9 Ιουν 2010

«Μητροπολιτικές» συγκοινωνίες

Εναν ενιαίο φορέα στον οποίο θα ενταχθούν ο Ηλεκτρικός, η ΕΘΕΛ, ο ΗΛΠΑΠ, το Μετρό, το Τραμ, ο προαστιακός σιδηρόδρομος και τα ΚΤΕΛ εντός της Αττικής και θα ονομάζεται Μητροπολιτικός Φορέας Αστικών Συγκοινωνιών, προωθεί το υπουργείο Μεταφορών. Στόχος είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους, ο καλύτερος συντονισμός του μεταφορικού έργου, η προσφορά καλύτερων υπηρεσιών και η αύξηση του ποσοστού της επιβατικής κίνησης σε ημερήσια βάση.

Κάνοντας τις σχετικές ανακοινώσεις, ο Δημήτρης Ρέππας διευκρίνισε ότι ο νέος διευρυμένος φορέας θα καθορίζει την ποιότητα των υπηρεσιών, της ασφάλειας, του τροχαίου υλικού, των υποδομών και την πολιτική του κομίστρου για όλους τους φορείς στην περιοχή της Αττικής.

Επίσης θα σχεδιάζει τις διαδρομές που θα εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό, καθώς και τη διαδικασία ελέγχου των εισιτηρίων και είσπραξης των προστίμων για όλους τους συγκοινωνιακούς φορείς. Ακόμη, θα χρηματοδοτεί τη μελέτη και τη συντήρηση όλων των υποδομών που απαιτούνται για τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δήλωσε ότι δεν πρόκειται να αυξηθούν τα εισιτήρια, τουλάχιστον μέσα στο 2010, καθώς και πως δεν αποκλείεται η κάρτα απεριορίστων διαδρομών να επεκταθεί σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αττικής.

Επίσης, επισήμανθηκε πως τα μέσα μαζικής μεταφοράς έχουν μεγάλη «οικονομική τρύπα», από τη μη είσπραξη των εισιτηρίων. Είναι χαρακτηριστικό, ότι περίπου ένας στους πέντε επιβάτες δεν πληρώνει εισιτήριο. Στο πλαίσιο αυτό δεν αποκλείεται να ανατεθεί η είσπραξη των εισιτηρίων σε ιδιωτικό φορέα.

Ο κ. Ρέππας ανέφερε ακόμη πως το ύψος του κομίστρου θα αποφασίζεται σε συνεννόηση του ΟΑΣΑ με τα αρμόδια υπουργεία, ενώ η συγχώνευση όλων των φορέων υπό την ομπρέλα του ΟΑΣΑ θα είναι προς το παρόν λειτουργική και όχι οργανωτική, γεγονός που σημαίνει ότι παραμένουν οι επιμέρους διοικήσεις των φορέων.

Επιπλέον, δεν είναι στις επιλογές του υπουργείου να αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς στα μέσα μαζικής μεταφοράς, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι αποκλείονται ιδιωτικοποιήσεις.



Πηγή:http://www.ethnos.gr/
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη