Οι επιτροπές πολιτών Ακρίβεια-Στοπ διοργανώνουν στη Θεσσαλονίκη, στις 20/3 και ώρα 12.00 μ στην αίθουσα της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας Θράκης (ΕΣΗΕΜΘ), Στρατηγού Καλλάρη 5, ημερίδα δημόσιας αντιπαράθεσης με θέμα :
««Αποκοπή της Ελλάδας στα δύο για μήνες μετά το δυστύχημα των Τεμπών:
· Αναζήτηση των αιτίων του δυστυχήματος - διερεύνηση ευθυνών
· συνέπειες της αποκοπής της χώρας σε κοινωνικές ομάδες και επαγγελματικές κατηγορίες
· αίτημα για αναστολή λειτουργίας των διοδίων της χώρας όσο τα Τέμπη είναι κλειστά»
Στην εν λόγω ημερίδα έχουν κληθεί εκπρόσωποι επιστημονικών φορέων, καθηγητές πανεπιστημίων, εκπρόσωποι επαγγελματικών ομάδων και εκπρόσωποι επιτροπών πολιτών που θέτουν το ζήτημα της αναστολής λειτουργίας των διοδίων.
Οι επιτροπές Ακρίβεια - Στοπ έχουν τοποθετηθεί δημόσια για τα παραπάνω θέματα (περισσότερες πληροφορίες στο www.akribeia-stop.gr).
Στόχος της ημερίδας δεν είναι η αναπαραγωγή των δικών μας απόψεων αλλά η διεξαγωγή ενός υγιούς, δημόσιου και δημοκρατικού διαλόγου ο οποίος μόνο του στόχο έχει την αναζήτηση της αλήθειας και την προστασία των συμφερόντων των πολιτών.
Επειδή για το θέμα παρουσιάζεται έλλειμμα στην ενημέρωση των πολιτών αναφορικά με τις αιτίες της αποκοπής της χώρας στα δύο αλλά και τους τρόπους αντιμετώπισης των συνεπειών, απευθύναμε δημόσιο κάλεσμα (επισυνάπτονται οι προσκλήσεις)για συμμετοχή στο πάνελ των ομιλητών:
· Στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ με θέμα: «αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη και συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας»
· Στην Εγνατία ΑΕ με θέμα: «δημοσιοποίηση της αλληλογραφίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ και συμβολή στην αναζήτηση των αιτίων του δυστυχήματος»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ*
Έναρξη 12.00μ.
Χαιρετισμοί από δημάρχους του Ν. Πιερίας
(15') Καλφακάκου Ρία -Καθηγήτρια τμήμα Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ: Συμβάσεις παραχώρησης εθνικών οδών. Θετικές και αρνητικές συνέπειες από αυτή τη μορφή χρηματοδότησης. Πρακτικές των εταιριών για μεγιστοποίηση των κερδών.
(15') Μιγγίρος Γιώργος - Καθηγητής Γεωλογίας Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών: Δυστύχημα στα Τέμπη λόγω κατολισθήσεων. Συμβολή στη διερεύνηση των αιτίων.
(15') Σιανίδης Δημήτρης - Νομικός σύμβουλος της Επιτροπής Αγώνα Ν. Πιερίας: Υποχρεώσεις της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ όπως προκύπτουν από την ανάλυση των δημοσιευμένων στοιχείων
(15') Κυριακίδης Νίκος- Πρόεδρος Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών Μακεδονίας: Το εργατικό ατύχημα των Τεμπών. Ο ρόλος και οι συνθήκες εργασίας των τεχνικών στα μεγάλα έργα
(15') Σολωμός Γιώργος - Πρόεδρος κοινότητας Αμπελακίων: Αναφορές κατοίκων της περιοχής για τις εκρήξεις στο μέτωπο της σήραγγας. Οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες από την αποκοπή των Τεμπών.
(5') παρέμβάση: Παντελίδης Δημήτρης - Πρόεδρος Σωματείου Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης Θεσσαλονίκης: Οικονομικές συνέπειες από την αποκοπή της Ελλάδας στα δύο.
13.45-14.00 διάλλειμα - μπουφές
Σε αυτό το σημείο η ημερίδα δίνει βήμα
στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ: αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη και συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας.
και στην Εγνατία ΑΕ: δημοσιοποίηση της αλληλογραφίας μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ και συμβολή στην αναζήτηση των αιτίων του δυστυχήματος
Ακολουθούν:
(15') Λίτσας Κων/νος – πρόεδρος κοινότητας Μαλακάσας: νομικές προσφυγές από ΟΤΑ και επιτροπές πολιτών ενάντια στα διόδια. Μηνύσεις εταιρειών ενάντια σε αγωνιζόμενους πολίτες.
(15') Τσολακίδης Ηλίας - Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας: κίνημα πολιτών «δεν πληρώνω».Συγκρότηση περιφερειακού συντονιστικού "όχι νέα διόδια στη βόρεια Ελλάδα".
(15’) Αγγελίδης Παναγιώτης - Ιχθυολόγος – Καθηγ. Α.Π.Θ, συντονιστής Επιτροπής Αγώνα Ν. Πιερίας: Το κίνημα ενάντια στα νέα διόδια στο Αιγίνιο.
(15') Θεοδωρόπουλος Γιώργος - Συντονιστής Ακρίβεια- Στοπ: Το κίνημα ενάντια στα διόδια και για την απόδοση ευθυνών στην Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ.
Προτάσεις για ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων.
λήξη: χαλαρή συζήτηση με ποτό και φαγητό