Το όνομα Dennis Gabor, που μας θυμίζει ένα μεγάλο επιστήμονα που τιμήθηκε με Νόμπελ Φυσικής, είναι σχεδόν συνώνυμο με την ολογραφία.
Ο Ούγγρος Dennis Gabor γεννήθηκε πριν 110 χρόνια σαν σήμερα στις 5 Ιουνίου του 1900 στη Βουδαπέστη και τιμήθηκε με το νόμπελ της Φυσικής για τις αρχές τις ολογραφίας
Στον επιστήμονα αυτό η Google έχει αφιερώσει σήμερα το λογότυπο της.
Ο Dennis Gabor (5 Ιουνίου 1900, Βουδαπέστη - 9 Φεβρουαρίου 1979, Λονδίνο ) ήταν ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός και εφευρέτης,γνωστός για την επινόηση της ολογραφίας , για την οποία αργότερα έλαβε το 1971 το βραβείο Νόμπελ Φυσικής .Ολογραφία: Είναι μία τεχνική φωτογράφησης που προσφέρει τρισδιάστατη απεικόνιση των αντικειμένων και η οποία στηρίζεται στο φαινόμενο της συμβολής του φωτός. Η αξιοποίηση της τεχνικής αυτής έγινε μόνο με τη χρησιμοποίηση των ακτίνων laser. Με τη βοήθεια της ολογραφίας είναι δυνατό να προσδιοριστούν οι διαστάσεις και η κατανομή στο χώρο μικρών σωματιδίων, όπως π.χ. σταγονιδίων νερού, σκόνης κλπ. Η ολογραφία βρήκε επίσης εφαρμογή στα ολογραφικά μικροσκόπια τα οποία παρέχουν πολύ μεγάλο βάθος πεδίου.
το 1947, επιστήμονας Dennis Gabor ανέπτυξε τη θεωρία του ολογραφία, ενώ εργάζονται για να βελτιώσουν την επίλυση μιας ηλεκτρονικό μικροσκόπιο .
A holograph is an image made by exposing film to the interference pattern created when two laser light sources shine on an object. Μια ιδιόγραφο είναι μια εικόνα που γίνεται εκθέτοντας ταινία το μοντέλο παρεμβολών που δημιουργήθηκε όταν οι δύο πηγές φωτός λέιζερ λάμπει επάνω σε ένα αντικείμενο. Must people think of a holograph as a three-dimensional image of an object. Πρέπει οι άνθρωποι σκέφτονται με ιδιόγραφο ως μια τρισδιάστατη εικόνα του αντικειμένου.
ολογραφία, από τις ελληνικές λέξεις ΟΛΟΝ και ΓΡΑΦΕΙΝ, είναι μια τεχνική για την καταγραφή των φωτεινών κυμάτων που ανακλώνται από ένα αντικείμενο.
Αποτέλεσμα της καταγραφής αυτής είναι το ολόγραμμα που όταν φωτισθεί με κατάλληλο τρόπο, αναπαράγει ένα ακριβές τρισδιάστατο είδωλο-αντίγραφο του αντικειμένου.
Untitled-1Ο θεατής ενός ολογράμματος, έχοντας τη δυνατότητα παρατήρησης του ολογραφικού ειδώλου από διαφορετικές οπτικές γωνίες, δύσκολα διακρίνει το ολόγραμμα από το πραγματικό αντικείμενο. Η αίσθηση των τριών διαστάσεων επιτείνεται από τις ανακλάσεις του φωτός στην "επιφάνεια" του ολογραφικού ειδώλου, τις έντονες φωτοσκιάσεις, την λεπτομερή απόδοση της επιφανειακής υφής των υλικών αλλά κυρίως από την οριζόντια και κατακόρυφη οπτική παράλλαξη.
Τα ολογράμματα αναπαράγουν τη μέχρι σήμερα "ελλείπουσα" από τα μέσα οπτικής επικοινωνίας τρίτη διάσταση, με βάθος και παράλλαξη, που οι ζωγράφοι προσπάθησαν να αποδώσουν σαν συγκλίνουσες γραμμές με τα τεχνάσματα της προοπτικής, οι σύγχρονες στερεοσκοπικές τεχνολογίες με πολωτικούς φακούς και αντίστοιχες οπτικές διατάξεις αποκωδικοποίησης (γυαλιά) και τα υπολογιστικά προγράμματα εξομοιώνουν με κίνηση και περιστροφή.
Η πιστή τρισδιάστατη αναπαράσταση οφείλεται στο γεγονός ότι το ολόγραμμα καταγράφει και αναπαράγει τίς ακτίνες φωτός που ανακλά ένα αντικείμενο, τις ίδιες φωτεινές ακτίνες που προσπίπτουν στον ανθρώπινο οφθαλμό και το καθιστούν ορατό. Η τεχνική της ολογραφικής καταγραφής είναι τελείως διαφορετική από τη φωτογραφική. Κατά τη φωτογράφηση, ο φακός της φωτογραφικής μηχανής δημιουργεί ένα είδωλο του αντικειμένου πάνω στο φίλμ, μετατρέποντας έτσι τις αρχικές τρείς διαστάσεις σε δύο.
Ο μηχανικός έρευνας για την εταιρία Siemens και Halske στο Βερολίνο από το 1927, Gabor έφυγε από τη ναζιστική Γερμανία το 1933 και εργάστηκε με την Thomson-Houston Company στην Αγγλία Το 1947 συνέλαβε την ιδέα της ολογραφία και, με τη διάθεση των συμβατικών φιλτραρισμένο-πηγές φωτός, ανέπτυξε τη βασική τεχνική. Επειδή συμβατικές πηγές φωτός που προβλέπεται γενικά είτε πολύ λίγο φως ή το φως που διαχέονται τόσο πολύ, ολογραφία δεν καταστούν εμπορικά εφικτές μέχρι τη διαδήλωση, το 1960, του λέιζερ, η οποία ενισχύει την ένταση των κυμάτων φωτός.
Πηγή:http://www.madata.gr/