“Το Νοέμβριο του 2009 η εταιρεία ερευνών, δημοσκοπήσεων και επικοινωνίας to the point είχε αναδείξει σε έρευνα στο Δήμο Θεσσαλονίκης, η οποία διεξήχθη με το στατιστικά επαρκές και απολύτως ασφαλές δείγμα των 660 ατόμων το ισχυρό αίτημα αλλαγής της διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης που υποστηρίζονταν από...το 64,4% των ερωτηθέντων. Ας σημειωθεί ότι αυτή ήταν η πρώτη έρευνα με αυτό το εύρημα.
Το στοιχείο αυτό επιβεβαιώνεται απόλυτα και σε νέα έρευνα της εταιρείας to the point με αντικείμενο τις εξελίξεις και τις προοπτικές στο Δήμο Θεσσαλονίκης η οποία ολοκληρώθηκε το Σάββατο 10.04.09. Η έρευνα βασίστηκε σε ένα σημαντικότατο και στατιστικά εξαιρετικά ασφαλές δείγμα 736 ατόμων και αναπτύχθηκε θεματολογικά σε ένα ευρύ ερευνητικό φάσμα.
Και αυτήν τη φορά η απάντηση στο ίδιο ερώτημα («Πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει η διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης;») παραμένει εξίσου σαφής και ισχυρή: ΝΑΙ απαντά το 64,5% των ερωτηθέντων.
Τα ευρήματα αυτά σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι η θετική αξιολόγηση του έργου της δημοτικής αρχής παρουσιάζει σαφή υποχώρηση (36% έναντι 42% το Νοέμβριο ’09) ακόμη και μεταξύ των ψηφοφόρων της ΝΔ και η αρνητική αξιολόγηση σκαρφαλώνει από το 42% στο 49% δίνουν με ξεκάθαρο τρόπο το στίγμα της προσδοκίας των Θεσσαλονικέων.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το ότι, στην έρευνα της εταιρείας to the point επιβεβαιώνεται απολύτως η πεποίθηση των Θεσσαλονικέων (η οποία υποστηρίζεται σχεδόν από το 70% των ερωτώμενων και στις δύο διαδοχικές έρευνες) ότι η αλλαγή είναι εφικτή μόνο με ανεξάρτητο υποψήφιο κοινής αποδοχής που θα υποστηριχθεί από το ΠΑΣΟΚ, το ΣΥΡΙΖΑ και τους ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ.
Αντιθέτως, η επιλογή ενός ισχυρού πολιτικού προσώπου από το χώρο του ΠΑΣΟΚ παραμένει ελάχιστα δημοφιλής: Στην έρευνα του Νοεμβρίου 2009 συγκέντρωνε χαμηλό ποσοστό (6,7%) στο σύνολο όσων δήλωναν ότι επιθυμούσαν αλλαγή στη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης αλλά ακόμη και μεταξύ των ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ στις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου (10%). Το ποσοστό αυτό στην πρόσφατη έρευνα, παρουσιάζει περαιτέρω υποχώρηση και επιλέγεται από το 6% των ερωτώμενων.
Ερευνητικές αναζητήσεις αυτής της βαρύτητας δεν μπορούν προφανώς να εγκλωβίζονται ανάμεσα σε περιορισμένες και αυθαιρέτως υποδεικνυόμενες αντιπαραθέσεις προσώπων και βεβαίως θα ήταν ορθό να διεξάγονται με επαρκή δείγματα που δεν εμπεριέχουν κινδύνους στατιστικής επισφάλειας. Για το λόγο αυτό άλλωστε η εταιρεία to the point ανιχνεύει και στις δύο έρευνες για το Δήμο Θεσσαλονίκης τις τάσεις και τις αντιλήψεις σε ένα σαφώς ευρύτερο πεδίο και με τρόπο διεισδυτικό –πέραν της επικοινωνιακά προσφιλούς αντίληψης της «κόντρας» ονομάτων.
Μέρος μάλιστα από τα ευρήματα αυτά, η συγκριτική εξέλιξή τους και η συσχέτισή τους με τις αντιλήψεις και τις τάσεις που έχουν καταγραφεί σε πανελλαδικό επίπεδο (δείγμα 1.600 ατόμων) θα αποτελέσουν τμήμα της παρουσίασης της εταιρείας to the point στα πλαίσια του 6ου Διεθνούς Συνεδρίου Πολιτικού Μάρκετινγκ που θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη από τις 23 έως τις 25 Απριλίου.
Είναι προφανές ότι οι εξελίξεις είναι δυναμικές και οι δημοτικές εκλογές στο Δήμο Θεσσαλονίκης θα διεξαχθούν σε ένα πλαίσιο στο οποίο βαρύνουσα σημασία θα έχει, εκτός από τη δημοσκοπική τουλάχιστον καταγραφή του ισχυρού και σαφώς διατυπωμένου αιτήματος αλλαγής, και η αντίληψη των πολιτών για το προφίλ και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του υποψηφίου δημάρχου. Αντίληψη η οποία, σε διαδοχικά ερευνητικά ευρήματα της to the point, διατυπώνεται με σταθερή επιμονή και αξιοσημείωτη καθαρότητα.”