«Η επόμενη Δημοτική Αρχή δεν μπορεί να συνεχίσει να διοικεί με το παρωχημένο μοντέλο που καταδικάζεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών, και δεν έχει αποφέρει τίποτε το καινούριο για την πόλη εδώ και 25 σχεδόν χρόνια, αλλά αντίθετα, ...
την οδήγησε στην οπισθοδρόμηση και τη μιζέρια». Αυτό τόνισε ο υποψήφιος δήμαρχος και επικεφαλής της Δημοτικής Κίνησης «Θεσσαλονίκη: η πόλη μπροστά», Νίκος Ευθυμιάδης, κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου όπου παρουσίασε τους βασικούς άξονες της πρότασής του για ένα ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ του Δήμου.
Όπως τόνισε ο κ. Ευθυμιάδης η οικονομική «τρύπα» στα ταμεία του Δήμου που υπερβαίνει τα 30 εκατομμύρια ευρώ (κατά πολλούς είναι πολύ μεγαλύτερη) περιορίζει ασφυκτικά τις δυνατότητες προγραμματισμού και υλοποίησης των έργων που έχει ανάγκη η πόλη, γι΄ αυτό και κάλεσε όλους τους υποψήφιους δημάρχους να τοποθετηθούν άμεσα για τον τρόπο που σκοπεύουν να διοικήσουν καθώς και για τις δεσμεύσεις που θα αναλάβουν απέναντι στους πολίτες.
Ερωτηθείς για τα αποτελέσματα που απέδωσαν οι διεργασίες του διαπαραταξιακού συμβουλίου, ο κ. Ευθυμιάδης , επισήμανε ότι περίμενε περισσότερα.«Δεν μπόρεσε να συσπειρώσει τις ευρύτερες δυνάμεις του δημοκρατικού χώρου. Η κατάληξη του είναι απογοητευτική. Ο κ. Τζήκας είναι αξιόλογος, ωστόσο ο καθένας έχει πάρει το δρόμο του».
Σε άλλη ερώτηση σχετικά με την πρόσκληση που απευθύνει ο κ. Μπουτάρης για συνεργασία, απάντησε ότι αν και ποτέ δεν έκρυψε τη φιλία του μαζί του, η συνεργασία απαιτεί μια όσμωση για την οποία δεν είναι αρκετή μια φιλική σχέση.«Οι δικές μου δυνατότητες είναι γνωστές. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι το καλό της πόλης», συμπλήρωσε ο κ. Ευθυμιάδης.
Σε ό, τι αφορά στις προγραμματικές του θέσεις για το Νέο Μοντέλο Διοίκησης, είπε ότι το καθορίζουν:
· Νέα αντίληψη στον οικονομικό σχεδιασμό: οι προϋπολογισμοί πρέπει να ξεκινούν από τη γειτονιά. Η νέα Δημοτική Αρχή πρέπει να έχει πλήρη επίγνωση της σημερινής οικονομικής στενότητας και να μην υπόσχεται έργα ή υπηρεσίες που γνωρίζει ότι δεν μπορούν να υλοποιηθούν.
· Αλλαγή του σημερινού Δημαρχοκεντρικού μοντέλου, με την υιοθέτηση νέων πρακτικών διοίκησης, που θα υλοποιούνται από ομάδα αξιοκρατικά επιλεγμένων στελεχών.
· ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ στη λήψη των αποφάσεων, χρηστή διοίκηση και ανταποδοτικότητα προς τον πολίτη από όλες τις υπηρεσίες του Δήμου.
· Αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού , μέσα από διαδικασίες συνεχούς αξιολόγησης και εκπαίδευσης.
· Ειλικρινής διαβούλευση και συνεργασία με όλες τις δημοτικές παρατάξεις που εκπροσωπούνται στο δημοτικό συμβούλιο, ειδικά σε ό,τι αφορά τις μείζονες διεκδικήσεις της πόλης.
· Επαναπροσανατολισμός, όπου χρειάζεται, του ρόλου και του τρόπου λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών, με τη βελτίωση του συντονισμού τους, και την εισαγωγή νέων σύγχρονων πρακτικών για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.
· Δημιουργία ανοιχτών καναλιών επικοινωνίας με τους πολίτες, μέσα από την αξιοποίηση της τεχνολογίας της πληροφορικής, και την αναβάθμιση και ενίσχυση των Δημοτικών Κοινοτήτων.
· Ανάληψη ΕΥΘΥΝΗΣ για την προώθηση και υποστήριξη των αναπτυξιακών πρωτοβουλιών όλων των φορέων της πόλης, σε στενή συνεργασία μαζί τους (5 πυλώνες ανάπτυξης). Ο Δήμος δεν πρέπει να περιορίζεται στο ρόλο του θεατή, αλλά να λειτουργεί ως καταλύτης για την απελευθέρωση όλων των υγιών δυνάμεων της Θεσσαλονίκης.
· Αξιοποίηση των σημαντικών πολιτιστικών θεσμών και εκδηλώσεων της πόλης (ΚΘΒΕ, Φεστιβάλ κινηματογράφου, Φεστιβάλ ντοκυμαντέρ κ.ά. ) μέσα από μνημόνια συνεργασίας.
Οικονομικά του Δήμου
· Ολοκλήρωση λεπτομερούς απογραφής των περιουσιακών στοιχείων και της οικονομικής κατάστασης του Δήμου, ώστε να διευθετηθούν οι εκκρεμότητες αποπληρωμής οφειλών (προμηθευτές, ασφαλιστικά ταμεία, πρόστιμα, οφειλές για απαλλοτριώσεις, εργολαβίες, κλπ) μέσα σε ένα συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα. Τα απογραφέντα στοιχεία θα δημοσιοποιηθούν στο διαδίκτυο καθώς και οποιαδήποτε μεταβολή της κατάστασης τους.
· Αναβάθμιση και αξιοποίηση των νομικών υπηρεσιών του Δήμου για την προάσπιση των συμφερόντων του, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με την είσπραξη οφειλών από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, καθώς και την απόδοση πόρων από κάθε πηγή.
· Διασφάλιση της διαφάνειας σε όλες της διαδικασίες διαγωνισμών, αναθέσεων και προμηθειών, με στόχο τη βελτίωση του κόστους, της ποιότητας και του χρόνου υλοποίησης των συμβάσεων του Δήμου.
· Εισαγωγή της ηλεκτρονικής παρακολούθησης των οικονομικών συναλλαγών του Δήμου σε όλες τις υπηρεσίες και δημοτικές επιχειρήσεις, με στόχο την αποφυγή φαινομένων διαφθοράς σε συνδυασμό με συνεπή έλεγχο των προϋπολογισμών και απολογισμών, από ελεγκτικούς μηχανισμούς του κράτους - αλλά και διαπιστευμένους ανεξάρτητους μηχανισμούς.
· Αναδιάρθρωση των οικονομικών υπηρεσιών, με εσωτερική μετακίνηση εξειδικευμένων και ικανών στελεχών.
· Δημιουργία ομάδας εσωτερικού ελέγχου, με πλήρη ανεξαρτησία, χωρίς εκτελεστικές αρμοδιότητες, υπό την ευθύνη του Δημάρχου, που θα αναφέρεται στο Δημοτικό Συμβούλιο. Ο μηχανισμός αυτός θα ελέγχει τις διαδικασίες του Δήμου, θα διασφαλίζει την τήρηση των παγίων, τη σύννομη λειτουργία των υπηρεσιών, και θα εισηγείται τη βελτίωση των εφαρμοζόμενων πρακτικών διοίκησης και διαχείρισης
Αποτελεσματικότητα της Διοίκησης
· Το ανθρώπινο δυναμικό αποτελεί το σημαντικότερο κεφάλαιο του Δήμου. Όλοι οι εργαζόμενοι στο Δήμο θα είναι παραγωγικοί προς όφελος των πολιτών. Στις περιπτώσεις που συμβασιούχοι του Δήμου καλύπτουν πάγιες ανάγκες, θα επιδιώξουμε τη μονιμοποίησή τους, στο πλαίσιο που επιτρέπει ο νόμος και τα οικονομικά δεδομένα της χώρας και της Διοίκησης.
· Οι Δημοτικές Κοινότητες δεν αποτελούν διακοσμητικά στοιχεία, αλλά εκφράζουν τις ανάγκες και τις δυνατότητες των τοπικών κοινωνιών. Προσωπική παρουσία του Δημάρχου στις συνελεύσεις των Δημοτικών Κοινοτήτων δύο φορές το χρόνο σε κάθε μία από αυτές.
· Η ενσωμάτωση της Δημοτικής Κοινότητας Τριανδρίας θα γίνει σε απόλυτη συνεργασία με την τοπική κοινότητα, αξιοποιώντας πλήρως τους μηχανισμούς και τις πρωτοβουλίες που ήδη κρίνονται θετικά από τους πολίτες. Τις αμέσως προσεχείς ημέρες θα επισκεφθώ τους εκπροσώπους της μέχρι σήμερα δημοτικής αρχής της Τριανδρίας και άλλων φορέων της περιοχής.
· Όχι πια λειτουργία των αιρετών στελεχών του Δήμου με πελατειακή λογική. Αν και όταν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, άμεση παύση από τα καθήκοντα που του έχει αναθέσει ο Δήμαρχος (πχ Αντιδήμαρχος).
· Καθιέρωση τακτικής επικοινωνίας με τους πολίτες, σε συνεργασία με τις Δημοτικές Κοινότητες, μέσα από μια μικρή ομάδα εξειδικευμένων στελεχών που θα αναφέρεται στο Δημοτικό Συμβούλιο. Έργο της ομάδας αυτής θα είναι η καταγραφή υποδείξεων, προτάσεων αλλά και παραπόνων των δημοτών σε ό,τι αφορά την καθημερινότητά τους (μέσα από ερωτηματολόγια, τηλεφωνική επικοινωνία, χρήση διαδικτύου, κλπ).
· Αναβάθμιση του Γραφείου Διεθνών Σχέσεων του Δήμου, με στόχο την ανάδειξη της ταυτότητας της Θεσσαλονίκης, τη συνεργασία με Διεθνείς Οργανισμούς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την προσέλκυση επενδυτών, και, γενικότερα, την προβολή της πόλης στο εξωτερικό.