Κρίτων Αρσένης: Γρήγορα τρένα αντί αεροπλάνων για όλες τις ευρωπαϊκές μετακινήσεις κάτω των 1.000 χμ για να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 κατά 40% έως το 2020
Παρέμβαση στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά την παράλυση των αερομεταφορών
Μετακινήσεις με γρήγορα τρένα αντί αεροπλάνων για όλες τις ευρωπαϊκές μετακινήσεις κάτω των 1.000 χμ για να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 κατά 40% έως το 2020 πρότεινε ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κρίτων Αρσένης με παρέμβασή του στην Ολομέλεια του...
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου παρουσία του Ευρωπαίου Επιτρόπου Μεταφορών Σιμ Κάλας κατά τη συζήτηση για την παράλυση των αερομεταφορών εξαιτίας της ηφαιστειακής σκόνης που έχει καλύψει τον εναέριο χώρο της Ευρώπης.
Ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ επισήμανε ότι οι κλιματικές επιπτώσεις των αεροπορικών πτήσεων στην ΕΕ είναι μεγαλύτερες από αυτές των διυλιστηρίων ή των εργοστασίων χάλυβα, ενώ έχοντας ως δεδομένο ότι οι σιδηροδρομικές κυρίως υποδομές στα περισσότερα μέρη της ΕΕ υπολείπονται των τεχνολογικών δυνατοτήτων της σημερινής εποχής, πρότεινε τη δημιουργία πλήρους δικτύου γρήγορων τρένων ώστε όλες οι αποστάσεις κάτω των 1.000 χιλιομέτρων να γίνονται με τρένο.
Τόνισε, τέλος, ότι η αντικατάσταση του αεροπλάνου με το τρένο θα έκανε εφικτό το να περιορίσουμε τους ρύπους μας κατά 40% έως το 2020, και έτσι να είμαστε εντός των ασφαλών ορίων που έθεσε το IPCC για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής.
Ακολουθεί το κείμενο της παρέμβασης στην Ολομέλεια
«Αυτό που διαπιστώσαμε αυτές τις ημέρες είναι ότι μπορούμε να μην εξαρτόμαστε από το αεροπλάνο. Είδαμε ότι υπάρχουν και άλλα εναλλακτικά μέσα συγκοινωνίας. Eίδαμε όμως επίσης ότι οι σιδηροδρομικές κυρίως υποδομές στα περισσότερα μέρη της Ευρώπης υπολείπονται των τεχνολογικών δυνατοτήτων της εποχής μας. Μπορούμε άραγε να φανταστούμε μια ΕΕ με ένα πλήρες δίκτυο γρήγορων τρένων. Μια Ευρώπη όπου όλες οι αποστάσεις κάτω των 1.000 χιλιομέτρων θα γίνονταν με τρένο και όπου χρειάζεται πλοίο και θα χρησιμοποιούσαμε αεροπλάνο μόνο για τις πιο μακρινές αποστάσεις;
Οι κλιματικές επιπτώσεις των αεροπορικών πτήσεων στην ΕΕ είναι μεγαλύτερες από αυτές των διυλιστηρίων ή των εργοστασίων χάλυβα. Αναφορικά με τις μεταφορές το 13% των εκπομπών προέρχεται από την αεροπορία και μόλις το 2,5% από τα τρένα, παρόλο που μεταφέρουν δυσανάλογα περισσότερους επιβάτες. Η αντικατάσταση του αεροπλάνου με το τρένο θα έκανε εφικτό το να περιορίσουμε τους ρύπους μας κατά 40% έως το 2020, και έτσι να είμαστε εντός των ασφαλών ορίων που έθεσε το IPCC για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Αλλαγής.»