Από το http://www.tovima.gr/
Ο κ. Χρ. Ντίνος μιλάει για τη δεινή οικονομική κατάσταση του κλάδου του και τις δυσκολίες της καθημερινότητας και δηλώνει απαισιόδοξος για το μέλλον
O κ. Χρ. Ντίνος αγόρασε άδεια φορτηγού δημόσιας χρήσης το 1994, όταν ήταν 22 χρόνων, και ασκεί το επάγγελμα εδώ και 16 χρόνια. Ανήκει στους λεγόμενους «νομαρχιακούς», δηλαδή σε αυτούς που έχουν άδεια άσκησης μόνο εντός του νομού. «Είμαι μια ζωή στο τιμόνι και στον δρόμο. Αυτή η δουλειά είναι τρόπος ζωής. Για να την κάνεις, πρέπει να αγαπάς αυτό το επάγγελμα.
Το πρωί πάμε για δουλειά τραγουδώντας» λέει στο «Βήμα». «Εχω αρρώστια με την προτεραιότητα στον δρόμο,την οποία τηρώ πάντοτε. Το ίδιο και με τις αποστάσεις. Τηρώ τα όρια ταχύτητας και κινούμαι με 80 χλμ.την ώρα.Μόνο έτσι αποφεύγω τις εμπλοκές και τα ατυχήματα» σημειώνει.
Μιλώντας, υπολογίζει πόσα χρήματα έχει πληρώσει για την ασφάλισή του. «Ολα αυτά τα χρόνια μόνο το ΤΣΑ, μου έχει βγει 80.000 ευρώ!» λέει. «Την άδεια την αγόρασα 3 εκατ. δραχμές το 1994.Πριν από λίγα χρόνιαπήρα καινούρια άδεια με 45.000 ευρώ. Ομωςγια την άδειαφυσικάοι τράπεζες δεν σου δίνουν δάνειο, αφού είναι ένα χαρτί. Ετσιχρειάστηκε να βάλω υποθήκη το σπίτι μου και να πληρώνω τόκο 2% τον μήνα. Συνολικά, μου έβγαινε 1.200 ευρώ κάθε πρώτη του μηνός» διηγείται.
Ο κ. Ντίνος έχει οικογένεια και είναι πατέρας ενός παιδιού. «Τα πράγματα πάνε χάλια με την κρίση. Η δουλειά έχει πέσει 60%70%. Φτάσαμε να συνεργαζόμαστε με εταιρείες,λαμβάνοντας μισθό οδηγού. Πλέον μας πληρώνουν με εξάμηνες επιταγές» λέει εκνευρισμένος. «Την ίδια στιγμή, έχουμε μείωση των πληρωμών και πτώση των εσόδων μας με παράλληλη αύξηση του ΦΠΑ και των τιμών του πετρελαίου. Βάλε και το ΤΣΑ 220 ευρώ τον μήνα,τι άλλο θες;Το 90% των συναδέλφων μου είναι στην ίδια κατηγορία και κατάσταση» υπογραμμίζει.
«Ο νόμος λέει ότι όχημα που δεν έχει καθρέφτη στη μέση, πρέπει να έχει βοηθό.Ομως πώς θα βγεις οικονομικά; Είμαστε ταυτόχρονα οδηγοί, φορτωτές και εισπράκτορες.Ας έρθουν να δουλέψουν έτσι 18 ώρες και τα λέμε. Στα στενάτα φορτηγά δεν χωράνε και σηκώνουμε τα φορτία με τα χέρια. Εχουμε και αυτό το άγχος με τις φορτοεκφορτώσεις, το οποίο είναι απίστευτο» σημειώνει. «Από τις 4 το πρωί είμαστε στο πόδι για να προλάβουμε τα ωράρια. Λένε ότι είμαστε υπεύθυνοι για την άνοδο των τιμών. Υπεύθυνες όμωςείναι οι εταιρείες,που χρεώνουν έξτρα στον πελάτη την παράδοση στην πόρτα για 15 ευρώ.Δεν τα παίρνουμε εμείς αυτά τα χρήματα.Αντίθετα,τα κόμιστρά μας έχουν μειωθεί παντού» τονίζει.
Ο κ. Ντίνος είναι πάρα πολύ απαισιόδοξος. «Τίποτα δεν βλέπω για το μέλλον. Παλιά λέγαμε θα πάρουμε κι ένα δάνειο,θα αγοράσουμε ένα σπιτάκι και θα κάνουμε τη ζωή μας. Σήμεραμπορείς να αποφασίσεις για δάνειο; Και τώρα τι πρέπει να κάνουμε; Να πουλήσουμε τα φορτηγά και τις άδειές μας;» διερωτάται.
Αδεια με 220.000 ευρώ!
Δίπλα από τον κ. Ντίνο, στο τροχόσπιτο που έχουν στήσει οι απεργοί συνάδελφοί του στην Εθνική οδό, επικρατεί οργή. «Πεθαίνουμε νέοι και η προίκα μας είναι τα εγκεφαλικά, τα εμφράγματα και οι καρκίνοι. Χώρια τα ατυχήματα!» φωνάζουν οι παλαιότεροι στο επάγγελμα. «Πήρα δάνειο 115.000 ευρώ για να αγοράσω άδεια.Με τους τόκους πλήρωσα 220.000! Και τώρα μου λένε ότι δεν αξίζει τίποτα;» αναρωτιέται άλλος οδηγός.
Αλλοι συνάδελφοί τους απαριθμούν τα πάγια κόστη τους. «Για το ΚΤΕΟ 100 ευρώ, για να δηλώσουμε την υδραυλική πόρτα 600,για την ασφάλεια 1.200,για την Εφορία 600,βάλε και το ΤΕΒΕ και σου βγαίνει “κλειδί” 70 ευρώ την ημέρα. Αντε βγάλ΄ τα πέρα.Χώρια ότι έπεσαν τα μεταφορικά μας 30%.Για παράδοση σε πέντε πελάτες παίρναμε 90 ευρώ, και τώρα 70. Βάλε και τους παράνομους που μας κλέβουν δουλειά. Καζάνι που βράζει είμαστε» τονίζουν οργισμένοι.
Οπως λένε, η μείωση των εργασιών αποτυπώνεται και στην πτώση της αξίας των αδειών: Για τα νομαρχιακής χρήσης από τα 45.000 ευρώ η τιμή έπεσε στα 15.000, για τα εθνικής χρήσης από τα 150.000 μειώθηκε στο 1/3, ενώ για βυτιοφόρο από τα 300.000 ευρώ κατρακύλησε στα 150.000.
Η συνέχεια εδώ>> http://www.tovima.gr/