Μια μέρα των ημερών την πόρτα της Think Politics χτύπησε ένας νέος υποψήφιος με πολλές ανησυχίες, αλλά γεμάτος όρεξη για δουλειά και προσφορά στην τοπική κοινωνία. Η κύρια ανησυχία του ήταν ότι με τη συνένωση του Δήμου του με το Πρόγραμμα «Καλλικράτης», δύσκολα θα...
κατόρθωνε να αυξήσει την αναγνωρισιμότητά του στους άλλους Δήμους, καθώς το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τις εκλογές δεν είναι μεγάλο.
Του εξήγησα ότι ναι μεν το άγχος του είναι δημιουργικό, αλλά δεν πρέπει να το παρακάνει. Αν άρχιζε εγκαίρως υπήρχαν διάφορες κινήσεις, επικοινωνιακές ενέργειες, που βάσει συγκεκριμένης στρατηγικής θα μπορούσαν να αποδώσουν τα μέγιστα.
Του μίλησα για τη μικρο-στόχευση ψηφοφόρων. Αυτή η μέθοδος αναφέρεται στη στρατηγική που θέλει τον υποψήφιο να προσαρμόζει το μήνυμα ή τα μηνύματά του ανάλογα με την κατηγορία ψηφοφόρων που απευθύνεται κάθε φορά. Για παράδειγμα, δυνητικοί ψηφοφόροι που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία ενδιαφέρονται περισσότερο από όλους για θέματα παιδείας, ενώ τα ανύπαντρα ζευγάρια είναι πιθανότερο να ενδιαφέρονται για φοροελαφρύνσεις ή όσοι έχουν κατοικίδια για την καθαριότητα των δρόμων και την στέγαση και περίθαλψη αδέσποτων και άρρωστων ζώων.
Η ιδέα του άρεσε πολύ. Ο υποψήφιος ενθουσιάστηκε. Ήταν μια μέθοδος, την οποία ναι μεν είχε εφαρμόσει κάποιες φορές αλλά χωρίς στρατηγική που να διασφαλίζει τα επιθυμητά αποτελέσματα- τη μάξιμουμ αναγνωρισιμότητα. Η μικρο-στόχευση ψηφοφόρων σίγουρα χρειάζεται τη βοήθεια επαγγελματιών για να εφαρμοστεί σωστά και να αποδώσει. Και πάνω από όλα χρειάζεται να αφιερώσεις χρόνο στη δημιουργία των tailored- made μηνυμάτων, μηνυμάτων δηλαδή κομμένων και ραμμένων στα μέτρα του ψηφοφόρου που ο υποψήφιος απευθύνεται κάθε φορά.
Ο υποψήφιος γρήγορα κατάλαβε πως ο μόνος τρόπος για να κάνει το μήνυμά του να ξεχωρίσει μέσα στον καταιγισμό μηνυμάτων μέσω των κοινωνικών δικτύων, των ηλεκτρονικών μηνυμάτων, των SMS, των ταχυδρομικών προεκλογικών εντύπων, που δέχεται καθημερινά ο ψηφοφόρος είναι να κάνει το περιεχόμενο του μηνύματός του να αφορά άμεσα τον αποδέκτη, την καθημερινότητά του, τη ζωή του, τα ενδιαφέροντά του, τα πάθη του.
Το ερώτημα τώρα ήταν πώς θα μπορέσει να αποκτήσει άμεσα αυτές τις πληροφορίες που χρειαζόμασταν για τη δημιουργία των μηνυμάτων. Δύο τρόπου ξεχώρισαν μέσα από τη συζήτησή μας: α) με την εκστρατεία πόρτα- πόρτα και β) μέσω των πυρήνων σε κάθε περιοχή.
Πράγματι, ο συνδυασμός των δύο τρόπων είναι πάντοτε ο πιο αποτελεσματικός. Μέσω των πυρήνων ο υποψήφιος μαθαίνει κάποιες πληροφορίες για συγκεκριμένες ομάδες ψηφοφόρων. Τις πληροφορίες αυτές τις χρησιμοποιεί στη συνέχεια στην εκστρατεία πόρτα- πόρτα ξεκινώντας συζητήσεις που πιθανόν να αφορούν αυτές τις ομάδες ψηφοφόρων. Έχει στην ατζέντα του τα θέματα που πιστεύει ότι τους απασχολούν κι αν δεν ανταποκριθούν στο πρώτο, ο υποψήφιος πρέπει να προχωρήσει στο δεύτερο θέμα χωρίς δισταγμό. Είναι βέβαιο ότι μετά το πρώτο λεπτό θα αρχίσουν και οι ίδιοι σιγά σιγά να «ανοίγονται» για όσα τους απασχολούν και θα δώσουν από μόνοι τους την «πάσα» για τη συνέχεια της συζήτησης.
Ο υποψήφιος αποφάσισε να ξεκινήσει από αύριο κιόλας να συλλέγει αυτές τις τόσο χρήσιμες πληροφορίες και έχουμε ήδη αρχίσει να δημιουργούμε τα στοχευμένα μηνύματα για τους δυνητικούς του ψηφοφόρους. Η προσπάθειά του βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο. Πλέον δε χρειάζεται να βασίζεται αποκλειστικά στους υποστηρικτές του να διαδώσουν το μήνυμά του σε στοχευμένους αποδέκτες- πράγμα πολύ δύσκολο και αμφιβόλου επιτυχίας. Έχει πάρει την «κατάσταση» στα χέρια του και οδεύει με ένα επιπλέον ισχυρό χαρτί προς τη νίκη.
Σύντομα θα σας ενημερώσω σχετικά με την πορεία της καινοτόμου -για τα ελληνικά δεδομένα- προσπάθειας του νέου αυτού υποψηφίου.
* Σύμβουλος επικοινωνίας της TPO