Ανοιχτό ενδεχόμενο για την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας ντιζελοκίνητων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη άφησε χτες ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας. Ο υπουργός είπε οτι η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να επιτραπεί η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ΙΧ στα μεγάλα αστικά κέντρα. «Είμαστε ανοιχτοί σε ό,τι εξασφαλίζει φθηνή μετακίνηση αλλά δεν επιβαρύνει το περιβάλλον». Αξίζει να σημειωθεί ότι το ντιζελ είναι ...
αυτή τη στιγμή ειναι φθηνότερο απο την αμόλυβδη βενζίνη.
Περιβάλλον
Στο ίδιο μήκος κινείται και το υπουργείο Περιβάλλοντος στελέχη του οποίου έλεγαν χτες ότι οι νέοι ντιζελοκινητήρες ειναι σαφώς φιλικότεροι για το περιβάλλον, σε πολλές περιπτώσεις πιο φιλικοί από τους κινητήρες που κινούνται με αμόλυβδη, ωστόσο τόνιζαν ότι πρέπει να εξασφαλιστεί η ποιότητα του καυσίμου αφού ένα κρίσιμο θέμα είναι η νοθεία στη βενζίνη, που συνεχίζει να «ανθεί».
Η ουσία είναι πάντως ότι το θέμα έχει ανοίξει και η κυβέρνηση θέλει να άρει την απαγόρευση και μέσω αυτής να επιδείξει και κοινωνικό προφίλ καθώς το ντίζελ είναι κατά μέσο όρο 20-30 λεπτά φθηνότερο από την αμόλυβδη.
Κόστος
Ειδικότερα ιδιοκτήτης αυτοκινήτου πόλης 1.100 κ. εκ. ο οποίος διανύει περίπου 15.000 χλμ. ετησίως θα πρέπει να δαπανήσει τουλάχιστον 1.200 ευρώ για καύσιμα. Αντίστοιχα ένας ιδιοκτήτης ενός ίδιου πετρελαιοκίνητου μοντέλου με κινητήρα 1.300 κ. εκ. για να διανύσει τα ίδια χιλιόμετρα θα καταβάλει μόλις 720 ευρώ.
Σημειωτέον ότι, όσο αυξάνεται ο κυβισμός των βενζινοκινητήρων, η «ψαλίδα» μεγαλώνει στο κόστος των καυσίμων.
Ένα βενζινοκίνητο μοντέλο με κινητήρα 1.600 κ.εκ. για να διανύσει 15.000 ο ιδιοκτήτης του θα καταβάλει 1.800 ευρώ ενώ στο αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο μοντέλο με κινητήρα 1.700 κ.εκ. χρειάζεται μόλις 1.000 ευρώ! Αντίστοιχα ένα ΙΧ με κινητήρα βενζίνης 2.000 κ. εκ. ο οδηγός του θα πληρώσει για καύσιμα 2.500 ευρώ για να διανύσει 15.000 χλμ. ενώ το ίδιο μοντέλο με κινητήρα diesel χρειάζεται μόλις 1.300 ευρώ!
Αγορα Ι.Χ.
Επίσης, εκτιμάται ότι θα δώσει χείρα βοηθείας και στην αγορά του αυτοκινήτου, κατ’ επέκταση και στα δημόσια έσοδα αφού πολλοί πολίτες αναμένεται ότι θα προτιμήσουν να αντικαταστήσουν το κοστοβόρο βενζινοκίνητο όχημά τους με ένα ντιζελοκίνητο.
Επιπλέον, υπάρχουν και οι πιέσεις από τις Βρυξέλλες και η απειλή του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Η χώρα μας έχει ήδη δεχτεί πρόστιμο για την απαγόρευση καθώς ειναι η μόνη που έχει προχωρήσει σε αυτό το μέτρο.
Διεθνώς
Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στην Ιταλία, το Λουξεμβούργο, την Ισπανία και την Πορτογαλία τα ντιζελοκίνητα οχήματα υπερτερούν των βενζινοκίνητων.
Στη Γαλλία το ποσοστό των ντιζελοκίνητων φτάνει στο 77%. Στη Γερμανία και στη Βρετανία το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων ειναι 44% και 43% ενώ στο σύνολο της ΕΕ των 27, τα οχήματα που χρησιμοποιούν για καύσιμο το πετρέλαιο φτάνουν το 51%.
Παραδείγματα για το κόστος
Ιδιοκτήτης βενζινοκίνητου Ι.Χ. 1.100 κ.εκ., ο οποίος διανύει περίπου 15.000 χλμ. ετησίως θα πρέπει να δαπανήσει τουλάχιστον 1.200 ευρώ για καύσιμα.
Αντίστοιχα, ένας ιδιοκτήτης ενός ίδιου πετρελαιοκίνητου μοντέλου με κινητήρα 1.300 κ.εκ. για να διανύσει τα ίδια χιλιόμετρα θα καταβάλει μόλις 720 ευρώ.
ΙΧ με κινητήρα βενζίνης 2.000 κ.εκ. ο οδηγός του θα πληρώσει για καύσιμα 2.500 ευρώ για να διανύσει 15.000 χλμ., ενώ το ίδιο μοντέλο με κινητήρα diesel χρειάζεται μόλις 1.300 ευρώ.
imerisia.gr