24 Μαΐ 2010

Αιδώς Αργείοι...

Οι αναγνώστες του TaXalia αρθογραφούν.
Βρέθηκα τον τελευταίο  καιρό, μετά από αρκετά χρόνια, σε αρχαιολογικούς χώρους της χώρας μας.
Δεν κρύβω την  υπερηφάνεια που ένοιωσα ως έλληνας  αλλά και το μεγαλείο των προγόνων μας, των οποίων μάλλον είμαστε κακοί  απόγονοι, που είναι διάχυτο στον καθένα από τους χώρους αυτούς.

Δεν έχω πρόθεση  όμως να αναπτύξω μάθημα ιστορία αλλά να θίξω μια κατάσταση η οποία  συνεχίζει να είναι μειωτική για  τη χώρα μας και μάλιστα σε μια  περίοδο που έχουμε γίνει το επίκεντρο  των ΜΜΕ.


Συγκεκριμένα επισκέφθηκα το Σούνιο, την Ακρόπολη, τον Μαραθώνα, την Ολυμπία και την Επίδαυρο και θα ήθελα να συνοψίσω τις παρατηρήσεις μου στα παρακάτω ελπίζοντας ότι κάποιος θα συναισθανθεί την ευθύνη του και θα κάνει κάτι.

Η απόλυτη εγκατάλειψη από την άποψη καθαριότητας και λειτουργικότητας. Ας πάει κάποιος να δει το χώρο της αφετηρίας του μαραθωνίου ή να δει τα χόρτα στις κερκίδες αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου. Ανάλογη εικόνα θα δείτε και στους άλλους χώρους.
Υπεράριθμο προσωπικό, αδιάφοροι ως προς τη δουλειά τους και αγενείς στις αντιδράσεις τους προς τους επισκέπτες, ‘’όταν’’  κάτι έπεφτε στην αντίληψή τους. Θα έλεγε κάποιος ότι είναι ανόητοι που δεν  καταλαβαίνουν ότι ανάμεσα στους αλλοδαπούς επισκέπτες υπάρχουν και κάποιοι που μιλούν ελληνικά. Αλλά δεν είναι ανόητοι, απλά είναι αγενείς και τούτο διότι η σχέση τους με το χώρο είναι καθαρά μισθολογική.
Μου έδωσαν την εικόνα ότι βρίσκονταν εκεί επειδή ήταν ημέρες αργίας και θα είχαν το κάτι παραπάνω στις αποδοχές τους. Ήταν τόσο πολλοί που σχεδόν ενοχλούσαν την ξενάγηση των επισκεπτών και αρκετοί ώστε να προκαλέσουν τα σχόλια των αλλοδαπών επισκεπτών.
Κατά τα άλλα περνούσαν το χρόνο τους ‘’φλερτάροντας’’ οι μεν τις δε ή επιδεικνύοντας αμφότεροι τα νέα αποκτήματα της εμφάνισής τους.
Από τα σχόλια των επισκεπτών δεν έλειψαν κι εκείνα για την τιμή του εισιτηρίου σε σχέση με την εικόνα και την ποιότητα των υπηρεσιών.
Εκεί μου δημιουργήθηκε και η προσωπική μου απορία. Η τιμή συνεχώς αυξάνεται αλλά τα εκθέματα είναι τα ίδια και οι υπηρεσίες χειροτερεύουν. Το κόστος της λειτουργίας το επιβαρύνεται το κράτος και θα ήθελα πολύ να γνωρίζω σε τι ύψος ανέρχονται τα έσοδα από τα εισιτήρια? Πως αξιοποιούνται? Τι μέρος των λειτουργικών εξόδων των χώρων καλύπτουν? Δεν μπορώ να παραλείψω σχόλιο άλλου επισκέπτη που υποστήριζε ότι μέρος των εσόδων αυτών πηγαίνουν στο ταμείο των υπαλλήλων.
Είμαι βέβαιος  ότι αν υπήρχε τρόπος να το πληροφορηθούν  αυτό οι προγονοί μας θα μας είχαν  αποκηρύξει. Θα μας είχαν διώξει από το ναό του Σολομώντος.

Ένα άλλο σημείο που έκανε εντύπωση ήταν η ελεύθερη φωτογράφηση των εκθεμάτων στα μουσεία. Το θεωρώ μεγάλο λάθος.
Κύριε αρμόδιε  υπουργέ, βρισκόμαστε σε περίοδο  οικονομικής κρίσης την οποία  το προσωπικό του υπουργείου σας  μάλλον απολαμβάνει, με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Ο τουρισμός είναι  η ‘’ατμομηχανή’’ της οικονομίας μας (συ είπας) αλλά μάλλον δεν το αντιλαμβάνονται όλοι. Οι έλληνες είναι και παραμένουν ανιστόρητοι. Αν αντέχετε κάντε μια έρευνα για να διαπιστώσετε πόσοι έλληνες έχουν επισκεφθεί τους αρχαιολογικούς χώρους. Ακόμη κι εκείνους της περιοχής τους.

Οι αλλοδαποί τουρίστες έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον ελληνικό πολιτισμό και ιστορία και μπορούν κάλλιστα να αποτελέσουν τους διαφημιστές της χώρας μας.

Ξανασκεφτείτε το θέμα του εισιτηρίου στους αρχαιολογικούς χώρους. Ακολουθείστε έξυπνες πρακτικές  άλλων χωρών. Ο πολιτισμός δεν πωλείται ……….διαδίδεται.

Ξανασκεφτείτε την  αξιοποίηση του έτσι κι αλλιώς υπεράριθμου  προσωπικού. Ελέγξτε για ποιες  ειδικότητες, με τι γνωστικό αντικείμενο  και με ποια τυπικά (για ουσιαστικά δεν μιλάμε) προσόντα προσλήφθηκαν. Τουλάχιστον κάνετε κάτι ώστε να μην είναι προκλητική η παρουσία τους. Ας ακολουθήσουν και ένα είδος βασικής εκπαίδευσης για το αντικείμενό τους ή τουλάχιστον καλής συμπεριφοράς.

Κύριε Υπουργέ  καλό το ‘’στυλ’’ αλλά καλύτερη η  ουσία, καλή η θεωρεία αλλά καλύτερη η πράξη, καλές οι προθέσεις αλλά καλύτερα τα έργα.


Νικ. Κωνσταντιδης
c*******@rocketmail.com

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη