράψει ο ίδιος την παραλαβή, κρίνοντας ουσιώδεις τις ελλείψεις και παραπέμποντας το θέμα στον σημερινό υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Στην κατάθεσή του ο αντιπρόσωπος της αμερικανικής εταιρείας SAIC, υποστήριξε ότι η εταιρεία του όχι μόνο δεν ευνοήθηκε αλλά πολεμήθηκε και από τον τότε γενικό γραμματέα του υπουργείου Αμύνης Σπύρο Τραυλό που παρότρυνε την αμερικανική εταιρεία τον Ιανουάριο του 2003 να συνεργαστεί με την μη επιλεγείσα δεύτερη αμερικανογαλλική εταιρεία TRS, ειδάλλως θα έχανε το έργο.
Στην κατάθεση του σημείωσε ότι παρά την επίθεση η SAIC πρώτευσε ύστερα από τέσσερις διαγωνιστικές διαδικασίες.
Σε ερώτηση της επιτροπής γιατί κρίθηκε αναγκαία η συνεργασία της SAIC με την Siemens, και μάλιστα πήρε ως υπεργολάβος το 60% του τιμήματος, ο μάρτυρας απάντησε ότι η αμερικανική εταιρεία επιθυμούσε μία συνεργασία με μία εταιρεία που γνώριζε την ελληνική αγορά και κατείχε το σύστημα επικοινωνιών και παρακολούθησης TETRA, αν και παραδέχθηκε ότι δεν είναι σύνηθες να παίρνει υπεργολάβος μεγαλύτερο μερίδιο τιμήματος.
Αύριο καταθέτει ενώπιον της εξεταστικής ο Παύλος Πεζάς, αντιπρόσωπος της TRS, της ανταγωνίστριας εταιρείας της SAIC στο διαγωνισμό για το σύστημα ασφαλείας των ολυμπιακών αγώνων.
Πηγή