19 Σεπ 2010

Το κείμενο του δημοψηφίσματος που ψήφισαν οι Τούρκοι (Στα Ελληνικά!)

Το κείμενο του δημοψηφίσματος που ψήφισαν οι Τούρκοι.
(Δημοψήφισμα, μία λέξη που τρέμουν οι Έλληνες πολιτικοί!)
Το βρήκε φίλος αναγνώστης, μας ενημέρωσε και σας το παρουσιάζουμε!
Ελπίζουμε να είναι σωστή η μετάφραση!
Ωστόσο διαβάστε το...

Τά κυριώτερα άρθρα

1. Άρθρο 10 (Σύνταγμα 1982)
Όλοι ανεξαρτήτου φύλου, θρησκεύματος, εθνικότητας είναι ίσοι ενώπιον τού νόμου.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Στό άρθρο μπήκε η προσθήκη ότι, "παιδιά, ηλικιώμενοι, άτομα μέ ειδικές ανάγκες, αυτοί πού σκοτώθηκαν εν καιρώ πολέμου (στά τουρκικά υπάρχει ο όρος sehit [σεχίτ] πού σημαίνει μάρτυρας), χήρες καί ορφανά, αυτοί πού επέζησαν από πόλεμο (στά τουρκικά υπάρχει ο όρος Gazi [γκαζί]) είναι ίσοι ενώπιον τού νόμου".

2. Άρθρο 20 (Σύνταγμα 1982)
Προστασία τού απορρήτου τής ιδιωτικής καί οικογενειακής ζωής.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Στό άρθρο μπήκε η προσθήκη ότι: "όλοι έχουν τό δικαίωμα νά ζητήσουν τήν προστασία τών προσωπικών τους δεδομένων. Καθώς επίσης καί τό δικαίωμα νά ζητήσουν νά μάθουν άν έχουν χρησιμοποιηθεί τά προσωπικά τους δεδομένα καί πού. Επεξεργασία τών προσωπικών δεδομένων μπορεί νά γίνει μόνο σέ περιπτώσεις πού προβλέπει ο νόμος καί μέ τήν συγκατάθεση τού ατόμου".

3. Άρθρο 20 (Σύνταγμα 1982)
Ο καθένας έχει τό δικαίωμα νά ταξιδεύει ελεύθερα καί τό δικαίωμα τής εγκατάστασης. Επίσης στό παρόν άρθρο αναφέρεται ότι, η ελεύθερη έξοδος από τή χώρα δύναται νά περιοριστεί εφόσον συντρέχουν λόγοι πολιτικών δικαιωμάτων, δικαστικής έρευνας καί ποινικής δίωξης.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Μόνο μέ δικαστική απόφαση θά απαγορεύεται η έξοδος από τή χώρα.

4. Άρθρο 20 (Σύνταγμα 1982)
Η οικογένεια, αποτελεί τή βάση τής Τουρκικής κοινωνίας καί στηρίζεται στήν ισότητα μεταξύ τών συζύγων. Το κράτος λαμβάνει όλα τά απαραίτητα μέτρα, γιά τή γαλήνη τής οικογένειας, τή προστασία τής μητέρας καί τού παιδιού καί γιά τόν οικογενειακό προγραμματισμό.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Τό κάθε παιδί, έχει τό δικαίωμα εφόσον είναι πρός όφελός του νά διατηρήσει τήν επαφή μέ την οικογένειά του (σέ περιπτώσεις που υπάρχουν κακοποιήσεις καί τό παιδί βρίσκεται σέ κάποιο κρατικό ίδρυμα).

Τό κράτος λαμβάνει μέτρα γιά τή κακοποίηση τού παιδιού.


5. Άρθρο 20 (Σύνταγμα 1982)
Αναφέρεται στό δικαίωμα τού νά είσαι μέλος μόνο σέ ένα εργατικό συνδικάτο.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Προτείνει τή διαγραφή τής παραπάνω φράσης.

6. Άρθρο 53 (Σύνταγμα 1982)
Οί εργάτες καί εργοδότες έχουν τό δικαίωμα κατάρτισης συλλογικής συμβάσεως. Σέ περίπτωση συμφωνίας τότε η συλλογική σύμβαση υπογράφεται από τά συμβαλλόμενα μέρη καί υποβάλλεται γιά έγκριση στό υπουργικό συμβούλιο. Σέ περίπτωση διαφωνίας υπογράφεται ένα πρακτικό στό οποίο αναφέρονται τά σημεία σύγκλισης καί απόκλισης καί μετά υποβάλλεται για έγκριση στό υπουργικό συμβούλιο.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Οί υπάλληλοι καί οί δημόσιοι λειτουργοί έχουν δικαίωμα κατάρτισης συλλογικής σύμβάσης. Σέ περίπτωση πού κατά τή διάρκεια τών συνομιλιών γιά τή κατάρτιση τής συλλογικής σύμβασης δεν επέλθει συμφωνία μεταξύ τών συμβαλλομένων, τότε μπορούν νά προσφύγουν στήν επιτροπή διαιτησίας ανωτάτων λειτουργών. Η απόφαση τής επιτροπής είναι οριστική καί αμετάκλητη.

Επίσης αλλάζει καί τό άρθρο 128 πού μέ πρόταση τής κυβέρνησης δίνεται τό δικαίωμα συλλογικής σύμβασης σέ όλους τούς εργαζόμενους.

Επίσης αλλάζει καί τό άρθρο 129 πού μέ πρόταση τής κυβέρνησης δίνεται τό δικαίωμα στούς υπαλλήλους πού έχουν τιμωρηθεί από τά πειθαρχικά συμβούλια νά προσφύγουν στά δικαστήρια.


7. Άρθρο 54 (Σύνταγμα 1982)
Άν κατά τή διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων προκληθούν φθορές σέ καταστήματα την ευθύνη φέρει τό συνδικάτο.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Κατάργηση

8. Άρθρο 74 (Σύνταγμα 1982)
Οί πολίτες καί οί ξένοι πού διαμένουν στή Τουρκία έχουν τό δικαίωμα νά υποβάλλουν τά παράπονά τους γραπτώς σχετικά μέ τό δημόσιο, στούς αρμόδιους φορείς καί στή Τουρκική Εθνοσυνέλευση.

Η απάντηση γνωστοποιείται άμμεσα στόν αιτούντα.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Στό άρθρο μπήκε η προσθήκη: «προτείνεται η δημιουργία Οργανισμού Δημοσίου Ελέγχου, ο οποίος θά υπάγεται απευθείας στή Τουρκική Εθνοσυνέλευση μέ αποστολή τήν έρευνα τών παραπόνων καί καταγγελιών».

Ο Δημόσιος Ελεγκτής εκλέγεται από τή Τουρκική Εθνοσυνέλευση γιά 4 χρόνια, μέ μυστική ψηφοφορία. Γιά τήν εκλογή του ακολουθείται η εξής διαδικασία: Εάν στίς δύο από τίς τέσσερεις ψηφοφορίες δέν συγκεντρωθεί η πλειοψηφία τών 2/3 τού όλου αριθμού τών βουλευτών, τότε γίνεται τρίτη ψηφοφορία. Στήν τρίτη ψηφοφορία άν δέν υπάρξει απόλυτη πλειοψηφία τότε γίνεται καί τέταρτη μεταξύ τών 2 πρώτων υποψηφίων πού πήραν τίς περισσότερές ψήφους από τή τρίτη ψηφοφορία. Κερδίζει ο υποψήφιος πού έχει πάρει τίς περισσότερες ψήφους.

9. Άρθρο 84 (Σύνταγμα 1982)
Όταν, μέ απόφαση τού συνταγματικού δικαστηρίου, κλείσει ένα κόμμα, αυτομάτως εκπίπτουν του βουλευτικού αξιώματος οι βουλευτές τού καταργηθέντος κόμματος.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Η κυβέρνηση προτείνει τή κατάργησή του, δηλαδή νά μήν χάνουν τή βουλευτική τους ιδιότητα οι βουλευτές.


10. Άρθρο 94 (Σύνταγμα 1982)
Μέσα σέ μιά νομοθετική περίοδο για τό προεδρείο τής Βουλής γίνονται 2 ψηφοφορίες. Η θητεία τού προεδρείου τής πρώτης περιόδου διαρκεί 2 έτη, ενώ η θητεία τού προεδρείου τής δεύτερης περιόδου διαρκεί 3 χρόνια.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Η κυβέρνηση προτείνει η θητεία αυτών πού εκλέγονται τή δεύτερη περίοδο νά τελειώνει μέ τή λήξη τής νομοθετικής περιόδου.


11. Άρθρο 125 (Σύνταγμα 1982)
Οι αποφάσεις τής Ανώτερης Στρατιωτικής Επιτροπής δέν εμπίπτουν σέ δικαστικό έλεγχο.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Η κυβέρνηση προτείνει ότι γιά όλες τίς αποφάσεις τής επιτροπής, πλήν αυτών πού αφορούν γιά συνταξιοδότηση, θα μπορούν οι θιγόμενοι να προσφύγουν στά δικαστήρια.


12. Αλλάζει τό άρθρο 144 σχετικά μέ τήν αναδιάρθρωση τών μηχανισμών ελέγχου τού υπουργείου δικαιοσύνης.


13. Αλλάζει τό άρθρο 145, σύμφωνα μέ τό οποίο οι πολίτες δέν θά δικάζονται από τά στρατιωτικά δικαστήρια.


14. Άρθρο 146 (Σύνταγμα 1982)
Τό συνταγματικό δικαστήριο αποτελείται από 11 μόνιμα καί 4 αναπληρωματικά μέλη.

Τά μέλη τού δικαστηρίου προέρχονται από: 2 μόνιμα καί 2 αναπληρωματικά από τόν Άρειο Πάγο, 2 μόνιμα καί 1 αναπληρωματικό από τό Συμβούλιο τού Κράτους (ίσως νά είναι τό αντίστοιχο δικό μας Συμβούλιο τής Επικρατείας), 1 μόνιμο μέλος από τό Ανώτατο Στρατιωτικό Δικαστήριο, 1 μόνιμο μέλος από Ανώτατο Διοικητικό Στρατιωτικό Δικαστήριο, 1 μόνιμο μέλος από τό Ελεγκτικό Συνέδριο, 1 μόνιμο μέλος από τή πανεπιστημιακή κοινότητα καί 3 μόνιμα καί 1 αναπληρωματικό μέλος μεταξύ ανώτατων δημοσίων υπαλληλών καί δικηγόρων.

Σέ περίπτωση πού χηρέψει μία από τίς πρώτες 11 θέσεις τότε συνεδριάζει η ολομέλεια τού οργανισμού πού έχει χηρέψει η θέση καί μέ απόλυτη πλειοψηφία τού όλου αριθμού τών μελών τού αντίστοιχου οργανισμού προτείνουν στόν Πρόεδρο τής Δημοκρατίας τρείς υποψήφιους, ο οποίος επιλέγει τόν έναν.

Όσον αφορά τά υπόλοιπα μέλη, ο Πρόεδρος τής Δημοκρατίας επιλέγει.

Ο πανεπιστημιακός, ο ανώτατος δημόσιος υπάλληλος καί ο δικηγόρος γιά νά εκλεγούν μέλη τού Συνταγματικού Δικαστηρίου θά πρέπει νά έχουν συμπληρώσει τό τεσσαρακοστό έτος, νά έχουν πτυχίο ανωτάτης σχολής, γιά τό πανεπιστημιακό 15χρονη υπηρεσία σε πανεπιστήμιο ή σέ κάποια άλλη υπηρεσία στό δημόσιο, γιά τόν ανώτατο δημόσιο υπάλληλο 15χρονη υπηρεσία στό δημόσιο καί γιά τό δικηγόρο 15χρονη άσκηση τού δικηγορικού επαγγέλματος.

Ο πρόεδρος καί αντιπρόεδρος τού Συνταγματικού Δικαστηρίου εκλέγεται μέ απόλυτη πλειοψηφία μεταξύ όλων τών μονΊμων μελών μέ μυστική ψηφοφορία. Η θητεία είναι τετραετής καί μπορεί νά ανανεωθεί.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Τό Συνταγματικό Δικαστήριο αποτελείται από 17 μέλη.

2 μέλη από τό Ελεγκτικό Συνέδριο, τά οποία θά προκύπτουν ύστερα από ψηφοφορία μεταξύ τού Προέδρου καί τών μελών τού Ελεγκτικού Συνεδρίου καί 1 μέλος δικηγόρος, τό οποίο προκύπτει από ψηφοφορία μεταξύ τών προέδρων τών δικηγορικών συλλόγων. Οι 2 αυτοί οργανισμοί θά προτείνουν 3 υποψηφίους αντίστοιχα καί θά αποφασίσει η Τουρκική Εθνοσυνέλευση μέ μυστική ψηφοφορία.

Γιά τήν εκλογή του ακολουθείται η εξής διαδικασία: Εάν στίς δύο από τίς τέσσερεις ψηφοφορίες δεν συγκεντρωθεί η πλειοψηφία τών 2/3 τού όλου αριθμού τών βουλευτών, τότε γίνεται τρίτη ψηφοφορία. Στή τρίτη ψηφοφορία αν δέν υπάρξει απόλυτη πλειοψηφία τότε γίνεται καί τέταρτη μεταξύ τών 2 υποψηφίων πού πήραν τίς περισσότερες ψήφους από τή τρίτη ψηφοφορία. Κερδίζει ο υποψήφιος πού έχει πάρει τίς περισσότερες ψήφους.
Γιά τά υπόλοιπα μέλη αποφασίζει ο Πρόεδρος τής Δημοκρατίας. Έκ τών οποίων: 3 μέλη από τόν Άρειο Πάγο, 2 από τό Συμβούλιο τής Επικρατείας, 1 μέλος από τό Ανώτατο Στρατιωτικό Δικαστήριο, 1 μέλος από τό Ανώτατο Διοικητικό Στρατιωτικό Δικαστήριο. Από τά προαναφερόμενα δικαστήρια προτείνονται 3 υποψήφιοι αντίστοιχα στόν Πρόεδρο τής Δημοκρατίας. 3 μέλη από τήν ακαδημαϊκή κοινότητα (οικονομικά, νομικά καί πολιτικές επιστήμες) καί 4 μέλη, τά οποία θά είναι γραφειοκράτες, δικηγόροι, δικαστές καί εισαγγελείς Α΄ βαθμού καί από τούς εισηγητές τού συνταγματικού δικαστηρίου, αυτούς πού έχουν πενταετή υπηρεσία.

Οι θέσεις πού θά καλύπτουν από τό Συνταγματικό Δικαστήριο, από Άρειο Πάγο, Συμβούλιο Επικρατείας, Ανώτατο Στρατιωτικό Δικαστήριο, Ανώτατο Διοικητικό Στρατιωτικό Δικαστήριο καί Ελεγκτικό Συνέδριο, θά προκύπτουν από ψηφοφορία τής οποίας οι τρείς πρώτοι σέ ψήφους θά προτείνονται.

Η ίδια διαδικασία ισχύει καί γιά τήν εκλογή τών δικηγόρων από τούς πρόεδρους τών δικηγορικών συλλόγων.

Γιά νά εκλεγεί κάποιος μέλος τού συνταγματικού δικαστηρίου θά πρέπει νά έχει συμπληρώσει τό τεσσαρακοστό πέμπτο έτος, όσον αφορά τούς ακαδημαϊκούς νά φέρουν τό τίτλο τού αναπληρωτή ή τακτικού καθηγητή, γιά τούς δικηγόρους νά έχουν εικοσαετή πραγματική υπηρεσία στή δικηγορία, ανώτατοι γραφειοκράτες νά έχουν εικοσαετή υπηρεσία στό δημόσιο καί οι Α΄ βαθμού δικαστές καί εισαγγελείς νά έχουν εικοσαετή υπηρεσία.

Ο πρόεδρος καί οι δύο αντιπρόεδροι τού Συνταγματικού Δικαστηρίου εκλέγονται μέ απόλυτη πλειοψηφία μεταξύ όλων τών μελών μέ μυστική ψηφοφορία. Η θητεία είναι τετραετής καί μπορεί νά ανανεωθεί.

15. Άρθρο 147 (Σύνταγμα 1982)
Τά μέλη τού συνταγματικού δικαστηρίου συνταξιοδοτούνται μέ τή συμπλήρωση τού 65ου έτους.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Η θητεία τών μελών τού δικαστηρίου νά είναι 12 χρόνια. Νά μήν εκλέγονται γιά δεύτερη φορά. Συνταξιοδοτούνται μέ τή συμπλήρωση τού 65ου έτους.

16. Άρθρο 148 (Σύνταγμα 1982)
Τό Συνταγματικό Δικαστήριο ερευνά καί ελέγχει τή συνταγματικότητα (τύποις καί κατ' ουσίαν) τών νόμων, τών διαταγμάτων καί τόν εσωτερικό κανονισμό τής Εθνοσυνέλευσης. Ενώ τή συνταγματική αναθεώρηση τήν ερευνά καί ελέγχει μόνο ως πρός τό τυπικό σκέλος.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Τό Συνταγματικό δικαστήριο νά δέχεται καί ατομικές προσφυγές.

Ο αρχηγός τού Γενικού επιτελείου καί οι αρχηγοί τών υπόλοιπων κλάδων τών ενόπλων δυνάμεων, νά δικάζονται στόν Άρειο Πάγο.


17. Αλλάζουν τά άρθρα 156 καί 157 σχετικά μέ τή στρατιωτική δικαιοσύνη. (Τίποτα το ιδιαίτερο)

18. Άρθρο 159 (Σύνταγμα 1982)
Τό Ανώτατο Συμβούλιο δικαστών καί εισαγγελέων έχει ώς βασικό σκοπό τήν ανεξαρτησία τών δικαστηρίων καί δικαστών.

Πρόεδρος τού Συμβουλίου είναι ο Υπουργός Δικαιοσύνης. Ισόβιο μέλος τού Συμβουλίου είναι ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης. Τά μέλη τού Συμβουλίου είναι 10. 3 μόνιμα καί 3 αναπληρωματικά από Άρειο Πάγο καί 2 μόνιμα καί 2 αναπληρωματικά από Συμβούλιο τής Επικρατείας. Η διαδικασία εκλογής τους γίνεται από τόν Πρόεδρο τής Δημοκρατίας, κατόπιν προτάσεως 3 υποψηφίων, μέλη τού Αρείου Πάγου ή Συμβουλίου Επικρατείας, για κάθε θέση πού είναι κενή. Η θητεία τους είναι τετραετής. Μπορεί νά ανανεωθεί. Μεταξύ τών μονίμων μελών γίνεται ψηφοφορία γιά τήν εκλογή αντιπροέδρου.
Τά καθήκοντα τού Συμβουλίου είναι τά εξής: διορισμοί καί μεταθέσεις, πειθαρχικές ποινές, αποφασίζει, κατόπιν προτάσεως τού υπουργείου, σχετικά μέ άρση τής μονιμότητας δικαστή ή εισαγγελέα.

Οί αποφάσεις τού Συμβουλίου δέν μπορούν νά προσβληθούν δικαστικώς.

Τό Υπουργείο αποφασίζει γιά τή προσωρινή ή μόνιμη εργασία στά κεντρικά τού Υπουργείου τών δικαστών καί εισαγγελέων, αφού πάρουν τή συγκατάθεσή τους.

Τό καταστατικό τού Συμβουλίου καθορίζεται μέ διάταγμα.

Γιά τήν ομαλή λειτουργία τών υπηρεσιών, εξουσιοδοτούνται προσωρινά δικαστές καί εισαγγελείς.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Τό Ανώτατο Συμβούλιο δικαστών καί εισαγγελέων έχει ως βασικό σκοπό τήν ανεξαρτησία τών δικαστηρίων καί δικαστών.

Τό Ανώτατο Συμβούλιο δικαστών καί εισαγγελέων αποτελείται από 22 μόνιμα καί 12 αναπληρωματικά μέλη. Τό συμβούλιο αποτελείται από τρείς διευθύνσεις.
Πρόεδρος τού συμβουλίου είναι ο Υπουργός Δικαιοσύνης. Ισόβιο μέλος τού συμβουλίου είναι ο Υφυπουργός Δικαιοσύνης. Τά μέλη τού συμβουλίου καθορίζονται ως εξής: 4 μόνιμα μέλη εκ τών οποίων επιλέγει ο Πρόεδρος τής Δημοκρατίας μεταξύ καθηγητών τής Νομικής καί δικηγόρων.3 μόνιμα καί 3 αναπληρωματικά μέλη από τόν Άρειο Πάγο, μέλη τά οποία θά εκλέγονται από τήν ολομέλεια τού Αρείου Πάγου. 2 μόνιμα καί 2 αναπληρωματικά μέλη από τό Συμβούλιο τής Επικρατείας, μέλη τά οποία θα εκλέγονται από τήν ολομέλεια τού Συμβουλίου τής Επικρατείας.2 μόνιμα καί 2 αναπληρωματικά μέλη από τό Ελεγκτικό Συνέδριο, μέλη τά οποία θά εκλέγονται από τήν ολομέλεια τού Ελεγκτικού Συνεδρίου. 1 μόνιμο καί 1 αναπληρωματικό μέλος από τήν Ακαδημία Δικαιοσύνης Τουρκίας, μέλη τά οποία θά εκλέγονται από τήν ολομέλεια τής Ακαδημίας.7 μόνιμα καί 4 αναπληρωματικά μέλη, θέσεις τίς οποίες θά κατέχουν δικαστές καί εισαγγελείς Α΄ βαθμού, κατόπιν προτάσεως τών δικαστών καί εισαγγελέων. 3 μόνιμα καί 2 αναπληρωματικά, μέλη θέσεις τίς οποίες θά κατέχουν δικαστές διοικητικών δικαστηρίων καί εισαγγελείς Α΄ βαθμού, κατόπιν προτάσεως τών δικαστών καί εισαγγελέων τού ίδιου κλάδου. Η θητεία είναι τετραετής καί μπορεί νά ανανεωθεί. Οι υποψήφιοι από τούς προαναφερόμενους οργανισμούς προτείνονται κατόπιν ψηφοφορίας καί εφόσον έχουν πάρει τίς περισσότερες ψήφους. Η ψηφοφορία γίνεται μιά φορά κάθε περίοδο καί είναι μυστική.

Η εκλογή νέου μέλους γίνεται μέσα σέ χρονικό διάστημα 60 ημερών, από τή λήξη θητείας τού απερχομένου.

Τά καθήκοντα τού Συμβουλίου είναι τά εξής: διορισμοί καί μεταθέσεις, πειθαρχικές ποινές, αποφασίζει, κατόπιν προτάσεως τού υπουργείου, σχετικά μέ άρση τής μονιμότητας δικαστή ή εισαγγελέα, παραχώρηση προσωρινής αρμοδιότητας.

Όλες οι αποφάσεις τού συμβουλίου πλήν αυτών σχετικά γιά τήν αποπομπή από τό σώμα δικαστών καί εισαγγελέων, μπορούν νά προσβληθούν δικαστικώς.

Δημιουργείται γενική γραμματεία υπαγόμενη απευθείας στό Συμβούλιο. Ο γενικός γραμματέας διορίζεται από τόν Πρόεδρο τού Συμβουλίου κατόπιν προτάσεως τού Συμβουλίου τριών υποψηφίων, πού προέρχονται από τούς δικαστές καί τούς εισαγγελείς Α΄ βαθμού.

Τό Συμβούλιο μαζί μέ τούς επιθεωρητές τού Συμβουλίου, έχει τήν αρμοδιότητα νά αποφασίζει γιά τή προσωρινή ή μόνιμη εργασία στά κεντρικά τού Υπουργείου τών δικαστών καί εισαγγελέων, αφού πάρουν τή συγκαταθεσή τους.

Τό Υπουργείο μαζί μέ τούς επιθεωρητές δικαιοσύνης καί μέ τούς εσωτερικούς ελεγκτές, αποφασίζει γιά τή προσωρινή ή μόνιμη εργασία στά κεντρικά τού Υπουργείου τών δικαστών καί εισαγγελέων, αφού πάρουν τή συγκατάθεσή τους.
Ότι αφορά τό κανονισμό λειτουργίας τού συμβουλίου καί τής γενικής γραμματείας καθορίζονται μέ διάταγμα.

19. Κατόπιν πρότασης τής Κυβέρνησης προτείνεται η δημιουργία Οικονομικού καί Κοινωνικού Συμβουλίου μέ συμβουλευτικό χαρακτήρα πρός τήν Κυβέρνηση. (Άρθρο 166)

20. Μεταβατική διαταξή 15
Σύμφωνα μέ τή διάταξη αυτή απαλλάσσονται δικαστικής διώξεως, τή περίοδο από τήν 12η Σεμπτεμβρίου 1980 μέχρι τή προκήρυξη εκλογών καί τό άνοιγμα τής βουλής όσοι είχαν ασκήσει τήν εξουσία καί συγκεκριμένα: τα μέλη τού Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας πού ιδρύθηκε μέ βάση τό νόμο 2356, οι κυβερνήσεις πού κυβέρνησαν τή περίοδο διακυβέρνησης από τούς στρατιωτικούς (εννοεί τό νόμο 2356) καί όσοι συμμετείχαν στή συμβουλευτική επιτροπή (συντακτική συνέλευση η οποία ιδρύθηκε μέ βάση τό νόμο 2485)
Σημείωση: εννοεί τά μέλη τής επιτροπής τά οποία συμμετείχαν στή κατάρτιση τού συντάγματος.

Πρόταση Κυβερνήσεως:
Κατάργηση

Την μετάφραση διαβάσαμε στο: http://www.farosradio.gr/
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη