Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης μίλησε στις Σέρρες, την Τρίτη 25 Μαιου 2010, σε Ημερίδα που οργάνωσε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε συνεργασία με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Σερρών με θέμα: «Δημόσιες Υποδομές και Ανάπτυξη Νομού Σερρών».
Κλείνοντας την Ημερίδα ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Η χώρα μας ζει μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση, απόρροια διαχρονικών προβλημάτων, κυρίως όμως των πολιτικών που ασκήθηκαν από την απελθούσα κυβέρνηση της Ν.Δ.
Την κρίση όξυνε η επίθεση των κερδοσκοπικών αγορών και η άρνηση των ισχυρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κατανοήσουν το πρόβλημα των ευρωπαϊκών οικονομιών.
Η προσπάθεια για να βγούμε από την κρίση είναι εθνική και γι’ αυτό πρέπει να βοηθήσουν όλοι. Δεν χωρούν μικροκομματικοί εγωισμοί, ούτε προσωπικές φιλοδοξίες. Είμαστε βέβαιοι πως από τον επόμενο χρόνο θα είναι αισθητή η σταδιακή ανάκαμψη της Οικονομίας.
Από την ανάκαμψη αυτή, οι πρώτοι που θα επωφεληθούν είναι αυτοί που τώρα κάνουν θυσίες, εργαζόμενοι και συνταξιούχοι και οι οποίοι έχουν την λιγότερη ευθύνη για το τέλμα και τα αδιέξοδα που βρέθηκε η Οικονομία της χώρας.
Όλοι πρέπει να βάλουμε πιο ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων από τον εαυτό μας και να φροντίσουμε πρώτα να αλλάξουμε οι ίδιοι. Πρέπει να κάνουμε τις αλλαγές που απαιτούμε από τους άλλους, πρώτα στον εαυτό μας. Ο Γιώργος Παπανδρέου και η Κυβέρνηση έχουν βάλει πολύ ψηλά τον πήχη σε όλα τα πεδία. Είναι επώδυνη και βασανιστική αυτή η επιλογή, δεν υπάρχει όμως άλλος δρόμος».
Αναφερόμενος ειδικότερα στις αναγκαίες αναπτυξιακές υποδομές των Σερρών, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Ο νομός Σερρών βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις, όσον αφορά στους δείκτες ανάπτυξης, από όλους τους νομούς της χώρας. Ένας από τους βασικούς λόγους είναι και η έλλειψη αναπτυξιακών υποδομών. Δυστυχώς οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες, η έλλειψη μελετητικής ωριμότητας των έργων μεγάλη, όπως πολύ μεγάλο είναι και το έλλειμμα των πόρων που έχουν δεσμευτεί στο ΕΣΠΑ από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Όλα αυτά τα έργα, στα οποία αναφερθήκατε, είναι αναγκαία για το νομό. Όλα αυτά όμως σε τρέχουσες τιμές αθροίζουν ένα κόστος περίπου 1,3 δισ. ευρώ. Από τους πόρους αυτούς, μέχρι τώρα έχουν διατεθεί από το Γ’ ΚΠΣ και έχουν δεσμευτεί στο ΕΣΠΑ συνολικά περίπου 350 εκ. ευρώ. Συνεπώς πρέπει να υπάρξει ιεράρχηση και συνέργεια με τους γειτονικούς νομούς για την από κοινού υποστήριξη έργων που έχουν διανομαρχιακό χαρακτήρα, όπως ο Οδικός Άξονας Ε61 που συνδέει τους τρεις νομούς Σέρρες- Δράμα- Καβάλα, με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.
Θεωρώ απόλυτη προτεραιότητα, όπως βγήκε και από τον διάλογο, την ολοκλήρωση του Οδικού Άξονα Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχώνα και την Περιφερειακή των Σερρών. Θεωρώ απολύτως αναγκαία να ωριμάσουν μελετητικά τα τμήματα του Οδικού Άξονα Ε61, όπως και του Βόρειου Άξονα Πετρίτσι- Ροδόπολη- όρια με νομό Κιλκίς.
Πιστεύω, σε αυτό που όλοι τονίσατε, πως πρέπει να αναβαθμιστεί η Σιδηροδρομική Σύνδεση Θεσσαλονίκη-Σέρρες, όπως και η κατασκευή μιας νέας γραμμής στην όδευση του Οδικού Άξονα Θεσσαλονίκης- Σέρρες, σαν μέρος του Προαστιακού της Κεντρικής Μακεδονίας. Η Κατασκευή του Οδικού Άξονα Αμφίπολη- Μεσοράχη θα ξεκινήσει άμεσα, αφού ήδη υπάρχει ανάδοχος και οι πόροι είναι διασφαλισμένοι στο ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.
Επειδή ο νομός Σερρών έχει μεγάλη έκταση και πολλά χιλιόμετρα νομαρχιακού οδικού δικτύου, δεν είναι εύκολο να βελτιωθεί άμεσα στο σύνολό του. Μπορούν όμως αρκετά τμήματα του νομαρχιακού δικτύου να ενταχθούν στο πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας που έχει συγκροτήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τα επόμενα χρόνια. Όπως μπορεί στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας να ενταχθούν αρκετές σχολικές μονάδες και αντιπλημμυρικά έργα.
Όλα αυτά χρειάζονται πολλή και υπεύθυνη δουλειά και συντονισμένη προσπάθεια. Από την πλευρά του Υπουργού του κ. Ρέππα και όλης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υπάρχει επιλογή και απόλυτη προτεραιότητα να υποστηριχθούν τα έργα στην Περιφέρεια.
Έχουμε μπροστά μας πολλά προβλήματα αλλά και ευκαιρίες. Με τη συλλογική δουλειά πιστεύω πως θα πάμε μπροστά».
Κλείνοντας την Ημερίδα ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Η χώρα μας ζει μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση, απόρροια διαχρονικών προβλημάτων, κυρίως όμως των πολιτικών που ασκήθηκαν από την απελθούσα κυβέρνηση της Ν.Δ.
Την κρίση όξυνε η επίθεση των κερδοσκοπικών αγορών και η άρνηση των ισχυρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να κατανοήσουν το πρόβλημα των ευρωπαϊκών οικονομιών.
Η προσπάθεια για να βγούμε από την κρίση είναι εθνική και γι’ αυτό πρέπει να βοηθήσουν όλοι. Δεν χωρούν μικροκομματικοί εγωισμοί, ούτε προσωπικές φιλοδοξίες. Είμαστε βέβαιοι πως από τον επόμενο χρόνο θα είναι αισθητή η σταδιακή ανάκαμψη της Οικονομίας.
Από την ανάκαμψη αυτή, οι πρώτοι που θα επωφεληθούν είναι αυτοί που τώρα κάνουν θυσίες, εργαζόμενοι και συνταξιούχοι και οι οποίοι έχουν την λιγότερη ευθύνη για το τέλμα και τα αδιέξοδα που βρέθηκε η Οικονομία της χώρας.
Όλοι πρέπει να βάλουμε πιο ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων από τον εαυτό μας και να φροντίσουμε πρώτα να αλλάξουμε οι ίδιοι. Πρέπει να κάνουμε τις αλλαγές που απαιτούμε από τους άλλους, πρώτα στον εαυτό μας. Ο Γιώργος Παπανδρέου και η Κυβέρνηση έχουν βάλει πολύ ψηλά τον πήχη σε όλα τα πεδία. Είναι επώδυνη και βασανιστική αυτή η επιλογή, δεν υπάρχει όμως άλλος δρόμος».
Αναφερόμενος ειδικότερα στις αναγκαίες αναπτυξιακές υποδομές των Σερρών, ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Ο νομός Σερρών βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις, όσον αφορά στους δείκτες ανάπτυξης, από όλους τους νομούς της χώρας. Ένας από τους βασικούς λόγους είναι και η έλλειψη αναπτυξιακών υποδομών. Δυστυχώς οι καθυστερήσεις είναι μεγάλες, η έλλειψη μελετητικής ωριμότητας των έργων μεγάλη, όπως πολύ μεγάλο είναι και το έλλειμμα των πόρων που έχουν δεσμευτεί στο ΕΣΠΑ από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Όλα αυτά τα έργα, στα οποία αναφερθήκατε, είναι αναγκαία για το νομό. Όλα αυτά όμως σε τρέχουσες τιμές αθροίζουν ένα κόστος περίπου 1,3 δισ. ευρώ. Από τους πόρους αυτούς, μέχρι τώρα έχουν διατεθεί από το Γ’ ΚΠΣ και έχουν δεσμευτεί στο ΕΣΠΑ συνολικά περίπου 350 εκ. ευρώ. Συνεπώς πρέπει να υπάρξει ιεράρχηση και συνέργεια με τους γειτονικούς νομούς για την από κοινού υποστήριξη έργων που έχουν διανομαρχιακό χαρακτήρα, όπως ο Οδικός Άξονας Ε61 που συνδέει τους τρεις νομούς Σέρρες- Δράμα- Καβάλα, με τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα.
Θεωρώ απόλυτη προτεραιότητα, όπως βγήκε και από τον διάλογο, την ολοκλήρωση του Οδικού Άξονα Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχώνα και την Περιφερειακή των Σερρών. Θεωρώ απολύτως αναγκαία να ωριμάσουν μελετητικά τα τμήματα του Οδικού Άξονα Ε61, όπως και του Βόρειου Άξονα Πετρίτσι- Ροδόπολη- όρια με νομό Κιλκίς.
Πιστεύω, σε αυτό που όλοι τονίσατε, πως πρέπει να αναβαθμιστεί η Σιδηροδρομική Σύνδεση Θεσσαλονίκη-Σέρρες, όπως και η κατασκευή μιας νέας γραμμής στην όδευση του Οδικού Άξονα Θεσσαλονίκης- Σέρρες, σαν μέρος του Προαστιακού της Κεντρικής Μακεδονίας. Η Κατασκευή του Οδικού Άξονα Αμφίπολη- Μεσοράχη θα ξεκινήσει άμεσα, αφού ήδη υπάρχει ανάδοχος και οι πόροι είναι διασφαλισμένοι στο ΠΕΠ της Κεντρικής Μακεδονίας.
Επειδή ο νομός Σερρών έχει μεγάλη έκταση και πολλά χιλιόμετρα νομαρχιακού οδικού δικτύου, δεν είναι εύκολο να βελτιωθεί άμεσα στο σύνολό του. Μπορούν όμως αρκετά τμήματα του νομαρχιακού δικτύου να ενταχθούν στο πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας που έχει συγκροτήσει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τα επόμενα χρόνια. Όπως μπορεί στο ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας να ενταχθούν αρκετές σχολικές μονάδες και αντιπλημμυρικά έργα.
Όλα αυτά χρειάζονται πολλή και υπεύθυνη δουλειά και συντονισμένη προσπάθεια. Από την πλευρά του Υπουργού του κ. Ρέππα και όλης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων υπάρχει επιλογή και απόλυτη προτεραιότητα να υποστηριχθούν τα έργα στην Περιφέρεια.
Έχουμε μπροστά μας πολλά προβλήματα αλλά και ευκαιρίες. Με τη συλλογική δουλειά πιστεύω πως θα πάμε μπροστά».