Moρφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι αποκαλύψεις για τις μίζες των ελληνικών υποβρυχίων Type 214!

3 Μαΐ 2010

Mορφή χιονοστιβάδας παίρνουν οι αποκαλύψεις για το σκάνδαλο της προμήθειας των υποβρυχίων Type 214 και του εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων 209/1200 με την σύμβαση Neptune II. Ενα ποσό παράνομων προμηθειών, αξίας περίπου 96 εκατ. ευρώ έρχεται στην επιφάνεια από τον δικαστικός «καβγά» μιας τουλάχιστον υπεράκτιας εταιρείας με τη Ferrostaal AG, αλλά και ένας λογαριασμός στη Λουκέρνη της Ελβετίας

είναι τα νεότερα ευρήματα της εισαγγελίας του Μονάχου, στο πλαίσιο έρευνας για τις «μίζες» των υποβρυχίων τύπου 214, που πούλησε η κοινοπραξία HDW/Ferrostaal στην Ελλάδα.

Η εισαγγελία κατηγορεί τον έως την προσεχή εβδομάδα πρόεδρο της Ferrostaal Ματίας Μίτσερλιχ, ότι μαζί με τους συναδέλφους του Μίχαελ Μπεκ και Κλάους Λέσκερ έβαλαν την υπογραφή τους κάτω από ένα έμβασμα 11 εκατ. ευρώ στον ελβετικό λογαριασμό μιας εταιρείας των Bρετανικών Παρθένων Νήσων που συνδέεται με τις πληρωμές «για τα ελληνικά υποβρύχια».

Η εταιρεία των Βρετανικών Παρθένων Νήσων διεκδίκησε με προσφυγή στο πρωτοδικείο του Εσσεν μία «αμοιβή» 67 εκατ. ευρώ για «υπηρεσίες» που, όπως ισχυριζόταν, είχε προσφέρει για την πώληση των υποβρυχίων στην Ελλάδα. Τελικά, επήλθε εξωδικαστικός συμβιβασμός στα 11 εκατ.

Η κύρια υποψία όμως των εισαγγελικών αρχών του Μονάχου αφορά την εταιρεία Marine Industrial Enterprises SA (ΜΙΕ) στην οποία φέρονται μέτοχοι 50-50 ο Ελληνας Μιχάλης Ματαντός και ένας Βρετανός υπήκοος. Η συνεργασία της εταιρείας αυτής με τη Ferrostaal βασίστηκε σε μία συμφωνία για «υπηρεσίες συμβούλων», που υπεγράφη τον Φεβρουάριο του 2000 και επεκτάθηκε τον Οκτώβριο του 2003, σε ημερομηνίες που σχετίζονται με την υπογραφή των συμβάσεων τόσο για την παραγγελία των υποβρυχίων 214 όσο και με την τροποποίηση της σχετικής σύμβασης.

Με βάση αυτές τις συμφωνίες, στην τριετία 2000-2003 κατευθύνθηκαν προς ένα λογαριασμό της εταιρείας MIE στην τράπεζα UBS της Λουκέρνης, 83,97 εκατ. ευρώ.

Στο λογιστήριο της Ferrostaal έκαναν την παρατήρηση ότι τα τιμολόγια που κόβονταν στην ΜΙΕ δεν είχαν ΦΠΑ (!!!) αλλά και ότι το μέγεθος της εταιρείας συμβούλων δεν δικαιολογούσε την πληρωμή ενός τόσο μεγάλου ποσού για έργο το οποίο η αντισυμβαλλόμενη, με τη Ferrostaal (FS), εταιρεία ΜΙΕ δεν ήταν σε θέση να πραγματοποιήσει.

Φυσικά η όλη υπόθεση δεν τελειώνει το 2002 οπότε και υπογράφηκε η σύμβαση Neptune II. Πρέπει να εξηγηθεί ποιός είναι ο κρυφός ρόλος της Ferrostaal και στη νυν σύμβαση παραλαβής των τεσσάρων Τ.214 και της προμήθειας δύο νέων, αφού το defencenet.gr έχει αποκαλύψει ότι αυτή ήταν που κατήγγειλε στις 21/09/2009 την σύμβαση μαζί με την HDW-ThyssenKrupp Marine Systems.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=11942&Itemid=40

Share

4 σχόλια:

  1. ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΗΤΕ ΜΕ ΤΟΣΕΣ ΜΙΖΕΣ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΨΑΝ ΓΙΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΙΡΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτιά δεν έχουν, μάτια δεν έχουν? ( δικαστικό σώμα).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. η καθαρση πρεπει μετα τους πολιτικους να συνεχισει στους δικαστικους.ΔΕΝ θελει πολλους να κανεις μονιμο αξιοθεατο στο συνταγμα αρκει καμμια δεκαρια και μετα να δεις πως σφιγγουν οι κω..οι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Μιχάλης Ματαντός είναι γνωστός εφοπλιστής.
    Δεν ξέρω εάν είναι ο ίδιος με αυτόν του άρθρου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχολιάστε το θέμα, τώρα, στο Taxalia.blogspot.com

 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη