8 Ιουν 2010

Μεγάλη πληγή για τη Θεσσαλονίκη, η μεταφορά μαθητών

Το θέμα έχει έρθει επανηλλημμένα στην επικαιρότητα και παραμένει άλυτο, εξαιτίας ενός βλακωδέστατου μαθηματικού τύπου, που ορίζει το ανώτατο κόστος μιας μετακίνησης. Ο τύπος αυτός οδηγεί σε απίστευτες αρρυθμίες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενδιαφέρον από τους ιδοκτήτες τουριστικών λεωφορείων και άρα πάμε σε απευθείας αναθέσεις και συνακόλουθες υποψίες για αδιαφάνεια. Κανείς φυσικά από τους καταγγέλοντες δεν έχει μια σοβαρή, εφικτή και κοστολογήσιμη πρόταση. Η "αποδόμηση" είναι της μόδας, ενώ η ανάλυση του μαθηματικού τύπου είναι κουραστική για τους πολιτικάντηδες...

Την «τροποποίηση της υφιστάμενης κοινής Υπουργικής Απόφασης (που απαγορεύει τη μεταφορά σε περιοχές που χαρακτηρίζονται ως «αστικές», καθώς και σε περιοχές που...

συγκοινωνιακά εξυπηρετούνται με αστικά λεωφορεία), σε συνδυασμό με την τροποποίηση του περίφημου «μαθηματικού τύπου» ώστε και οικονομικά να είναι εφικτή η μεταφορά των παιδιών» τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για να μην ταλαιπωρηθούν οι ίδιοι και οι οικογένειες τους, ζητούν με ψήφισμά τους προς τους αρμόδιους Υπουργούς και τον Πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου ο Νομάρχης Π. Ψωμιάδης, ο Αντινομάρχης Παιδείας Ευθύμιος Φωτόπουλος, ο συντονιστής του νομαρχιακού έργου Γιώργος Τσαμασλής, ο Πρόεδρος του Νομαρχιακού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης Μιχάλης Τζόλλας, ο εντεταλμένος νομαρχιακός σύμβουλος σε θέματα εμπορίου Δημήτρης Ευθυμιάδης, ο ειδικός σύμβουλος σε θέματα παιδείας Βασίλης Τουλίκας, προϊστάμενοι των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, οι αντιδήμαρχοι Παιδείας δήμων του νομού και εκπρόσωποι συλλόγων γονέων του Νομού Θεσσαλονίκης (Αγίου Παύλου, Ευκαρπίας, Επανομής, Πανοράματος, Πυλαίας, Μενεμένης, Μυγδονίας, Νέων Βρασνών, Χαλάστρας, Καλλιθέας, Πυλαίας, Θέρμης, Νέας Ραιδεστού, Περαίας, Μίκρας, Ωραιοκάστρου, Εχεδώρου, Αγίου Αθανασίου, Ευόσμου, Απολλωνίας, Πεύκων, Λαγκαδά, Σταυρού, Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης, ΕΛΕΠΑΠ, Λαχανά, Κουφαλίων, Συκεών, Αγίας Παρασκευής, Μαλγάρων, Σταυρούπολης, Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αμπελοκήπων, Εγνατίας, Μίκρας, Ειδικού Σχολείου Κωφών, εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων των Μαθητών του Νομού Θεσσαλονίκης κ.ά. (επισυνάπτεται σχετική λίστα στο τέλος του δελτίου Τύπου).

«Το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών δεν αφορά τη Νομαρχία, μας αφορά όλους και δυστυχώς βρίσκεται μπροστά μας. Σήμερα είναι ώρα συναίνεσης και ομοψυχίας» τόνισε ο κ. Ψωμιάδης από το βήμα της ευρείας συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο κοινωνικού διαλόγου για το μείζον θέμα που προκύπτει σχετικά με τη μεταφορά μαθητών. «Ενωμένοι θα προχωρήσουμε για να βρούμε λύση από το Σεπτέμβριο. Η λύση δεν θα έρθει από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Πρέπει επιτέλους να αλλάξει το καθεστώς ανάθεσης του έργου της μεταφοράς των μαθητών από την Πολιτεία. Όσο δεν αλλάζει το καθεστώς, όλοι θα βρισκόμαστε σε ομηρία – νομαρχία, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, δήμαρχοι» συνέχισε.


Ο Νομάρχης επισήμανε ότι «το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών δυστυχώς παραμένει άλυτο εδώ και δεκαπέντε χρόνια». «Δεν μας άκουσαν ούτε οι προηγούμενοι ούτε οι σημερινοί υπουργοί», παρατήρησε ο Νομάρχης, τονίζοντας ότι το «Υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε διά του Υφυπουργού Φίλιππου Σαχινίδη πως δεν πρόκειται να διαθέσει άλλα κονδύλια για τη μεταφορά μαθητών».

«Με την ανοχή, την επιείκεια και -έπειτα από πολλές δικές μας πιέσεις- με την υπογραφή του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τα τελευταία χρόνια στη Νομαρχία μας πραγματοποιήσαμε καθ’ υπέρβαση τη μεταφορά των μαθητών. Όμως, από το Σεπτέμβριο δεν θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε άλλο, παρά μόνο για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες», τόνισε ο Νομάρχης, ο οποίος ευχαρίστησε τους συνεργάτες του Γιώργο Τσαμασλή, Μίμη Φωτόπουλο, Βασίλη Τουλίκα, Δημήτρη Ευθυμιάδη, καθώς και το προσωπικό της Διεύθυνσης Εμπορίου για τις «συνεχείς προσπάθειες για να φέρουν έως τώρα σε πέρας το δύσκολο έργο της μεταφοράς των μαθητών».

Από την πλευρά του, ο συντονιστής του νομαρχιακού έργου Γ. Τσαμασλής τόνισε ότι «Ο πρώτος διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, προχωράμε στον δεύτερο ο οποίος επίσης θα κηρυχθεί άγονος. Στο τέλος δεν θα προχωρήσουμε γιατί πλέον μας το απαγορεύει το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε με το παλιό καθεστώς». Υποστήριξε ότι η μετακίνηση με αστικές συγκοινωνίες και ΚΤΕΛ σημαίνει έλλειψη ασφάλειας τονίζοντας ότι δεν είναι θέμα μόνο οικονομίας αλλά και ασφάλειας των παιδιών. «Θέλουμε να μας συμπαρασταθείτε για να καταλάβουν όλοι ότι πρόκειται για κοινωνικό έργο και ότι δεν επιδιώκουμε κομματικά οφέλη» κατέληξε.

Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο εντεταλμένος σύμβουλος Εμπορίου Δ. Ευθυμιάδης απέδωσε την παρέμβαση του Σώματος Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης στη στενή ερμηνεία του νόμου.

Στη διάρκεια της συνάντησης, το λόγο πήραν πολλοί από τους παρισταμένους οι οποίοι συντάχθηκαν στο πλευρό του Νομάρχη. Τέλος, εκδόθηκε ψήφισμα με ομοφωνία των παρισταμένων -η Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων επιφυλάχθηκε.


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του ψηφίσματος:


«Παρουσία του Νομάρχη Θεσσαλονίκης κ. Ψωμιάδη, του Αντινομάρχη Παιδείας κ. Φωτόπουλου, των Νομαρχιακών Συμβούλων κκ. Ευθυμιάδη και Τσαμασλή, των Δημάρχων και Αντιδημάρχων Παιδείας, εκπροσώπου της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης, των τεσσάρων Δ/ντών Εκπαίδευσης, των εκπροσώπων των Ενώσεων των Εκπαιδευτικών, της εκπροσώπου της Ομοσπονδίας (επιφυλάχθηκε) και των Ενώσεων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του συνόλου σχεδόν των Σχολικών Μονάδων του Ν. Θεσσαλονίκης εκδίδεται ψήφισμα που αφορά στην ασφαλή μεταφορά μαθητών από τις οικίες τους προς τις σχολικές τους μονάδες και αντίστροφα σύμφωνα με το οποίο κρίνεται απαραίτητο να γίνει τροποποίηση της υφιστάμενης κοινής Υπουργικής Απόφασης (που απαγορεύει τη μεταφορά σε περιοχές που χαρακτηρίζονται ως «αστικές», καθώς και σε περιοχές που συγκοινωνιακά εξυπηρετούνται με αστικά λεωφορεία), σε συνδυασμό με την τροποποίηση του περίφημου «μαθηματικού τύπου» ώστε και οικονομικά να είναι εφικτή η μεταφορά των παιδιών, τόσο της πρωτοβάθμιας όσο και της δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για να μην ταλαιπωρηθούν οι ίδιοι και οι οικογένειες τους.

Επισημαίνεται ότι το έργο της μεταφοράς των μαθητών κατά τα προηγούμενα έτη εκτελείτο καθ’ υπέρβαση του «μαθηματικού τύπου» που είχε ως συνέπεια την οικονομική επιβάρυνση της Ν.Α. Θεσσαλονίκης λόγω της ευαισθησίας του Νομάρχη, προκειμένου να μην ταλαιπωρούνται οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και πρωτίστως οι 12.000 μαθητές του Νομού μας.

Να σημειωθεί επίσης πως στην περίπτωση που το Υπουργείο αρνηθεί τις παραπάνω τροποποιήσεις η Ν.Α.Θ. με ιδιαίτερη λύπη είναι αναγκασμένη να ανακοινώσει ότι αδυνατεί πλέον -παρά τις τιτάνιες προσπάθειες που έχει καταβάλλει- να συνεχίσει το έργο της μεταφοράς των μαθητών του Νομού μας».
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη