12 Ιουλ 2010

Η οικονομική κρίση σφίγγει σα βρόχος γύρω από τον λαιμό της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Τα αίτια της κρίσης
Ο δείκτης της ναυλαγοράς έχει παρουσιάσει πτώση πτώσης κατά 50% σε 28 συνεδρίες του Baltic Index, προκαλώντας έντονους πονοκεφάλους στα οικονομικά επιτελεία των ναυτιλιακών εταιρειών. Η εβδομάδα που μας πέρασε ήταν κόμη χειρότερη προκαλώντας κρίσεις πανιού στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

Όπως επισημαίνουν ναυλομεσιτικοί οίκοι η Κίνα συνέβαλε στη δημιουργία της χρυσής εποχής της παγκόσμιας ναυτιλίας με τα τεράστια κέρδη, η Κίνα είναι και πάλι η αιτία που η ναυλαγορά, δεν λέει να σηκώσει κεφάλι και γλιστράει με τους αναλυτές να βλέπουν ότι θα πιάσει…πάτο στις 1.200 μονάδες..
"Η συνεχιζόμενη κάθοδος της ναυλαγοράς δεν δίνει ακόμα δείγματα ανάσχεσης ή σταθεροποίησης, αλλά κινείται προς την κατεύθυνση της εκτίμησης της 16ης Ιουνίου, ότι η
καθοδική αυτή τροπή θα είναι βαθύτερη και διαρκέστερη από τις προηγούμενες κυκλικές κινήσεις του τελευταίου 12μήνου" επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas S.A.

"Αιτία είναι ότι ενώ στο περασμένο 12μηνο οι διακυμάνσεις της ναυλαγοράς οφείλονταν στις αυξομειώσεις αποθεμάτων υπό συνθήκες αργής ανάκαμψης των ανεπτυγμένων και ισχυρής ανάπτυξης των αναπτυσσόμενων, τώρα έχουμε σχεδόν βέβαιη την επιβράδυνση τόσο των ανεπτυγμένων όσο και της Κίνας τους επόμενους μήνες".

Οι traders πρώτων υλών παγκοσμίως, οι μεγάλοι Όμιλοι δηλαδή που εμπορεύονται το σιδηρομετάλλευμα και το κάρβουνο έχουν σταματήσει να αγοράζουν πρώτες ύλες από Βραζιλία, Ν.Αφρική και Αυστραλία, περιμένοντας να πέσουν οι τιμές. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν φορτία για τα πλοία τα οποία "κάθονται" στα λιμάνια ή αρόδου με τους εφοπλιστές να χάνουν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια καθημερινά. Προσπαθούν με λίγα λόγια να βγάλουν κέρδος μειώνοντας το κόστος μεταφοράς όσο γίνεται καθώς και το κόστος απόκτησης των εμπορευμάτων.

Η Κίνα άρχισε να χρησιμοποιεί τα δικά της κοιτάσματα, οπότε δεν κινείται σχεδόν τίποτα δια θαλάσσης αυτή την εποχή.

Προσωρινά υπήρξε μία στροφή προς την Ινδία που θέλει να πάρει τη θέση της Κίνας
Όμως η ναυλαγορά δέχθηκε πιέσεις και από την Ινδία που έχει, έστω και προσωρινά, σταματήσει τις εξαγωγές iron/ore μετά από απόφαση της κυβέρνησης η οποία διέταξε έρευνα για παράνομη δραστηριότητα εξόρυξης και διακίνησης μεταλλευμάτων χωρίς τις απαιτούμενες άδειες.

www.axiaplus.gr
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη