29 Μαΐ 2010

Διαμαρτυρίες για το Θέμα Γ, στο μάθημα: «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον»

Οι διαμαρτυρίες, για το Θέμα Γ, του εξεταζόμενου μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», είναι (σε κάποιο βαθμό) δικαιολογημένες. Μόνο εις ό,τι αφορά την άποψη ότι το θέμα ήταν «παγίδα».

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως στο πρόβλημα, που περιγράφεται υπό μορφή απαιτήσεων λογισμικού, η λύση που καλείται να δώσει ο μαθητής είναι η ίδια που θα έδινε κι ένας προγραμματιστής. Οφείλει να υλοποιήσει σε αλγόριθμο (ή σε κωδικοποίηση αυτού) τις απαιτήσεις (ή την ανάλυση) που του παραδίδει ένας αναλυτής, όσα λάθη (ή «παγίδες») κι αν έχει.Τα λάθη στη διατύπωση της ανάλυσης βαρύνουν (και εκθέτουν) τον σχεδιαστή – αναλυτή των απαιτήσεων (στην προκειμένη περίπτωση, την επιτροπή που επιλέγει ή/και συντάσσει τα θέματα). Ενώ τα λάθη στην υλοποίηση βαρύνουν τον προγραμματιστή (δηλ. τον μαθητή).

Έχοντας υπόψη τη – σημαντική σημείωση – του Θέματος Γ, εντοπίζουμε την «παγίδα» (ως τεχνικά ή χρηστικά λάθος) στην απαίτηση του υποερωτήματος Γ4. Θα μπορούσε, αντί του ονόματος των αθλητών που κατέρριψαν το ρεκόρ αγώνων, να ζητείται μόνο το πλήθος τους.

Η λύση που παρουσιάζουμε στη γραμμή 33(βλ. απάντηση Θέματος Γ), ομολογουμένως, δεν είναι καθόλου κομψή, ωστόσο υπακούει στην «λανθασμένη» προδιαγραφή. Είναι σίγουρο πως όσοι από τους μαθητές επέλεξαν να κάνουν χρήση πινάκων, το έκαναν προκειμένου να έχουν μια πιο κομψή και χρηστική έξοδο των αποτελεσμάτων.

Για τους παραπάνω λόγους, θεωρούμε ότι δε θα πρέπει ν’ αφαιρεθούν, από την βαθμολογία του συγκεκριμένου θέματος, πάνω από 6 με 8 μονάδες. Δηλαδή, όση περίπου η βαρύτητα του υποερωτήματος «παγίδα» Γ4.

Κάντε κλικ εδώ, για να δείτε τη λύση και να την εκτυπώσετε ή να την κατεβάσετε.

NewNeuromancer


 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη