Μόνιμο αγκυροβόλιο στην Ελλάδα θα ζητήσει να αποκτήσει η Ρωσία, πιθανότατα στην θέση που είχε το παλαιό της αγκυροβόλιο η Σοβιετική Ένωση μέχρι το 1990 στην περιοχή των Κυθήρων. Αλλά σύμφωνα με τον Αρχηγό του ρωσικού Ναυτικού ναύαρχο Βλαντίμιρ Βισότσκι "Θα ήταν ιδιαίτερα θετικό αν η Ελλάδα θα μπορούσε να μας μισθώσει κάποια περιοχή για να χρησιμοποιηθεί ως βάση"! Εξήγησε μάλιστα ότι μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν οι χώρες, που συνορεύουν με ζώνες δραστηριότητας των πλοίων του
ρωσικού στόλου και «για παράδειγμα, εάν πρόκειται για τη ζώνη της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας, τότε είναι η Τουρκία και η Ελλάδα, μάλιστα και οι τα δύο κράτη, μας παραχωρούν τέτοιες δυνατότητες».
Ο Ρώσος ναύαρχος απέφυγε να διευκρινίσει εάν έχουν υπάρξει κάποιας μορφής διαβουλεύσεις με τις χώρες, που ανέφερε ως παράδειγμα και σύμφωνα με διπλωματικές πηγές «δεν υπάρχει αμφιβολία ότι παρόμοια θέματα έχουν ήδη τεθεί ή θα τεθούν άμεσα στις διμερείς συνομιλίες».
Πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι το σύστημα των απλών επισκέψεων των πλοίων» σε λιμάνια ξένων κρατών (και στην Ελλάδα οι επισκέψεις των ρωσικών πλοίων είναι κάτι παραπάνω από τακτικές πλέον), είπε ο ναύαρχος Βισότσκι, θυμίζοντας ότι πολλά κράτη ακολουθούν την ίδια τακτική και "η Ρωσία θα πράξει το ίδιο σε συνεργασία με εκείνες τις χώρες «που διαθέτουν καλές λιμενικές υποδομές».
Όπως αναφέρουν πληροφορίες από την Μόσχα η Ρωσία ενδιαφέρεται εναλλακτικά και για μόνιμο αγκυροβόλιο στο βόρειο Ιόνιο.
Οπως είπε ο ναύαρχος Βισότσκι, τα τελευταία χρόνια έχουν βελτιωθεί σημαντικά οι σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Ιταλίας, «όμως αυτό αφορά τη Δυτική Μεσόγειο», πρόσθεσε και συμπλήρωσε ότι περί τα τέλη του 2010 θα είναι έτοιμο το σχέδιο και η τεχνική μελέτη για την κατασκευή του πρώτου αμιγώς ρωσικού αεροπλανοφόρου και περί το 2012 θα έχει ολοκληρωθεί το πρώτο στάδιο των εργασιών εκσυγχρονισμού της σημερινής τεχνικής βάσης, που κληρονόμησε η Ρωσία από τη Σοβιετική Ενωση.
Η βάση στην Ταρσό δημιουργήθηκε με συμφωνία ΕΣΣΔ - Συρίας το 1971 και κάλυπτε αρχικώς τις ανάγκες της 5ης επιχειρησιακής μοίρας Μεσογείου του σοβιετικού Ναυτικού. Από το 1991 η μοίρα αυτή διαλύθηκε, όπως και η Σ. Ενωση, και έκτοτε ακολούθησαν μόνο μεμονωμένοι ή συνδυασμένοι, αλλά διαρκώς αυξανόμενοι σε αριθμούς και διάρκεια, πλόες ρωσικών πολεμικών πλοίων στην ευρύτερη περιοχή. Πρωταγωνιστεί σ' αυτή τη δραστηριότητα ο ρωσικός στόλος στη Μαύρη Θάλασσα, ο οποίος εξασφάλισε πρόσφατα την παράταση της παραμονής του στον ναύσταθμο της Σεβαστούπολης στην Κριμαία, χάρη στη συμφωνία της φιλορωσικής κυβέρνησης Γιανουκόβιτς με το Κρεμλίνο.
Το ρωσικό ναυτικό έχει ξεκινήσει εργασίες εκσυγχρονισμού της υπάρχουσας τεχνικής βάσης στην Ταρσό και ειδικότερα εμβάθυνσης του λιμανιού, το οποίο θα μπορεί να υποδέχεται και να εξυπηρετεί βαριά πολεμικά πλοία, καταδρομικά και αεροπλανοφόρα και από βάση ανεφοδιασμού και τεχνικής εξυπηρέτησης να μετατραπεί σε ναυτική βάση πλήρους λειτουργικότητας. Σήμερα, η ρωσική τεχνική βάση αποτελείται από δύο πλωτά αγκυροβόλια, μια πλωτή επισκευαστική βάση, που αντικαθίσταται κάθε έξι μήνες, αποθήκες, θαλάμους και διάφορα διοικητικά κτίρια, αλλά η κατάστασή της δεν ικανοποιεί πλέον τις ανάγκες και τα ενισχυόμενα συμφέροντα της Ρωσίας στην περιοχή.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=13537&Itemid=139