του Θανάση Παπαμιχαήλ*
Από τη δεκαετία του 2000 που άρχισαν να γίνονται ευρέως γνωστά, τα blogs έχουν κατακτήσει με το σπαθί τους ένα σημαντικό κομμάτι της πίττας της ενημέρωσης, ανοίγοντας κατά μερικές μοίρες το ολιγοπώλιο που έως τότε «ανενόχλητο» όριζε το κοινωνικο- πολιτικό σκηνικό της χώρας.
Η χαμηλή αξιοπιστία του κομματικού συστήματος, καθώς και η αυξανόμενη έλλειψη εμπιστοσύνης στην πολιτική ενημέρωση τροφοδοτούν καθημερινά τα blogs, αλλάζοντας σταδιακά και...
μάλλον ανεπιστρεπτί, τόσο την χαρτογράφηση των μέσων επικοινωνίας όσο και της πολιτικής κουλτούρας.
Η τροφοδότηση των blogs με δελτία τύπου, ειδήσεις αλλά και η χρήση τους ως διαφημιστικού μέσου μπορούν να αποβούν καθοριστικοί παράγοντες της επιτυχίας ή αποτυχίας ενός υποψηφίου πολιτικού, ενός προϊόντος, ακόμα και εταιρείας ολόκληρης. Τα blogs πλέον δε «σκανάρονται» απλά για να τσιμπήσουμε ένα πικάντικο σχόλιο ή μια κατά μέτωπο επίθεση που θα συζητήσουμε αργότερα με την παρέα. Τα blogs, ιδιαίτερα εκείνα που προσελκύουν πολλά κλικ και φημίζονται για την επισκεψιμότητά τους, προσφέρουν ενημέρωση και σχηματίζουν άποψη. Εκείνοι που θα το αντιληφθούν γρηγορότερα, θα το αποδεχθούν και θα χρησιμοποιήσουν τα blogs για τις ανάγκες της προβολής τους θα είναι αυριανοί νικητές της πολιτικής, της δημοσιογραφίας, της αγοράς.
* Ο Θανάσης Παπαμιχαήλ, είναι επικοινωνιολόγος, συγγραφέας του βιβλίου "Ανέξοδη προεκλογική εκστρατεία: όλα τα μυστικά για να προωθήσετε την υποψηφιότητά σας και να κερδίσετε τις εκλογές...χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία!"