Τέσσερις μόλις μέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία της Χαλκιδικής και η κατάσταση στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μοιάζει χαοτική.
Περίπου 100 κενά υπάρχουν στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης τα κενά αυτά δεν αφορούν μόνο εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων αλλά...
ακόμα και δασκάλους και νηπιαγωγούς!
Η Διεύθυνση το μόνο που κάνει είναι να περιμένει την κάλυψη των κενών. Ο αριθμός των κενών είναι 45 στους δασκάλους, 25 νηπιαγωγούς και τα υπόλοιπα είναι ειδικότητες και ιδιαίτερα των Αγγλικών. Πάντως ο διευθυντής Α'θμιας Πέτρος Πάγκαλος εμφανίστηκε αισιόδοξος για την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς.
Στο μεταξύ, στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής επικρατεί αλαλούμ με την κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού. Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ αλλού περισσεύουν εκπαιδευτικοί και αλλού υπάρχει έλλειψη. Για μη ορθολογική κατανομή και επιλεκτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία κάνει λόγο η ΕΛΜΕ Χαλκιδικής.
Σύμφωνα με την πρόεδρο Ιωάννα Στίνη, ενώ ξεκίνησε η χρόνια με 240 εκπαιδευτικούς στη διάθεση –γεγονός που σημαίνει ότι περίσσευαν- σε κάποιες ειδικότητες εμφανίζονται ελλείμματα, όπως αυτή των φιλολόγων.
Η ασυνεννοησία και η έλλειψη προγραμματισμού γίνεται εμφανέστερη στους καθηγητές φυσικής αγωγής. Αρχικά υπήρχαν 8 γυμναστές στη διάθεση, οι οποίοι δεν είχαν πουθενά θέση να διδάξουν, ξαφνικά με τις πρώτες αποσπάσεις ήρθαν άλλοι δώδεκα και με τις δεύτερες αποσπάσεις άλλοι πέντε. Δηλαδή αυτή τη στιγμή στη Χαλκιδική περισσεύουν 25 γυμναστές!«Όπως αντιλαμβάνεστε ένας γυμναστής δεν μπορεί να υποκαταστήσει στην τάξη έναν φιλόλογο. Δημιουργείται μια διαστρεβλωμένη εικόνα από την κα υπουργό ότι οι καθηγητές κάθονται και περισσεύουν. Το υπουργείο έχει την εικόνα όλων των σχολείων από τον Ιούνιο. Επομένως προσπαθούν να εξυπηρετήσουν άλλες σκοπιμότητες και όχι να δουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων. Και όταν λέμε σκοπιμότητες εννοούμε επιλεκτικές μετακινήσεις προσωπικού» καταγγέλλει χαρακτηριστικά η κ.Στίνη.
Εκτός από τους καθηγητές φυσικής αγωγής ανάλογη κατάσταση επικρατεί και με τους μαθηματικούς. Σύμφωνα με στοιχεία υπήρχαν στη διάθεση 11 μαθηματικοί . Παρά το ότι αυτοί περίσσευαν διορίστηκαν άλλοι 10 μαθηματικοί σε συγκεκριμένη περιοχή, στη βόρεια Χαλκιδική, εκεί όπου υπάρχει μικρός αριθμός σχολείων.
Η ΕΛΜΕ Χαλκιδικής ξεκαθαρίζει επίσης ότι σε καμία περίπτωση δε θα αναλάβουν οι καθηγητές πρόσθετα διδακτικά καθήκοντα εντός του βασικού προγράμματος και έναντι υπερωριακής αποζημίωσης. «Η θέση αυτή έχει υιοθετηθεί από τον κλάδο για παιδαγωγικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς λόγους. Είναι προφανές ότι η περαιτέρω επιβάρυνση του εκπαιδευτικού με την ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης αποβαίνει σε βάρος της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου» ανέφερε η κ.Στίνη.
http://www.halkidikinews.gr