7 Ιουν 2010

Αναφορά κατά του ΟΑΣΘ για την τιμή του εισιτηρίου


ΠΡΟΣ ΤΟΝ Κ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΝΑΦΟΡΑ
Γεωργίου Θεοδωρόπουλου του Σπύρου
κατοίκου Θεσσαλονίκης, οδός Ερμού αριθμός 2

ΚΑΤΑ
Του Διευθύνοντα Συμβούλου και του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης καθώς και κατά παντός άλλου υπευθύνου.

Θεσσαλονίκη 9-6-2010

Κύριε Εισαγγελέα, με την παρούσα, σας αναφέρω πράξεις και παραλήψεις του ως άνω οργανισμού, από τις οποίες θίγεται και παραπλανάται πλήθος πολιτών, επιβατών και...

τουριστών που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, για την μετακίνησή τους.

Ειδικότερα: με την από 8963/861/2010 Υπουργική απόφαση, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 394/6-4-2010 καθορίστηκαν από 1/5/2010, αφενός μεν αυξήσεις των κομίστρων του ΟΑΣΘ, αφετέρου δε ότι το εισιτήριο των 60 λεπτών θα ίσχυε για μια μόνο επιβίβαση και όχι έως τέσσερις μετεπιβιβάσεις, εντός διάρκειας εβδομήντα λεπτών, που ίσχυε μέχρι 30-4-2010.
Μετά τις έντονες αντιδράσεις των πολιτών της Θεσσαλονίκης, τις κινητοποιήσεις και συνεχείς διαμαρτυρίες των μελών των επιτροπών « ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΤΟΠ». ο ΟΑΣΘ αναγκάστηκε στις 11-5-2010 να εξαγγείλει ότι δεν ισχύει η απαγόρευση της μετεπιβίβασης στον κάτοχο του εισιτηρίου των 60 λεπτών και θα εφαρμόζεται ως προς αυτό, ότι ίσχυε προ της 30-4-2010, δηλαδή θα μπορεί κάποιος να μετεπιβιβάζεται στα λεωφορεία του οργανισμού, έως και τέσσερις φορές. στην χρονική διάρκεια των εβδομήντα λεπτών, από την πρώτη επιβίβαση.
Παρά ταύτα όμως, στα εισιτήρια που εκδίδει ο Οργανισμός από 11-5-2010, αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα όπισθεν αυτού ότι:
«ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΟΥ ΟΑΣΘ»
Επίσης στο οπίσθιο μέρος αυτού αναγράφεται:
«ΠΡΟΣΟΧΗ !!! ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΜΕΤΕΠΙΒΙΒΑΣΗ»
«Οι παραβάτες τιμωρούνται με πρόστιμο»
Στο εμπρόσθιο μέρος του εισιτηρίου αναγράφεται με κεφαλαία γράμματα :
« ΒΑΣΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ»
Όλα τα ως άνω, είναι αναγραφόμενα και στην Αγγλική γλώσσα.
Εκτός δε αυτών, το σώμα του εισιτηρίου, έχει μόνο ένα σημείο επικύρωσης και όχι τέσσερα, που είχαν τα παλαιά εισιτήρια.
Δεδομένου όλων αυτών είναι εύλογο και αυτονόητο ότι το μεγαλύτερο ποσοστό του επιβατικού κοινού, παραπλανάται και εξαπατάται από τον ΟΑΣΘ, καθώς του έχει δημιουργηθεί η πεποίθηση, ότι όταν μετεπιβιβασθεί σε κάποιο λεωφορείο, θα πρέπει να πληρώσει νέο αντίτιμο εισιτηρίου, ακόμα κι αν η μετεπιβίβαση αυτή, πραγματωθεί εντός των 70 λεπτών από την πρώτη επιβίβαση, σε λεωφορείο του οργανισμού.
Η απλή ανακοίνωση του οργανισμού στα μέσα μαζικής ενημέρωσης στις 12-5-2010 και στην ιστοσελίδα του, δεν αρκεί για να άρει την παραπλάνηση των επιβατών, ειδικά δε των αλλοδαπών που μετακινούνται με τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης και δεν γνωρίζουν καν την ελληνική γλώσσα, αφού το εισιτήριο εντελώς παραπλανητικά και αθέμιτα, αναγράφει αντίθετα από τα ισχύοντα και έχει μόνο ένα σημείο επικύρωσης.
Ειδικά οι τουρίστες που επισκέπτονται την πόλη της Θεσσαλονίκης και μετακινούνται συνεχώς με τα λεωφορεία, προκειμένου να επισκεφθούν τα αξιοθέατα και να κάνουν αγορές στην πόλη μας, πως είναι δυνατόν να γνωρίζουν
Αποτέλεσμα αυτού του γεγονότος, είναι να κερδίζει καθημερινά ο ΟΑΣΘ, εντελώς αθέμιτα και παράνομα έσοδα από τα χρήματα που πληρώνουν οι παραπλανημένοι πολίτες και τουρίστες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι ουσιαστικά πληρώνουν εις διπλούν και τριπλούν την μεταφορά τους, ενώ δικαιούνται να την πραγματοποιήσουν με το ίδιο εισιτήριο.

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
Αιτούμαι, όπως ενεργήσετε τα νόμιμα, προκειμένου να τιμωρηθούν όλοι οι υπεύθυνοι για την παραπλάνηση και εξαπάτηση του επιβατικού κοινού.
Ο ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ


...


Σχόλιο taxalia:


Στο ΦΕΚ με το οποίο καθορίστηκε η τιμολογιακή πολιτική του ΟΑΣΘ (Β-394/2010), είναι σαφές ότι το εισιτήριο ισχύει για μία διαδρομή. Αυτός είναι ο νόμος! Πώς λοιπόν τελικά διακαιώθηκαν οι πολίτες; Πώς εφαρμόζεται ευνοϊκότερη πολιτική; Τι θα κάνει ο εισαγγελέας, όταν ο νόμος απαγορεύει τις 4 μετεπιβιβάσεις με το ίδιο εισιτήριο; Μήπως τελικά, μετά την προσφυγή του πολίτη, ο ΟΑΣΘ θα αναγκαστεί να επιστρέψει στο "δυσάρεστο" καθεστώς της μίας μετακίνησης, όπως προβλέπεται από την Υπουργική απόφαση;
Για τη μία μετακίνηση υπάρχει υπουργική απόφαση. Για τις τέσσερις;
Τι παράδοξο είναι αυτό; Καταγγέλλεται ο Οργανισμός επειδή εφαρμόζει ευνοϊκότερη (!) πολιτική από αυτή που του επιβάλλει η πολιτεία; Θα έχει ενδιαφέρον η υπόθεση και θα την παρακαλουθήσουμε...
Αυτό που δεν κατανοούμε είναι, προς τι η επίθεση προς τον ΟΑΣΘ, όταν η τιμολογιακή του πολιτική καθορίζεται από το κράτος και όχι από τον ίδιο!!!
Αν θέλει η κυβέρνηση εισιτήριο 0,50 ευρώ θα πρέπει να επιδοτήσει το έλλειμμα με χ ποσό. Αν θέλει να μειώσει το ποσό "χ" με το οποίο επιδοτεί το έλλειμμα της συγκοινωνίας, θα πρέπει να αυξήσει την τιμή του εισιτηρίου, ώστε να μειωθεί η ψαλίδα εσόδων-εξόδων.
Όλοι θέλουμε φθηνό εισιτήριο (και τζάμπα να ΄ναι, δεν μας χαλάει), αλλά το έλλειμμα είναι έλλειμμα.
Ό,τι δεν πληρώνουν οι χρήστες των αστικών της Θεσσαλονίκης, το πληρώνουν όλοι οι πολίτες μέσω του προϋπολογισμού. Τζάμπα δεν υπάρχει! Κάποιος πρέπει να πληρώσει το κόστος. Όσο λιγότερα πληρώνουμε εμείς οι Θεσσαλονικείς που χρησιμοποιούμε τον ΟΑΣΘ, τόσο περισσότερα πληρώνει ο ...Καλαματιανός, μέσω της φορολογίας για να καλυφθεί το έλλειμμα. Υπάρχουν μαγικά ραβδάκια;
Με τον ίδιο τρόπο (για να γίνοτναι καποιοι Υπουργοί αρεστοί και φιλολαϊκοί) έφτασαν τα ελλείμματα του ΟΣΕ στα 10 δις ευρώ, με αποτέλεσμα σήμερα, οι ίδιοι Υπουργοί, να ..μειώνουν τις συντάξεις ΚΑΙ ανθρώπων που δεν ταξίδεψαν ποτέ στη ζωή τους με τρένο!
Το ξανάπαμε και είναι σαφές: Ακούγεται ευχάριστα το "δωρεάν", "τζάμπα", "φθηνά", "όχι αυξήσεις", αλλά η πραγματική οικονομία δε δουλεύει έτσι! Δυστυχώς!
Δεν διδαχθήκαμε τίποτε από το φιάσκο του ΟΣΕ; Ευχάριστο είναι να εχει το εισιτήριο 50 λεπτά και να ισχύει και όλη την ημέρα, αλλά αν το οριακό κόστος του (το νεκρό σημείο στα οικονομικά) επιβάλλει να είναι 1 ευρώ; Θα το παραβλέψουμε και θα πληρώνει το δημόσιο δανειζόμενο, δηλαδή όλοι μας, αδιαφορώντας για το μέλλον και τις επόμενες γενιές;

Υπάρχουν ευχάριστες λύσεις σε δυσάρεστα προβλήματα;
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη