26 Ιουλ 2010

Σε απεργία διαρκείας οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. (upd)

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών παρουσίασαν σε σημερινή συνέντευξη Τύπου οι επικεφαλής του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Το βασικότερο σημείο του νομοσχεδίου, που αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στην Βουλή εντός της εβδομάδας, είναι η ύπαρξη μεταβατικού σταδίου τριετίας έως την ολοκληρωτική απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Πρακτικά, ο ενδιαφερόμενος από την απόκτηση άδειας φορτηγού Δ.Χ. θα πρέπει να καταβάλει εισφορά, το ύψος της οποίας θα διαμορφώνεται βάσει του τόνου του οχήματος.

Έτσι, σταδιακά έως την 1η Ιουλίου 2013 η προβλεπόμενη από το νόμο εισφορά θα μειώνεται ανά έτος.

Δηλαδή από 1/1/2011 το ποσό της εισφοράς θα μειωθεί κατά 30%.

Από 1/1/2012 το πόσο της εισφοράς θα μειωθεί κατά 35% και

από 1/1/2013 το ποσό της εισφοράς θα υποχωρήσει κατά 35%.

Με τον τρόπο αυτόν, έως την 1/7/2013 το κόστος απόκτησης μιας άδειας φορτηγού Δ.Χ. θα είναι μηδενικό. Δηλαδή οι ενδιαφερόμενοι δεν θα υποχρεώνονται να καταβάλουν ποσό εισφοράς αλλά μόνο διοικητικά τέλη (της τάξης των 500 ευρώ).

Συγκεκριμένα, το ποσό της εισφοράς για φορτηγά Δ.Χ. θα διαμορφώνεται στις:

- 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο
- 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι επτά τόνους
- 1.500 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι τους 40 τόνους

Για φορτηγά υγρών καυσίμων, το ύψος της εισφοράς

- 20.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο
- 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους

Η άδεια που κατέχουν οι οδηγοί φορτηγών ΔΧ θα αποτελεί το κεφάλαιο της εταιρείας των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Οι υφιστάμενες, δηλαδή, άδειες θα εκτιμώνται και θα αποτελούν το ιδρυτικό κεφάλαιο της εταιρείας που θα δημιουργηθεί στην απελευθερωμένη αγορά οδικών μεταφορών.

Μετά τον Ιούλιο του 2013 η σύσταση μιας εταιρείας οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα πραγματοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την ίδρυση Ανώνυμων εταιρειών.

Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης:

- Ελεύθερη πρόσβαση στο επάγγελμα βάση των υποθέσεων νομιμότητας
- Απελευθέρωση του κομίστρου
- Οργάνωση σε μεταφορικές εταιρείες
- Παροχή κινήτρων για επενδύσεις μέσω φοροελαφρύνσεων
- Δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου

Νωρίτερα το Capital.gr ανέφερε τα εξής:
Η συνέχεια εδώ>>
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη