Υπόλογοι στους κατοίκους του λεκανοπεδίου αλλά και ολόκληρου του Νομού Ιωαννίνων, είναι όσοι πρωτοστάτησαν ώστε να μείνει εκτός της σύμβασης παραχώρησης το τμήμα της Ιόνιας Οδού από τον κόμβο της Πεδινής μέχρι την Κακαβιά. Ο Υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης ήταν αποκαλυπτικός στα Γιάννινα καθώς ξεκαθάρισε ότι χρήματα για το συγκεκριμένο τμήμα δεν υπάρχουν και ουσιαστικά θα πρέπει να το ξεχάσουμε. Έτσι το όνειρο για τον μεγάλο οδικό άξονα από τα ελληνοαλβανικά σύνορα μέχρι το Αντίριο και την Καλαμάτα, μένει κουτσουρεμένο.
Οι περιπέτειες για το τμήμα της Ιόνιας από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά, ξεκίνησαν όταν ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Νίκος Γκόντας ξεσπάθωνε, προ τριετίας, εναντίον του τότε Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά, με αφορμή την χάραξη εντός του λεκανοπεδίου.
Σε μία πρωτοφανή έκρηξη λαικισμού, υποστήριζε ότι ο οδικός άξονας τεμαχίζει ακόμη και την Πανεπιστημιούπολη...Φυσικά κάτι τέτοιο απείχε πολύ της πραγματικότητας, αλλά και όσοι συστρατεύθηκαν μαζί του, μάλλον δεν μπήκαν στον κόπο να αναζητήσουν την μελέτη και να διαπιστώσουν από πού ακριβώς διέρχονταν ο οδικός άξονας, ποιες και πόσες ιδιοκτησίες θίγονταν.
Ελαφρά τη καρδία, συντάχθηκαν με τον Δήμαρχο της πόλης. Και ο κ. Γκόντας για την στάση του αυτή καμάρωνε ακόμη και προχθές, όταν επιτίθονταν στην Γενική Γραμματέα της Περιφέρειας Ηπείρου. Θύμιζε με καμάρι λοιπόν όσα είχε πράξει τότε και επαναλάμβανε την τεράστια προσφορά του στην πόλη.
«Ο δήμαρχος απλά υπερασπίζεται με σθένος τις ξεκάθαρες απόψεις του και τα συμφέροντα της πόλης. Αυτό έκανε π.χ. κι όταν επί Ν.Δ. ο υπουργός ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. κ. Σουφλιάς αποφάσιζε να περάσει η Ιόνια Οδός μέσα από το λεκανοπέδιο και απέτρεψε αυτή τη δυσάρεστη εξέλιξη, αλλά και κάθε άλλη φορά που διακυβεύονταν η προοπτική των Ιωαννίνων», αναφέρονταν στην ανακοίνωση.
Ως συμφέρον της πόλης κατά τον κ. Γκόντα νοείται η στέρηση ενός μεγάλου έργου. Αλλά σίγουρα δεν θα φταίει εκείνος...Κάποιος άλλος θα φταίει και για την εξέλιξη αυτή.
Η επέκταση της Ιόνιας ως την Κακαβιά καθίσταται ουσιαστικά αδύνατη. Οι μελέτες ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί και για την αποπεράτωσή τους απαιτείται το ποσό των τριών εκατομμυρίων ευρώ. Για την κατασκευή του έργου χρειάζονται περίπου τριακόσια εκατομμύρια χρήματα που είναι αδύνατο να εξευρεθούν. Το Υπουργείο θα εξετάσει την προοπτική κατασκευής του δρόμου από την Πεδινή μέχρι την Ελεούσα, θέτοντας ως προϋπόθεση την απόλυτη ομοφωνία στην χάραξη.
«Το έργο αυτό δεν είναι ώριμο μελετητικά. Χρειάζονται άλλα τέσσερα εκατομμύρια για την ολοκλήρωση των μελετών από την Πεδινή μέχρι την Κακαβιά. Υπάρχουν πολλές ενστάσεις και για την χάραξή του. Την χάραξη θα πρέπει να την συμφωνήσετε όλοι. Ο προϋπολογισμός θα ξεπεράσει τα 300 εκατομμύρια. Τα χρήματα αυτά δεν είχαν δεσμευτεί και δεν υπάρχουν. Θα εξετάσουμε την επέκταση του δρόμου μέχρι την Ελεούσα και θα γίνουν βελτιώσεις στο υπάρχον δίκτυο μέχρι την Κακαβιά», ανακοίνωσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Αυτή την φορά κανένας δεν μίλησε. Και ο δήμαρχος Ιωαννίνων δεν ήταν παρών για να κηρύξει μία ακόμη ανέξοδη επανάσταση.
http://www.epiruspost.gr