4 Μαρ 2010

Συνήγορος του Πολίτη: “Η αδιαφανής τιμολόγηση του φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία παραπλανά και ζημιώνει τον καταναλωτή”

“Σοβαρά προβλήματα στον τρόπο υπολογισμού και ελέγχου της τιμής του φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία διαπίστωσε ο Συνήγορος του Πολίτη. Ζήτησε μάλιστα από τις εμπλεκόμενες εταιρείες αλλά και τις αρμόδιες αρχές να λάβουν συγκεκριμένα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμμία ουσιαστική ανταπόκριση. Συγκεκριμένα, ο Συνήγορος του Πολίτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ...οι εταιρείες παροχής αερίου Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας δεν ενημερώνουν σωστά με αποτέλεσμα να παραπλανώνται οι καταναλωτές όσον αφορά τον τρόπο υπολογισμού της τιμής του φυσικού αερίου και τη σχέση του με την τιμή ανταγωνιστικών προϊόντων όπως το πετρέλαιο θέρμανσης. Ο Συνήγορος επισημαίνει ότι μέρος της ευθύνης για την αδιαφάνεια και το έλλειμμα πληροφόρησης βαρύνει επίσης την
Δημόσια Επιχείρηση Αερίου και τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Κάτοικοι της Θεσσαλονίκης και του Βόλου προσέφυγαν κατά τη διάρκεια του 2009 στον Συνήγορο του Πολίτη διαμαρτυρόμενοι για την τιμολόγηση του φυσικού αερίου για οικιακή χρήση από τις Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας. Επεσήμαναν ότι η τιμή του φυσικού αερίου στις πόλεις τους κατά την περίοδο Νοεμβρίου 2008 – Φεβρουαρίου 2009 ήταν ακριβότερη από την αντίστοιχη του πετρελαίου, παρά το γεγονός ότι το φυσικό αέριο διαφημιζόταν από όλα τα μέσα ενημέρωσης ως φθηνότερο κατά 20%. Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες θεώρησαν ότι τόσο οι ίδιοι όσο και το εν γένει καταναλωτικό κοινό των περιοχών τους υπήρξαν θύματα παραπληροφόρησης και ζήτησαν από τον Συνήγορο του Πολίτη να ελέγξει τη βασιμότητα της καταγγελίας τους.
Ο Συνήγορος του Πολίτη κατέληξε στα παρακάτω συμπεράσματα:
Α) υπάρχει προφανές έλλειμμα πληροφόρησης σχετικά με τη μεθοδολογία τιμολόγησης του φυσικού αερίου και ιδιαίτερα την αναλογία του κόστους του σε σχέση με τις άλλες ανταγωνιστικές μορφές ενέργειας, με έμφαση στο πετρέλαιο. Το έλλειμμα πληροφόρησης φθάνει μάλιστα από πλευράς εμπλεκόμενων Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, σε σημείο παραπλάνησης των καταναλωτών. Η ευθύνη για αυτό βαρύνει -πέραν των δυο εμπλεκόμενων Ε.Π.Α.- και την Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (Δ.Ε.Π.Α.) αλλά και την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (Ρ.Α.Ε.),

Β) αποδεικνύεται ελλειμματική λειτουργία της Ρ.Α.Ε., δεδομένου ότι οι διατάξεις του νομοθετικού πλαισίου περί εμπορίας φυσικού αερίου ορίζουν ότι -πέραν της ευρύτερης αρμοδιότητάς της για την εποπτεία και τον έλεγχο της αγοράς ενέργειας- [η Ρ.Α.Ε.] οφείλει να μεριμνά και να λαμβάνει μέτρα, έτσι ώστε τα τιμολόγια των Ε.Π.Α. να είναι διαφανή, ανακοινώσιμα και να παρέχουν επαρκή στοιχεία στους καταναλωτές για το κόστος του φυσικού αερίου σε σύγκριση με τις τιμές των ανταγωνιστικών μορφών ενέργειας.

Ο Συνήγορος του Πολίτη έθεσε υπόψη όλων των συναρμόδιων φορέων (Ε.Π.Α. Θεσσαλονίκης και Θεσσαλίας, Δ.Ε.Π.Α., Ρ.Α.Ε., υπουργείο Ανάπτυξης) τις παρατηρήσεις του και τους ζήτησε να προβούν σε συγκεκριμένες ενέργειες ώστε να διασφαλισθεί η προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών. Μέχρι σήμερα, δεν υπήρξε καμία ουσιαστική ανταπόκριση στις προτάσεις της Αρχής.
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη