14 Οκτ 2010

Όπως πάντα.... φταίνε οι .... άλλοι!

Τα όσα λέγονται στους κύκλους της κατασκευαστικής αγοράς, αλλά και όσα έχουμε εδώ και καιρό αποκαλύψει και αναδείξει σχετικά με τις "γκρίζες ζώνες" που υπάρχουν γενικά στις οδικές συμβάσεις παραχώρησης, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, γνωστό και ως Ε 65, επιβεβαίωσε με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, κατά την διάρκεια συνέντευξης που έδωσε με αφορμή την παρουσία του στη Θεσσαλία, λόγω των εγκαινίων του αεροδρομίου της Νέας Αγχιάλου.
Τι είπε με απλά λόγια ο υφυπουργός; Ότι... η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 παρουσιάζει προβλήματα, προχειρότητα ως προς τις μελέτες, ασφυκτικά περιθώρια για ολοκλήρωση των πανάκριβων απαλλοτριώσεων (η ημέρα έναρξης της παραχώρησης για τον οδικό άξονα Ε65 ήταν η 31/3/08, μέσα σε δώδεκα μήνες όπως ορίζει η σχετική σύμβαση, δηλαδή στις 31/3/2009, θα έπρεπε να παραδοθούν ελεύθεροι οι χώροι στους κατασκευαστές, μέχρι τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2009 είχε παραδοθεί περίπου το 15% των χώρων, ενώ πλέον έχουν παραδοθεί τα 106 από τα 148 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου), προβλήματα με περιβαλλοντικά θέματα (για 42 χλμ., μέχρι εκεί που ο Ε65 συνδέεται με την Εγνατία, το ΣτΕ έχει διατάξει προσωρινή παύση εργασιών για περιβαλλοντικούς λόγους), προβλήματα με τα αρχαιολογικά ευρήματα τις μετακινήσεις των δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας κ.λπ. "Αγκάθια" που υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις οδικές συμβάσεις παραχώρησης.

Επίσης, ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι επειδή οι συμβάσεις αυτές κυρώθηκαν με νόμο στη Βουλή, κάθε παραβίαση των χρονοδιαγραμμάτων επιφέρει οδυνηρές ποινικές ρήτρες, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι "παραβιάσεις υπάρχουν και από τις δυο πλευρές, δηλαδή από τον παραχωρησιούχο και το δημόσιο".

Μάλιστα, επιβεβαίωσε τα όσα έχουμε αναφέρει εδώ και καιρό ότι οι συμβάσεις θα επανέλθουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων στο οποίο θα καθίσουν το δημόσιο, ο παραχωρησιούχος και οι τράπεζες, θα αναζητηθούν λύσεις με το λιγότερο επώδυνο τρόπο για το δημόσιο, ενώ έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες ώστε οι συμβάσεις να έρθουν και πάλι στη Βουλή, όπως προβλέπει από τους όρους.

Πάντως, ο υφυπουργός τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος θα γίνει, όμως, λόγω αυτών των προβλημάτων εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί προς το τέλος του 2014, ένα χρόνο δηλαδή μετά τη συμβατική του ημερομηνία, ενώ σχετικά με τα διόδια σημείωσε ότι "έχουμε δεσμευθεί και μέσα από τις διαδικασίες αναθεώρησης των συμβάσεων θα το πράξουμε, και αυτό θα ισχύσει για τα επόμενα 30 χρόνια", λέγοντας να γίνει "υπομονή για τις επόμενες τριάντα μέρες, μέχρι τις εκλογές".

http://www.axiaplus.gr/
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη