Γράφει αναγνώστης:
"Στην Ελλάδα είναι γνωστό ότι οι μηχανικοί τυγχάνουν ιδιαίτερης μεταχείρισης είτε ανήκουν στον δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα.
Τα παραδείγματα πολλά και αδιαμφισβήτητα.
Δημόσιος Τομέας
- Τα πάσης φύσης επιδόματα από ειδικούς λογαριασμούς (6‰, 7‰,κ.α.).
- Η εξωφρενική ημερήσια αποζημίωση για εκτός έδρας μετακίνηση...
70€ (όταν όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι αποζημιώνονται με 9,78€)
- Εν ολίγοις, ένας μηχανικός του Δημοσίου (ανεξαρτήτου ειδικότητας, προϋπηρεσίας, βαθμού και υπηρεσίας που υπηρετεί) αμείβεται το λιγότερο με 2,000€/μήνα.
Ιδιωτικός Τομέας
- Το κράτος ορίζει,και συνεπώς εξασφαλίζει, ελάχιστες αμοιβές για τις διάφορες εργασίες των μηχανικών (ελάχιστο κόστος κατασκευής οικοδομής, ελάχιστο κόστος τοπογραφικής αποτύπωσης, τώρα τακτοποίηση ημιυπαίθριων, κ.α.).
Θα ακούσετε πολλά επιχειρήματα του τύπου:
Τα επιδόματα στους μηχανικούς του Δημοσίου δίνονται σαν αντιστάθμισμα του ότι παρέδωσαν την σφραγίδα τους (?), ότι δίνονται λόγω της εξαιρετικής "ειδικής' ευθύνης που έχουν τα καθήκοντα τους και άλλα τέτοια που δεν πείθουν κανέναν που γνωρίζει, έστω και λίγο, από Δημόσιο Τομέα.
Θα ακούσετε επιχειρήματα του τύπου: Η καθιέρωση ελάχιστου κόστους κατασκευής εξασφαλίζει την καλή ποιότητα του έργου. Δείτε τις πόλεις και τα χωριά που ζούμε, τους δρόμους που κυκλοφορούμε και η απάντηση έρχεται από μόνη της.
Πίσω από όλα τα παραπάνω βρίσκοκται πανίσχυροι συντεχνιακοί φορείς (ΤΕΕ, ΤΣΜΕΔΕ, ΕΜΠ). Ποσοστά από τους προϋπολογισμούς όλων δημόσιων έργων πέρα από τους ειδικούς λογαριασμούς των επιδομάτων των μηχανικών του Δημοσίου, παρακρατούνται και υπέρ των παραπάνω φορέων. Ομοίως παρακρατούνται ποσοστά από παράβολα για πάσης φύσης άδειες ιδιωτικών έργων.
Αν λοιπόν μετά από όλα αυτά, θεωρεί κάποιος ότι το σύστημα αμοιβής των μηχανικών στην χώρα μας, τόσο του Δημόσιου όσο και του Ιδιωτικού τομέα είναι υγιές, τότε πραγματικά ως λαός έχουμε αυτό που μας αξίζει....
Με την παράκληση να δημοσιευτεί..."
.....
Λίγο αργότερα λάβαμε το παρακάτω e-mail, από άλλο αναγνώστη:
Απάντηση στο "Μηχανικοί: διαφορές ιδιωτικού και δημόσιου τομέα" προσπαθησα να υπόβάλλω σχόλιο αλλά επειδή δεν έχω λογαριασμό σε κανένα από αυτα που έχετε εκεί σας στέλνω το σχόλιο μου απο εδώ και θα παρακαλούσα να το δημοσιεύσεται
όσον αφορά τον ιδιωτικό τομέα τα πράγματα δεν είναι καθόλου μα καθόλου όπως περιγράφονται. πράγματι υπάχουν οι ελάχιστες αμοιβές οι οποίες παραμένουν μόνο στα χαρτιά. προκειμένου να πάρεις τη δουλειά κάνεις έκτπωση 20% με 30% δηλαδή φαίνεται οτι εισπράτεις 1000 και τελικά τα επιστρέφεις στο πελάτη ώστε να σου μείνουν τα 700. φυσικά φορολογείσαι στα 1000 και όχι στα 700. οι περισσότεροι νέοι μηχανικοί δουλεύουν με μπλοκάκι, αυτό σημαίνει ότι ενώ ουσιαστικά είναι υπάλληλοι στα χαρτιά φαίνονται ως συνεργάτες. δηλαδή 12 μισθοί (δώρα πάσχα και χριστοÏ! �γένων είναι άγνωστα στους μηχανικούς), μη ύπαρξη ωραρίου (είσαι υπεύθυνος μηχανικός και θα δουλεύεις μέχρι να τελείωσεις τη δουλεία σου), σε απολύουν χωρίς αποζημίωση (μπορείς να την διεκδικήσεις δικαστικά η μέσω ΤΕΕ, πιθανόν να δικαιωθείς αλλά θα καθυστερήση αρκετά η διαδικασία), δεν γραφόμαστε στο ταμείο ανεργίας αφού θεωρούμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες (όταν είσαι άνεργος απλά θεωρείσαι ελέυθερος επαγγελματίας με μηδενικό εισόδημα), πληρώνουμε όλες τις επισκέψεις σε γιατρούς και τις ιατρικές εξετάσεις και παίρνουμε ένα μικρό ποÏ! �ό εκ των υστέρων (αν δεν έχεις χρήματα απλά δεν πάς στο γιατρό). συνεπώς στα χαρτιά όλα καλά φαίνονται αλλά στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι πολύ ζόρικα