Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, για την παύση των δρομολογίων του ΟΑΣΘ μετά τα μεσάνυχτα, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Το ενδεχόμενο κατάργησης των δρομολογίων του ΟΑΣΘ μετά τα μεσάνυχτα, σύμφωνα με σχετικά δημοσιεύματα του ημερήσιου τύπου, έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι κάνουν χρήση της δημόσιας αστικής συγκοινωνίας τις ώρες αυτές.
Η λήψη μιας τέτοιας απόφασης από το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) και η εφαρμογή της από τον ΟΑΣΘ, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις ανακοινώσεις και εξαγγελίες της κυβέρνησης, σχετικά με την πολιτική των αστικών συγκοινωνιών, όπως πρόσφατα, πριν 15 ημέρες περίπου, διατυπώθηκαν από τον Υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Βούγια σε πρόσφατη συνάντηση εργασίας με τις διοικήσεις των παραπάνω φορέων. Στη συνάντηση αυτή, ο κ. Βούγιας τόνισε ιδιαίτερα το γεγονός ότι, η δυσμενής οικονομική συγκυρία έχει φέρει τους πολίτες πιο κοντά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς και την αναγκαιότητα αποτροπής μακροπρόθεσμα της χρήσης του αυτοκινήτου στις πόλεις.
Επιπρόσθετα, μια τέτοια προοπτική κατάργησης δρομολογίων δε συνάδει με τον κοινωνικό χαρακτήρα της αποστολής που πρέπει να επιτελεί ο ΟΑΣΘ, δεδομένου ότι:
Το λεωφορείο αποτελεί το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη.
Η πόλη φιλοξενεί δεκάδες χιλιάδες φοιτητές των οποίων το κύριο μέσο μετακίνησης είναι το λεωφορείο.
Εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις κινούμενες στο χώρο της εστίασης και της ψυχαγωγίας, λειτουργούν μέχρι τις πρώτες μεταμεσονύχτιες ώρες απασχολώντας χιλιάδες εργαζομένους, οι οποίοι χρησιμοποιούν καθημερινά τα παραπάνω δρομολόγια.
Υπάρχει σημαντικός αριθμός ταξιδιωτών που μετακινούνται από και προς τα ΚΤΕΛ και το Σιδηροδρομικό Σταθμό με λεωφορεία.
Είναι φανερό ότι, για μερίδα πολιτών της Θεσσαλονίκης, η χρήση των δρομολογίων αυτών του ΟΑΣΘ αποτελεί «ανάγκη» και όχι «επιλογή».
Ενόψει όλων αυτών ο ΟΑΣΘ και το ΣΑΣΘ, στα πλαίσια της γενικότερης πολιτικής προς την κατεύθυνση βελτίωσης της αξιοπιστίας των υπηρεσιών τους και της επαρκούς κάλυψης των αναγκών της πόλης, τόσο με οικονομικά, όσο και κοινωνικά κριτήρια, οφείλουν να αξιολογήσουν τουλάχιστον τις παρακάτω προτάσεις:
Διατήρηση βασικών δρομολογίων που έχουν τη μεγαλύτερη πληρότητα βάσει μελετών ορθολογικής αναδιάρθρωσης και κυκλοφοριακών δεδομένων ή και δυνατότητα χρησιμοποίησης λεωφορείων μικρότερης χωρητικότητας σε συγκεκριμένα δρομολόγια.
Διατήρηση δρομολογίων κορμού, που αποτελούν μέρος των συνδυασμένων μεταφορών, όπως από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και τα ΚΤΕΛ προς την πόλη, τα οποία διασχίζουν το μεγαλύτερο τμήμα της εγκάρσια και άρα θα εξυπηρετούν σημαντικό αριθμό επιβατών (π.χ. Νο 1, Νο 6, Νο 10, Νο 14, Νο 31)».