Ένα από τα πλέον κρίσιμα ζητήματα της κοινωνίας της Θεσσαλονίκης είναι η ανέγερση νέου Δικαστικού Μεγάρου, ένα πρόβλημα το οποίο φαίνεται να διαιωνίζεται και να...
παραμένει χωρίς λύση. Εδώ και πολλά χρόνια η καταλληλότητα ή μη του εν λειτουργία κτηρίου έχει αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων, ρήξεων και μελετών. Η μη επάρκεια χώρου, τα προβλήματα στατικότητας του κτιρίου, τα θέματα θέρμανσης το χειμώνα και κλιματισμού το καλοκαίρι, τα ζητήματα ασφάλειας με τις συνεχείς – ιδιαίτερα τελευταία - τοποθετήσεις ή απειλές για τοποθετήσεις εκρηκτικών μηχανισμών, εγείρουν περισσότερο από κάθε άλλη φορά την ανάγκη λήψης μίας οριστικής απόφασης για τη δημιουργία νέου, σύγχρονου, ασφαλούς και λειτουργικού δικαστικού μεγάρου στη Θεσσαλονίκη.
Η ίδια εικόνα επαναλήφθηκε και μετά την πρόσφατη σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων, που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη, αναβάλλοντας για μια ακόμα φορά την προοπτική κατασκευής συμπληρωματικού δικαστικού κτιρίου στον χώρο του Λιμένος Θεσσαλονίκης. Καμία πρόοδος δεν έχει σημειωθεί στις μελέτες, στις ενστάσεις και τις αντιρρήσεις που εκφέρουν οι εμπλεκόμενοι φορείς, όπως ο Οργανισμός Ρυθμιστικού, το Τεχνικό Επιμελητήριο για την καταλληλότητα του χώρου, ή για τον καθορισμό του συντελεστή δόμησης στον χώρο του λιμανιού.
Ιδιαίτερο προβληματισμό, ωστόσο, δημιουργεί και η επιφυλακτικότητα της νέας διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης να συμβάλλει στη χρηματοδότηση του έργου, εν μέσω μάλιστα μίας περιόδου μεγάλων οικονομικών περικοπών.
Κατόπιν τούτων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
- Σε τι ενέργειες προβλέπεται να προβούν άμεσα τα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε οι εμπλεκόμενοι με το έργο φορείς τους να προβούν σε σαφή συμπεράσματα μελετών και στη συνέχεια σε συγκεκριμένες προτάσεις και χρονοδιαγράμματα σε ότι αφορά στο νέο δικαστικό μέγαρο Θεσσαλονίκης;
- Τι μέτρα προβλέπεται να λάβουν τα αρμόδια Υπουργεία για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης ενός έργου μείζονος σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία των δικαστικών αρχών της Θεσσαλονίκης;
- Έχει ενημερωθεί το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σχετικά με την τροποποίηση των δεδομένων του ΟΛΘ για τη μη συμβολή στην χρηματοδότηση του έργου;
Ερώτηση του βουλευτή Θεσσαλονίκης Θεόδωρου Καράογλου