Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με θέμα «Προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την υποθαλάσσια», προς τον Υπουργό Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης με θέμα «Επιδείνωση στην αγορά εργασίας στη Θεσσαλονίκη» και προς τον Υπουργό Οικονομικών με θέμα «Στα χαρτιά η κατάργηση δημόσιων φορέων και ΔΕΚΟ»
κατέθεσε ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης κος Θεόδωρος Καράογλου.
Αναλυτικά:
κατέθεσε ο Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης κος Θεόδωρος Καράογλου.
Αναλυτικά:
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Προκήρυξη νέου διαγωνισμού για την υποθαλάσσια
Το έργο κατασκευής της υποθαλάσσιας αρτηρίας στο Θερμαϊκό Κόλπο εξαγγέλθηκε για πρώτη φορά το 1992, ωστόσο μέχρι και σήμερα αμφίβολη καταγράφεται η πορεία της κατασκευής του έργου. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, η οδική υποθαλάσσια αρτηρία προβλεπόταν να μετατοπίσει και να αποσυμφορήσει ακόμα και σε ποσοστό 40-50% το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης από το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα.
Παρά το γεγονός ότι οι μελέτες και η κατασκευή του έργου είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, το έργο δεν ξεκίνησε, καθώς μετά την ανάθεση και την υπογραφή της σύμβασης, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ζήτησε τροποποιήσεις, σύμφωνα με τις οποίες έπρεπε να γίνουν σημαντικές αλλαγές στην κατασκευή του έργου. Οι αλλαγές αφορούσαν μεγάλες τροποποιήσεις, όπως η αύξηση του βάθους του έργου κατά 15 μέτρα από τον πυθμένα της θάλασσας με τη χρήση μετροπόντικα, αλλαγές που εκτίναξαν κατακόρυφα το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου.
Συνεπώς ανασταλτικός παράγοντας δέσμευσης της έναρξης των εργασιών δεν ήταν οι τροποποιήσεις ή η μη καταλληλότητα των μελετών, καθώς το έργο είχε και την έγκριση των αρμόδιων φορέων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά το υψηλό κόστος κατασκευής που διαφοροποιήθηκε ριζικά.
Ωστόσο, σύμφωνα με δηλώσεις της νέας ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου θα προκηρυχθεί νέος διεθνής διαγωνισμός για την εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή της υποθαλάσσιας οδικής αρτηρίας στο Θερμαϊκό Κόλπο.
Μετά από τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
- Πως προβλέπεται να καλύψει το αρμόδιο Υπουργείο το υψηλό κόστος της κατασκευής της υποθαλάσσιας οδικής αρτηρίας σε μία περίοδο οικονομικής κρίσης και περικοπών; Από πού θα καλύψει το κόστος εκπόνησης νέων μελετών για το έργο, αλλά και το υψηλό κόστος κατασκευής της υποθαλάσσιας; Σε τι χρονοδιάγραμμα προβλέπεται η προκήρυξη, η ανάθεση, η υλοποίηση των νέων μελετών και στη συνέχεια η δημοπράτηση κατασκευής του έργου;
2. Επιδείνωση στην αγορά εργασίας στη Θεσσαλονίκη
Συνεχής καταγράφεται η αύξηση των ποσοστών των ανέργων, τόσο στην πόλη της Θεσσαλονίκης, όσο και στην ευρύτερη περιοχή του νομού. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, ο ένας στους τέσσερεις εργαζομένους στην πόλη είναι σήμερα άνεργος.
Η κατάσταση φαίνεται να επιδεινώνεται, καθώς η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ανακοίνωσε μέτρα που προβλέπεται να πλήξουν ακόμα περισσότερο την πραγματική οικονομία της αγοράς. Η δραματική μείωση των αποδοχών των πολιτών που απασχολούνται στον δημόσιο τομέα, προβλέπεται να μειώσει σημαντικά την αγοραστική τους δύναμη. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τα προβλήματα που σημειώνονται στις επιχειρήσεις ( όπως για παράδειγμα με το πάγωμα της επιστροφής του ΦΠΑ), δημιουργούν ένα φαύλο κύκλο επιδεινώνοντας ακόμα περισσότερο την κατάσταση, οδηγώντας σε κλείσιμο περισσότερες επιχειρήσεις, με επακόλουθο την αύξηση των ποσοστών των ανέργων και την μείωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών ακόμα περισσότερο.
Μετά από τα παραπάνω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Ποια είναι τα μέτρα στήριξης και ανάπτυξης που προβλέπεται να λάβει η κυβέρνηση για τη ουσιαστική στήριξη της αγοράς εργασίας στην πόλη της Θεσσαλονίκης;
3. Στα χαρτιά η κατάργηση δημόσιων φορέων και ΔΕΚΟ
Καμία πρωτοβουλία δεν έχει λάβει η Κυβέρνηση σχετικά με την αρχική της εξαγγελία περί κατάργησης ή συγχώνευσης δημόσιων φορέων και ΔΕΚΟ. Η πολιτική νοικοκυρέματος που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε, δεν έχει ασκηθεί ακόμα, καθώς είμαστε μάρτυρες μιας κατάστασης που διαιωνίζεται. Η ύπαρξη πολλών δημόσιων επιχειρήσεων και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, σε συνδυασμό με τις προκλητικές αμοιβές των στελεχών τους, προκαλούν το κοινωνικό αίσθημα στην δεδομένη δύσκολη οικονομική περίοδο.
Το σχέδιο της κατάργησης ή συγχώνευσης δημόσιων φορέων και Οργανισμών, που έχει εξαγγελθεί και από τον Υπουργό Οικονομικών και η άμεση υλοποίησή του, θα μεγιστοποιήσει τα οφέλη και τα έσοδα που θα αποκομίσει το Ελληνικό Δημόσιο. Η μη έγκαιρη δράση, όμως, του αρμόδιου Υπουργείου, μόνο αρνητικά μπορεί να επιφέρει στην βεβαρημένη οικονομική συγκυρία που διατρέχει η χώρα μας. Δεν είναι δυνατόν από τις αρχές του 2010 να εξαγγέλλεται η κατάργηση δημοσίων οργανισμών, και τρεις μήνες μετά να μην έχει σημειωθεί καμία εξέλιξη στο ζήτημα αυτό. Το θέμα θα οδηγηθεί σε φιάσκο και ο Ελληνικός λαός θα συνεχίζει να αμείβει, χωρίς κανένα λόγο, διευθυντικά στελέχη οργανισμών, που πολλές φορές είναι άνευ αντικειμένου και αρμοδιοτήτων.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η εξαγγελία, από τις αρχές του χρόνου, περί κατάργησης δημόσιων φορέων και ΔΕΚΟ που δεν χρειάζονται;