Επιχειρώντας μια σημειολογική ανάλυση σε ακόμα μια "αγιογραφία" του πρωθυπουργού.
Επανερχόμενοι στο θέμα του καθημερινού βομβαρδισμού της κοινής γνώμης με διθυραμβικά, προς την - εμφανώς αμήχανη- κυβέρνηση, δημοσιεύματα ..
Επανερχόμενοι στο θέμα του καθημερινού βομβαρδισμού της κοινής γνώμης με διθυραμβικά, προς την - εμφανώς αμήχανη- κυβέρνηση, δημοσιεύματα ..
Στο χθεσινό της φύλλο φιλοκυβερνητική εφημερίδα (ναυαρχίδα γνωστού συγκροτήματος) φιλοξενεί συνέντευξη του πρωθυπουργού σε αξιοσέβαστο και πολύπειρο δημοσιογράφο. Παρακάτω... επιχειρούμε μια σύντομη σημειολογική ανάλυση αποσπάσματος της συνέντευξης ( τονισμένα τα λόγια του δημοσιογράφου) . Πιστεύουμε ότι έχουν αρκετό ενδιαφέρον μια σειρά από σημαντικά μηνύματα που περνάει - όχι μέσω των λόγων του πρωθυπουργού, αλλά από τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζονται στον αναγνώστη...
"Η ΠΡΩΤΗ εικόνα που αντίκρισα μπαίνοντας στο γραφείο του Πρωθυπουργού ήταν ο κ. Γ. Παπανδρέου, όρθιος, να διαβάζει με περίσκεψη ένα σημείωμα."
Η λέξη "ΠΡΩΤΗ" με κεφαλαία, ο ΓΑΠ όρθιος να διαβάζει με περίσκεψη ένα σημείωμα. Τονίζεται με έμφαση η δεσπόζουσα σημασία της πρώτης εικόνας. Ο ΓΑΠ όρθιος, όχι καθιστός, γλώσσα του σώματος δηλωτική της εγρήγορσης και της δυναμικότητας. Διαβάζει με περίσκεψη ένα σημείωμα. Δεν κάθεται στο γραφείο παίζοντας πχ το ..ipad του ή κομπολόι ή playstation. Διαβάζει ένα σημείωμα, κάποιο σημαντικό σημείωμα υποθέτουμε, αφού είναι σκεπτικός και περίφροντις, χαρακτηριστικά που ο καλός δημοσιογράφος φροντίζει να υπερτονίζει σκηνοθετώντας την σκηνή της πρώτης συνάντησης με τον Πρωθυπουργό.
"Με το σκούρο επίσημο κοστούμι- είχε μόλις αποχωρήσει κάποιος ξένος επισκέπτης- μου φάνηκε περισσότερο κουρασμένος από κάθε άλλη φορά που τον έχω δει."
Στη σκηνή αυτή δεσπόζουν τρεις εικόνες. Αυτή με το σκούρο επίσημο κοστούμι. Αυτή με τον ξένο επισκέπτη και αυτή με τον ΓΑΠ "κουρασμένο περισσότερο από κάθε άλλη φορά". Αυτές οι τρεις σκηνές παίζουν τον δικό τους ρόλο στην σκηνοθεσία του δημοσιογράφου και ενισχύουν το τελικό του μήνυμα. Οι δύο πρώτες συμπλέκονται.
Σκούρο, επίσημο κουστούμι που φοριέται μπροστά στον ξένο επισκέπτη. Επισημότητα, γούστο, προσεγμένη εμφάνιση σε αντιδιαστολη με το πληγωμένο γόητρο της Ελλάδας, Πρωθυπουργός μιας χώρας που διατηρεί την επισημότητα σε αντιδιαστολή με τα "ευχαριστώ" και τα "δεν είναι ώρα να πουλήσουμε νησιά και την Ακρόπολη".
Ξένος επισκέπτης: Διπλωματική δραστηριότητα, ΚΑΠΟΙΟΣ ξένος επισκέπτης. Προφανώς σημαντική η θέση του αφού επισκέπτεται τον ....
"Η ΠΡΩΤΗ εικόνα που αντίκρισα μπαίνοντας στο γραφείο του Πρωθυπουργού ήταν ο κ. Γ. Παπανδρέου, όρθιος, να διαβάζει με περίσκεψη ένα σημείωμα."
Η λέξη "ΠΡΩΤΗ" με κεφαλαία, ο ΓΑΠ όρθιος να διαβάζει με περίσκεψη ένα σημείωμα. Τονίζεται με έμφαση η δεσπόζουσα σημασία της πρώτης εικόνας. Ο ΓΑΠ όρθιος, όχι καθιστός, γλώσσα του σώματος δηλωτική της εγρήγορσης και της δυναμικότητας. Διαβάζει με περίσκεψη ένα σημείωμα. Δεν κάθεται στο γραφείο παίζοντας πχ το ..ipad του ή κομπολόι ή playstation. Διαβάζει ένα σημείωμα, κάποιο σημαντικό σημείωμα υποθέτουμε, αφού είναι σκεπτικός και περίφροντις, χαρακτηριστικά που ο καλός δημοσιογράφος φροντίζει να υπερτονίζει σκηνοθετώντας την σκηνή της πρώτης συνάντησης με τον Πρωθυπουργό.
"Με το σκούρο επίσημο κοστούμι- είχε μόλις αποχωρήσει κάποιος ξένος επισκέπτης- μου φάνηκε περισσότερο κουρασμένος από κάθε άλλη φορά που τον έχω δει."
Στη σκηνή αυτή δεσπόζουν τρεις εικόνες. Αυτή με το σκούρο επίσημο κοστούμι. Αυτή με τον ξένο επισκέπτη και αυτή με τον ΓΑΠ "κουρασμένο περισσότερο από κάθε άλλη φορά". Αυτές οι τρεις σκηνές παίζουν τον δικό τους ρόλο στην σκηνοθεσία του δημοσιογράφου και ενισχύουν το τελικό του μήνυμα. Οι δύο πρώτες συμπλέκονται.
Σκούρο, επίσημο κουστούμι που φοριέται μπροστά στον ξένο επισκέπτη. Επισημότητα, γούστο, προσεγμένη εμφάνιση σε αντιδιαστολη με το πληγωμένο γόητρο της Ελλάδας, Πρωθυπουργός μιας χώρας που διατηρεί την επισημότητα σε αντιδιαστολή με τα "ευχαριστώ" και τα "δεν είναι ώρα να πουλήσουμε νησιά και την Ακρόπολη".
Ξένος επισκέπτης: Διπλωματική δραστηριότητα, ΚΑΠΟΙΟΣ ξένος επισκέπτης. Προφανώς σημαντική η θέση του αφού επισκέπτεται τον ....
η συνέχεια στο http://www.enkripto.com/2010/04/blog-post_2416.html