Επιστολή προς την Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη έστειλε ο Νομάρχης Π. Ψωμιάδης. Με την επιστολή, ο κ. Ψωμιάδης ζητά να περιληφθούν στην πρόσκληση για τη σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας «επαρκείς (σε πυκνότητα και ποιότητα) γραμμές σύνδεσης με όλα τα νησιά του Αιγαίου (Β. Σποράδες, Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος, Σάμος-Ρόδος-Κως, Κρήτη, Κυκλάδες), λαμβάνοντας υπόψη και το επιπρόσθετο πρόβλημα των Τεμπών που... δυσχεραίνει την πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά».
Το πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Αξιότιμη κ. Υπουργέ,
Όπως γνωρίζετε, εδώ και χρόνια η Θεσσαλονίκη είναι αποκομμένη ακτοπλοϊκά από τα νησιά του Αιγαίου. Δυστυχώς, η κατά τα λοιπά «πρωτεύουσα των Βαλκανίων» αντιμετωπίζεται ως «άγονη γραμμή» με αποτέλεσμα όχι μόνο ο νομός μας αλλά ολόκληρη η βόρεια Ελλάδα και η βαλκανική ενδοχώρα να μην εξυπηρετούνται, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια η πρόσκληση για σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας που δίνεται στη δημοσιότητα από το Υπουργείο σας στα τέλη Μαρτίου – αρχές Απριλίου, σχεδόν αγνοεί τη Θεσσαλονίκη, αφού προβλέπει μόνο ελάχιστα δρομολόγια, καθιστώντας οποιαδήποτε εκδήλωση ενδιαφέροντος ασύμφορη.
Χαρακτηριστικό της πλημμελούς πρόσκλησης που απευθύνει το Υπουργείο είναι ότι το 2008 από τον Πειραιά προβλεπόταν 15 δρομολόγια, από το Λαύριο που εξυπηρετεί πάλι την κίνηση προς Κυκλάδες 6 δρομολόγια και από τη Θεσσαλονίκη, το λιμάνι – πύλη των Βαλκανίων, μόλις 3! Ανάλογα ήταν τα πράγματα και το 2009. Επιπροσθέτως, όσα πλοία τελικά δρομολογήθηκαν διέθεταν… αυξημένη παλαιότητα και μειωμένη ταχύτητα, με αποτέλεσμα να χρειάζονται 35 ώρες για να φτάσει κανείς στην Κρήτη!
Κατόπιν των ανωτέρω, σας ζητώ να περιληφθούν στη σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας επαρκείς (σε πυκνότητα και ποιότητα) γραμμές σύνδεσης με όλα τα νησιά του Αιγαίου (Β. Σποράδες, Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος, Σάμος-Ρόδος-Κως, Κρήτη, Κυκλάδες), λαμβάνοντας υπόψη και το επιπρόσθετο πρόβλημα των Τεμπών που δυσχεραίνει την πρόσβαση στο λιμάνι του Πειραιά. Σε κάθε άλλη περίπτωση η «αρχαία τραγωδία» των προηγούμενων θα συνεχιστεί και το 2010 και το 2011 και το 2012. Είναι προφανές ότι η υποβάθμιση της Θεσσαλονίκης δε μπορεί να συνεχίζεται χωρίς να δίνεται καμία λύση. Είμαστε υποχρεωμένοι και αποφασισμένοι να μην ανεχθούμε άλλο συγκοινωνιακό ακρωτηριασμό.
Με εκτίμηση,
Ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης
Παναγιώτης Χ. Ψωμιάδης»