26 Ιουλ 2010
BP:Best Photoshop!
Η ΒΡ βρωμίζει και «καθαρίζει» με photoshop!
Ελληνικής καταγωγής μπλόγκερ αποκάλυψε ότι η εταιρεία «διόρθωσε» την εικόνα του κέντρου απορρύπανσης (δείτε εδώ φωτογραφίες!)
ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ Μπορεί κανείς να εμπιστευτεί μια εταιρεία που κάνει φωτομοντάζ στις φωτογραφίες που δίνει στη δημοσιότητα; Το ερώτημα αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον αν πρόκειται για την ΒΡ που διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της με τη μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή στα χρονικά των Ηνωμένων Πολιτειών. Η εταιρεία παραδέχτηκε ότι είχε «πειράξει» μια φωτογραφία από το κέντρο διαχείρισης κρίσεων που έχει στήσει στο Χιούστον του Τέξας για την αντιμετώπιση της τεράστιας πετρελαιοκηλί- δας στον Κόλπο του Μεξικού. Η ταπεινωτική παραδοχή από την πλευρά της ΒΡ ήρθε έπειτα από τις καταγγελίες του ελληνικής καταγωγής μπλόγκερ Τζον Αραβόση, ο οποίος μέσα από το ειδησεογραφικό μπλογκ του ΑΜΕRΙCΑblog απέδειξε ότι η ΒΡ είχε χρησιμοποιήσει το γνωστό πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνων Ρhotoshop για να κλείσει κάποιες «τρύπες» που δεν την κολάκευαν. Η επίμαχη φωτογραφία δείχνει το κέντρο επιχειρήσεων σε πλήρη δραστηριότητα, με εργαζομένους μπροστά σε μια σειρά από οθόνες, μόνο που τρεις από αυτές τις οθόνες- που είναι συνδεδεμένες με το πεδίο της κρίσης- ήταν κενές.
Το κενό καλύφθηκε εκ των υστέρων για να φανεί ότι και οι δέκα οθόνες του κέντρου λειτουργούν κανονικά, και να περάσει με αυτόν τον τρόπο στον κόσμο η εικόνα ότι επικρατεί οργασμός δουλειάς εκεί μέσα. Ο κ. Αραβόσης, ο οποίος διατηρεί ένα από τα μπλογκ με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσε καυστικά ότι μια εταιρεία όπως η ΒΡ που προσποιείται ότι διαχειρίζεται την κρίση, μπορεί πολύ εύκολα να παραποιήσει και μια φωτογραφία από το κέντρο διαχείρισης κρίσεων. «Για ποιον λόγο ήταν οι οθόνες κενές εν μέσω της κρίσης;» αναρωτήθηκε. «Είχαν πάει για κόφι μπρέικ;».
Χάρη στην παρατηρητικότητα των ανθρώπων του ΑΜΕRΙCΑblog αποδείχτηκε ότι η τροποποιημένη φωτογραφία της ΒΡ περιείχε κοψίματα γύρω από το κεφάλι ενός εργαζομένου και ότι οι εικόνες από την πετρελαιοπηγή που είχαν μπει εκ των υστέρων στις κενές οθόνες δεν ταίριαζαν στο πλαίσιό τους. Ηταν καθαρά μια βιαστική δουλειά, φτιαγμένη από κάποιον ερασιτέχνη. Η ΒΡ παραδέχτηκε την «απάτη» και ο εκπρόσωπός της Σκοτ Ντιν δήλωσε ότι τρεις οθόνες ήταν κενές στην αρχική φωτογραφία και ότι γέμισαν χάρη στο Ρhotoshop. Ο κ. Ντιν προσέθεσε ότι ο φωτογράφος που τράβηξε τη φωτογραφία πήρε μόνος του την πρωτοβουλία να καλύψει τα κενά και ότι δεν υπήρχε δόλια πρόθεση εκ μέρους της εταιρείας. «Συνήθως χρησιμοποιούμε το Ρhotoshop για να διορθώσουμε το χρώμα ή να κόψουμε μια φωτογραφία» δήλωσε ο ίδιος στην εφημερίδα «Washington Ρost». Ο κ. Αραβόσης έγραψε στο μπλογκ του ότι ο ισχυρισμός αυτός της ΒΡ δεν στέκει αφού η δουλειά είναι τόσο προχειροφτιαγμένη που αποκλείεται να την έκανε ένας επαγγελματίας φωτογράφος. Προφανώς έγινε από κάποιον άνθρωπο της εταιρείας πάνω στη βιασύνη του να διορθώσει την εικόνα.
Μετά τις καταγγελίες και τη δημοσιότητα που έλαβε το θέμα, η ΒΡ υποχρεώθηκε να επαναφέρει την αρχική φωτογραφία. Ο κ. Ντιν είπε επίσης ότι η εταιρεία του έδωσε οδηγίες στο προσωπικό της να μην ξαναπάρει τέτοιες πρωτοβουλίες που την εκθέτουν.
http://www.tovima.gr/