2 Σεπ 2010

Κριτική στα "Μεγάλα 'Εργα της Θεσσαλονίκης"

Για να δείτε ποιά μεγάλα έργα προγραμματίστηκαν στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μεγάλων Έργων, κάντε κλικ εδώ.
Ακολουθεί η (πάντα ενδιαφέρουσα) ανάλυση του "Πετεφρή"
Με τονισμένους (bold) χαρακτήρες είναι τα σχόλια του.
Λέει το κείμενο
"Συγκεκριμένα προτείνονται:
1.- επέκταση της υπό κατασκευής γραμμής μετρό, στο ανατολικό άκρο της προς Καλαμαριά και κατασκευής αμαξοστασίου στην... περιοχή της Μίκρας
Γιατί είναι "βασική υποδομή" αυτό, παιδιά; μήπως είναι μιά τσόντα στην ήδη αποφασισμένη προέκταση;
.
2.- μελέτη επεκτάσεων α) ανατολικά μέχρι το αεροδρόμιο σε παραλιακή χάραξη,
Μήπως είστε πολύ, μα πολύ άσχετοι; μεταξύ Φοίνικα και αεροδρομίου έχει κατοίκους; οικισμούς; ΠΛΗΘΥΣΜΌ; μήπως έχει εμπορικα κέντρα και τίποτε άλλο; επειδή συνήθως τα αεροδρόμια συνδέονται στις μεγάλες πόλεις με μετρό, βρήκατε αιτία και αφορμή γιά ένα πανάκριβο και τελείως άχρηστο έργο;

.
β) δυτικά κατά μήκος του άξονα της Λαγκαδά προς Σταυρούπολη και Ευκαρπία μέχρι το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, γ) προς την περιοχή των Δήμων Αμπελοκήπων/Ευόσμου και δ) δημιουργία δεύτερου κλάδου της βασικής γραμμής προς ανατολικά μέα από την Τούμπα και Χαριλάου προς την Πυλαία
Συμβούλιο μεγάλων έργων είστε. Που ξανακούστηκε το βασικό έργο να είναι μια μονή γραμμή και να ονειρεύεστε επεκτάσεις θλιβερού μεταπολεμικού τύπου, θαρρείς και είναι δρομολόγια του ΟΑΣΘ; μητροπολιτική Θεσσαλονίκη έχετε; η το μόνο που έχετε είναι ανόργανοι, αλληλομισούμενοι οικισμοί με αίσθηση επαρχιακης πόλης, συγκολλημένους μεταξύ τους γιά λόγους ιστορικής στενότητας οικοπέδων; έχουν οι άνθρωποι σας μελετήσει τον τρόπο επικοινωνίας των περιφερεικών δήμων; ζούμε το 1910, όπου η πόλη είχε ένακ έντρο και επεκτάσεις; ξέρετε κανένα μετρό στον κόσμο που να κατευθύνεται από και προς το κέντρο μιάς πόλης; δεν καταλαβαίνετε ότι πρέπει να στήσετε ένα "οχτάρι" γιά να υπάρξει ομαλή διάχυση της αξίας του κάθε οικισμού στο σύνολο; πρίν πάει κάποιος από την Καλαμαριά στον Εύοσμο, τι τρόπο έχει να πάει από την Μενεμένη στην περιοχή Τιτάν; από τα Κωνσταντινοπουλίτικα στην Μαρτίου;

.
3.- τερματικοί σταθμοί με τη μορφή ολοκληρωμένων πολυτροπικών συγκοινωνιακών κέντρων
Σημειακό εργάκι μεταφυσικού χαρακτήρα.

.
4.- σύνδεση της περιοχή της Σίνδου με το κέντρο μέσω της υπάρχουσας χάραξης της γραμμής του ΟΣΕ
Η "νεα" ΔΕΘ άρχισε να απορροφά δυνάμεις, λεφτά, προσήλωση υπηρεσιών.Γιά να γίνει η μίνι"Μπραζίλια¨" της νοτιοαμερικανικής ανάπτυξής μας.

.
5.- μελέτη των δύο συνδετήριων γραμμών τραμ που πρότεινε η Γενική Κυκλοφοριακή Μελέτη Θεσσαλονίκης του 2000
Μπά; ΑΠΌ ΤΟ 2000 ΈΩς ΄ΣΗΜΕΡΑ, ξεπεράστηκαν τα προβλήματα με την παντοκρατορία του ΟΑΣΘ; ΚΑΡΑΒΆΚΙΑ στον ΘερμαΛικό δεν γίνονται λόγω ΟΑΣΘ, άλλο συγκοικωννιακο μέσο γιόκ, πως προέκυψαν οι γραμμές του 2000; και πώς συνδυάζονται (από τις σοφές υπηρεσίες σας ) το τραμ του 2000 ,το μετρό και οι επεκτάσεις του, τα λεωφορεία κλπ μεταξύ τους;και

.
6.- προαστιακές σιδηροδρομικές συνδέσεις της Θεσσαλονίκης με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας.
Λέτε και σχεδιάζετε πράγματα πανάκριβα, γιά ελάχιστους, ανεύθυνα και μόνον γιά τα μάτια. Μόλις περάσει η παραλογοτεχνία της ΔΕΘ 2010 ,θα ξαναμπεί στον φάκελό του αυτό το σχέδιο. Εκτός άν εννοείτε "θα βάλουμε κανα δυό δρομολογια με ό,τι έχουμε",πράγμα που δεν καθιστά την επιχείρηση ¨"μεγάλο έργο". Πώς πάει κάποιος με προαστειακό στας Σέρρας; ΣΤΑ Γιαννιτσά; με δίκτυο που δεν υπάρχει ή με το δίκτυο του 1890; ΚΑΙ γιά Χαλκιδική; πάλι προβλέψατε ότι για τα επόμενα 30 χρόνια θα πηγαινοέρχονται με τα ΙΧ οι "βλαμμένοι;".

.
Όσον αφορά στις Οδικές υποδομές το στρατηγικό οδικό δίκτυο της περιοχής της Θεσσαλονίκης απαρτίζεται από τον εσωτερικό οδικό δακτύλιο, τον εξωτερικό οδικό δακτύλιο, τμήματα των διερχόμενων κύριων εθνικών οδικών αξόνων, τις ακτινικές συνδέσεις μεταξύ των δύο δακτυλίων, το βασικό οδικό δίκτυο της αστικής περιοχής και το δίκτυο αυτοκινητόδρομων που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τις πρωτεύουσες των Νομών της Κεντρικής Μακεδονίας
Μάθαμε και κάτι. Σαν πρωτοετείς σε ΤΕΙ..

.
Ασφαλώς, η δημιουργία χώρων στάθμευσης, με προτεραιότητα στις παρυφές των κεντρικών περιοχών της πόλης, αποτελεί τόσο για τις δημόσιες συγκοινωνίες, όσο και για την κυκλοφορία την ενδεδειγμένη πολιτική γιατί ενθαρρύνει τη μετεπιβίβαση και χρήση των συγκοινωνιών και ισορροπεί την χρήση των οδικών υποδομών. Στο πλαίσιο αυτό υπάρχει συνεργασία με τις τοπικές υπηρεσίες των Υπουργείων και κυρίως του ΥΠΕΚΑ για το ρυθμιστικό.
Είστε ανέτοιμοι, δεν σχεδιάζετε και λέτε θεωρητικούρες. Πείτε μου το πάρκινγκ που ετοιμάζεται Ανθέων και το άλλο στα νοσοκομεία πως δένεται με το σύστημα στάθμευσης στην πόλη.

.

Από το ΥΠΟΙΑΝ έχει υπογραφεί σύμβαση για το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Σίνδου, το οποίο εφάπτεται με την Εγνατία και θα έχει και σιδηροδρομική σύνδεση, έχει προκηρυχθεί η μελέτη για Συνεδριακό Κέντρο Καινοτομίας στη Μίκρα, προωθείται η ανάπλαση των υπαρχόντων υποδομών της ΔΕΘ όσον αφορά στο περιβάλλον και τον πολιτισμό, ενώ στο πλαίσιο του διακομετακομιστικού ρόλου του λιμανιού μελετάται η επέκτασή του και πιθανόν η δημιουργία νέας μαρίνας.
Συγγνώμη, ο Δήμος δεν έχει ετοιμάσει σχέδιο γιά 4 μαρίνες; από πότε τα κακουργήματα που χτίστηκαν στην ΔΕΘ βαφτίστηκαν "ανάπλαση υπαρχόντων(sic) υποδομών" και από πότε ο "πολιτισμός" ετοιμάζεται να μπαστακωθεί στο κέντρο της πόλης υπό μορφή καταστατικών θεσμικών ιδρυμάτων;

.
Σημειωτέον ότι ο Σταθμός Εμπορευμάτων σε συνδυασμό με το στρατόπεδο Γκόνου, αγκαλιάζεται από εθνική και διεθνή σιδηροδρομική γραμμή, αποτελώντας ένα δεύτερο Κέντρο τύπου Θριάσειου.
Να μπείτε στον Γκούγκλη και να περιτρέξετε την κατάσταση στην περιοχή. Την ασύστατη κατάσταση, την αναρχία μαζί με τα ψοφίμια, την ανυπαρξία "άστεος" την έλλειψη κάθε μέριμνας. Ο Δενδροπόταμος που περνάει από την περιοχή βγάζει μιά δυσωδία απίστευτη. Ανάμεσα στα "εμπορεύματα"¨και στην Σίνδο, υπάρχει παλι μιά αστική σκυθική ερημία, που γεμίζει εμπόριο εύκολου ταλίρου, όπως και στα ανατολικά. Η πόλη δεν έχει τ οαστικό βάθος που χρειάζεται. Δεν έχει τα κότσια να μεγαλώσει.Δεν μπορεί να μεγαλώσει. Τα περιμετρικα της κότσια και οι όποιες υποδομές είναι έτοιμα να φιλοξενήσουν στα σκέλεθρά τους διακ΄σιες χιλιάδες οικονομικούς μετανάστες που θα σφάζονται μεταξύ τους αλλα δεν θα "ενοχλούν" τους μαλάκες του καρακέντρου. Θριάσειο και μάντολες.

.
Από το ΥΠΕΚΑ προβλέπεται ότι μέχρι τέλους του έτους ίσως να ολοκληρωθεί η περιβαλλοντική μελέτη για το ενιαίο στρατηγικό σχέδιο υποδομών. Το Υπουργείο Πολιτισμού συμμετέχει σε όλες τις δράσεις με τους επί τόπου φορείς του.
Αντε γειά. Τζάμπα πήγατε, ίσα ίσα γιά να έχετε κάτι να δηλώσετε. ΔΕν φταίτε εσείς. Από την δεκαετία του 90 ξεκίνησε αυτή η τελετουργία. Οι υπηρεσίες σας ΔΕΝ κάνουν δουλειά. Τελείωσε, Αναπτύσσουν δικά τους οράματα. Οχι επειδή δεν ξέρουν,αλλα επειδή ό,τι τόλμησαν εκτός των καθηκόντων τους, τους κατέστρεψε.

.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν οι Υπουργοί Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Τίνα Μπιρμπίλη, Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος, οι Υφυπουργοί Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης και Ηλίας Πεντάζος, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης και Νίκος Σηφουνάκης, οι Γενικοί Γραμματείς Συγχρηματοδοτούμενων Έργων Σέργιος Λαμπρόπουλος, Δημοσίων Έργων Γιάννης Οικονομίδης, ΥΠΕΚΑ Λίνα Μενδώνη, Πολιτισμού και Τουρισμού Μαρία Καλτσά, ο Ειδικός Γραμματέας Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα Νίκος Μαντζούφας, ο Ειδικός Γραμματέας Αποκρατικοποιήσεων Γ. Χριστοδουλάκης και από το Γραφείο του Πρωθυπουργού η Σοφία Πέππα.
Υποτίθεται ότι σε δυό μήνες, θα υπάρχει Καλλικράτης. Τι κανουν όλοι αυτοί: ετοιμάζουν τα φέουδά τους; οι δέκα ενδιαφερόμενοι γιά τον Δήμο υποψήφιοι, τι νοσταλγούν σήμερα; ΤΙ ρομαντικό θα μας εκπέμψουν; γιατί έλειπε το υφυπουργικό κράτος της Θεσσαλονίκης; η περιφέρεια; Οι υπεσχημένες έστω γιά τα μάτια μελέτες από που θα πληρωθούν;ΤΙ ΈΓΙΝΕ, παιδιά; μοιράσατε το ΕΣΠΑ γιά να μη έχουν οι δήμοι και οι αιρετές περιφέρειες; σε ποιαν αγορά τα λέτε αυτά; στην αγορά που την δέρνει η ύφεση, ή στους χρήστες των "υποδομών"που δεν έχουν κανέναν λόγο να διατρέχουν την πόλη και έχουν καβουκωθεί στις γειτονιές τους;
...
Έφα ο πετεφρής στο vuvuz.blogspot.com
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη