Όπως ίσως γνωρίζετε το πρωτάθλημα Formula BMW λειτουργεί ως αγώνας υποστήριξης της F1. Στα Ευρωπαϊκά GP πριν τη F1 διεξάγονται αγώνες GP2, GP3, Formula BMW, κατηγορίες που λειτουργούν ως φυτώρια νέων οδηγών.
Ο Γιώργος Κατσίνης αγωνίζεται για δεύτερη χρονιά στο πρωτάθλημα Formula BMW και το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο GP Ουγγαρίας ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο (3ος).
Μεγάλη επιτυχία η 3η θέση στο βάθρο μίλησέ μας για τον αγώνα σου…
Πήγαμε καλά στα χρονομετρημένα σε σχέση με άλλες φορές (4ος). Κάθε φορά έχω την ταχύτητα και το ρυθμό στον αγώνα αλλά ποτέ μέχρι τώρα δεν είχα πετύχει ένα καλό αποτέλεσμα στις κατατακτήριες. Ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και το περιθώριο για να κάνεις ένα χρόνο πολύ μικρό. Πρέπει να εκμεταλλευτείς τα καινούργια λάστιχα μέσα σε δυο γύρους. Μέχρι τώρα δεν ήμουν τόσο ακριβής. Αγώνα με τον αγώνα όμως αποκτώ εμπειρίες, αγωνιζόμουν για 2η φορά στο Ουγγαρόρινγκ. Όταν ξεκινάς από πιο πίσω δύσκολα αποφεύγεται κάποια επαφή. Από την 4η θέση και πίσω όλοι οι οδηγοί γίνονται ένα μπουλούκι, όποιος σωθεί βγαίνει πιο μπροστά.
Περιέγραψε μας λίγο το πρόγραμμα ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου.
Σε όλα τα Ευρωπαϊκά GP πρέπει να βρισκόμαστε την Τετάρτη στην πίστα. Την Πέμπτη εννιά το πρωί περπατάμε όλη τη διαδρομή για να δούμε τυχόν αλλαγές. Αυτό γίνεται μαζί με όλους τους οδηγούς, GP3, GP2, F1. Η υπόλοιπη μέρα κυλά με διαδικαστικά. Την Παρασκευή ξεκινάμε στις 08:30 το πρωί ελεύθερες δοκιμές. Για να είσαι σε καλή κατάσταση αυτή την ώρα πρέπει να ξυπνήσεις από τις πέντε. Αρκετοί οδηγοί πάνε για τρέξιμο πιο πριν ώστε να είναι «ζεστοί». Εγώ αυτό δεν το κάνω. Μετά το FP1 της F1 έχουμε κατατακτήριες. Ακολουθεί απενημέρωση με τους μηχανικούς μελέτη των δεδομένων τηλεμετρίας για να βελτιώσουμε το μονοθέσιο.
Το Σάββατο μπαίνουμε δεύτεροι στην πίστα μετά το GP3 για τον πρώτο αγώνα κατά τις 10:00 ενώ την Κυριακή είμαστε πρώτοι.
Τι θυσίες απαιτούνται από έναν αθλητή του μηχανοκίνητου που βρίσκεται στην ηλικία σου;
Πολλές, είσαι αθλητής, πρέπει να έχεις την ψυχολογία και τον τρόπο σκέψης όπως π.χ. ένας πρωταθλητής στίβου. Ακολουθείς σπαρτιάτικο τρόπο ζωής όχι ξενύχτια, όχι εξόδους αλλά δεν με πειράζει. Αυτό που με στεναχωρεί είναι ότι ταξιδεύω τόσο πολύ και περνάω πολύ χρόνο μακριά από φίλους και οικογένεια.
Μίλησέ μας για την προετοιμασία σου εκτός πίστας…
Γίνεται κατά βάση στο στίβο. Τρέχω μια ώρα κάθε μέρα (8km) κρατώντας σε αερόβιο επίπεδο την ένταση. Κάνω και σπορ αυτή την εποχή wind surf.
Σαν οδηγός ποια πιστεύεις ότι είναι τα δυνατά σου σημεία και σε ποιον τομέα χρειάζεσαι βελτίωση;
Τα δυνατά μου σημεία είναι ο ρυθμός στον αγώνα, είμαι καλός στις γρήγορες στροφές, έχω σταθερότητα και γύρο με το γύρο βελτίωση σε χρόνους. Υστερώ στις κατατακτήριες δοκιμές γιατί δεν μπορώ να είμαι ακριβής στον ένα γύρο.
Αγωνίζεσαι για 2η χρονιά στη Formula BMW, τι σχέδια έχεις για το μέλλον;
Είναι ένας ο δρόμος δεν υπάρχουν παρακλάδια μετά F3 ή GP3, GP2 και F1.
Τα έξοδα είναι μεγάλα, υπάρχει ανάλογη στήριξη;
Δυστυχώς όχι. Αυτή τη χρονική συγκυρία μπορεί να φταίει και η κρίση, απ’ την Ελλάδα έχω πάψει να ελπίζω είναι σα να μην ενδιαφέρεται κανείς. Μέχρι τώρα την προσπάθειά μου στηρίζουν η οικογένειά μου και η εταιρεία αναψυκτικών Λουξ. Από δω και πέρα όμως τα πράγματα δυσκολεύουν. Αν έχω καλά αποτελέσματα φέτος, μπορεί μια μεγάλη εταιρεία του εξωτερικού να με προσέξει και να με στηρίξει.
Η επίσημη πολιτεία σε έχει προσεγγίσει, σου έχει προσφερθεί βοήθεια;
Όχι έχουν γίνει επαφές αλλά κανείς δεν έχει στηρίξει την προσπάθεια μέχρι τώρα.
Σε μια συζήτηση με ενθουσιώδεις αλλά άπειρους συνομήλικούς σου με θέμα τη σπορ οδήγηση σε δημόσιο δρόμο ποιες θα ήταν οι βασικές θέσεις σου;
Πιστεύω ότι μπορεί κάποιος να έχει μια διαφορετική προσέγγιση και ένα σπορ στυλ στα όρια της νομιμότητας. Ενίοτε ατυχήματα προκαλούνται από οδηγούς που πηγαίνουν πολύ αργά. Για να οδηγήσεις σπορ πρέπει να έχεις ανάλογη παιδεία και να μην υπερβάλεις ποτέ στο δρόμο γιατί οι υπερβολές οδηγούν σε λάθη – ατυχήματα
Έχουν αρχίσει να σε αναγνωρίζουν στο δρόμο, πως αισθάνεσαι με τις αντιδράσεις του κόσμου;
Ναι υπάρχει αρκετός κόσμος που με γνωρίζει αυτό με χαροποιεί. Όλα τα καλά σχόλια που παίρνω από τον κόσμο, νιώθω περήφανος που αναγνωρίζουν αυτό που κάνω, χαίρομαι που κάτι τόσο σημαντικό για μένα, είναι αντιληπτό στους άλλους.
Με τι άλλο ασχολείσαι αυτό τον καιρό, σπουδάζεις;
Ναι. Είχα περάσει σε μια σχολή στη Θεσσαλονίκη ΤΕΙ Τεχνολογίας Οχημάτων. Το πρώτο εξάμηνο πήγε καλά, όμως το δεύτερο είχα αγωνιστικές υποχρεώσεις και έχασα κάποια εργαστήρια. Οι καθηγητές και οι υπεύθυνοι των εργαστηρίων δεν ήταν ανεκτικοί. Κάποιος μου είπε ότι πρέπει να παρατήσω τη Formula αν θέλω να περάσω το μάθημά του. Αποφάσισα να κάνω τα χαρτιά μου για να πάρω μεταγραφή σε ΤΕΙ μηχανολογίας στην Πάτρα.
http://www.protothema.gr