Ένα άθλιο, ύποπτο και προβοκατόρικο μήνυμα εξέπεμψε ο σύλλογος "Τούρκων" δασκάλων Δυτικής Θράκης. "O Σύλλογος Τούρκων δασκάλων Δυτικής Θράκης (B.T.T.Ö.B.) αναφέρει πως τα προβλήματα στην εκπαίδευση της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης ακόμα συνεχίζονται και προτείνεται η άμεση και δίχως καθυστέρηση σύγκλιση του Ανωτάτου Συμβουλίου της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής
Θράκης.
Στο μήνυμα αναφέρεται πως ¨Υπάρχει μια σοβαρή ροή παιδιών της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης προς τα Ελληνικά κρατικά νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Στο θέμα της εκπαίδευσης πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Δεν θέλουμε να βλέπουμε τα παιδιά μας στα Ελληνικά κρατικά σχολεία. Εν όψει αυτής της άσχημης κατάστασης προτείνουμε την άμεση σύγκλιση του Ανωτάτου Συμβουλίου της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης με μόνο θέμα την εκπαίδευση. Αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά.
Το μήνυμα είναι ως εξής
"Η εκπαιδευτική χρονιά 2010-2011 ας είναι ευτυχισμένη για όλη την Τουρκική Μειονότητα της Δυτικής Θράκης. Αγαπητοί μας μαθητές εσείς είστε το μέλλον μας. Η συνέχεια της τουρκικής κουλτούρας, και οι ελπίδες της μειονότητας μας για ‘ένα καλύτερο αύριο, εξαρτάται από την εκπαίδευση που θα πάρετε και από τις προσπάθειες που θα κάνετε. Αξιότιμοι δάσκαλοι, η εξέλιξη και ο εκσυγχρονισμός της μειονότητας μας, ο εμπλουτισμός της κουλτούρας μας, η πρόοδος στην Τουρκική Γλώσσα και η βελτίωση της δυνατότητας έκφρασης των μελών της μειονότητας είναι το μεγάλο σας καθήκον. Στόχος σας πρέπει να είναι η άνοδος του επιπέδου εκπαίδευσης και της ποιότητας της, και η διαμόρφωση γενιάς συνδεδεμένης με την ιστορία μας, την κουλτούρα μας και με τις εθνικές και πνευματικές μας αξίες
Αξιότιμοι μάνες-πατέρες μεγάλη είναι η συμβολή σας στην ανατροφή των αγαπημένων σας παιδιών. Συνεργαστείτε με τους δασκάλους στο σχολείο και συμβουλεύστε τα παιδιά σας να μετέχουν σε όλες τις εκδηλώσεις. Ενδιαφερθείτε για τα μαθήματα των παιδιών σας. Θα δείτε ότι όσο ενδιαφέρεστε, τόσο θα αυξάνονται οι επιτυχίες τους.
Είναι ανάγκη να εφαρμοστούνε στην εκπαίδευση της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης, η συνθήκη της Λοζάννης, και τα ελληνοτουρκικά μορφωτικά πρωτόκολλα του 1951 και του 1968. Παρά τις συμφωνίες και τα πρωτόκολλα αυτά τα προβλήματα στην εκπαίδευση συνεχίζουν να μεγαλώνουν σαν χιονοστιβάδα. Το άρθρο 40 της Συνθήκης της Λοζάννης είχε δώσει το δικαίωμα στους συλλόγους γονέων να ιδρύουν σχολεία, να τα διοικούνε και να τα ελέγχουν. Στα σχολεία είχαν το δικαίωμα της ελεύθερης χρήσης της τουρκικής γλώσσας. Στο άρθρο 41 της Συνθήκης της Λοζάννης αναφέρεται πως το Ελληνικό κράτος θα παράσχει κάθε είδους διευκόλυνση στην Τουρκική εκπαίδευση. Στα ελληνοτουρκικά πρωτόκολλα αναφέρεται πως τα σχολικά βιβλία και η διδακτέα ύλη θα καταρτίζονται από την Τουρκία. Επίσης θεμελιώνεται η πολιτιστική συνεργασία Τουρκίας και Ελλάδας.
Οι σχετικοί με την εκπαίδευση των Τούρκων της Δυτικής Θράκης νόμοι, διατάξεις και υπουργικές οδηγίες έχουν επιφέρει σήμερα μια κατάσταση δυσλειτουργίας στα Τουρκικά Δημοτικά της Δυτικής Θράκης.
Ο πρώτος νόμος σχετικά με τους Τούρκους της Δυτικής Θράκης ήταν υπ.αρ.3065 του 1954. Αυτός ο νόμος αναγνώριζε τα σχολεία της μειονότητας της Δυτικής Θράκης ως ¨τουρκικά σχολεία¨. Επίσης οι σύλλογοι γονέων μπορούσαν να επιλέξουν τον δάσκαλο που επιθυμούσαν. Στην ταμπέλα των σχολείων μας έγραφε ¨Τουρκικό Σχολείο¨. Κάθε μέρα ορκιζόμασταν ως εξής : ¨Είμαι Τούρκος, είμαι σωστός, είμαι εργατικός…¨ Η Ελληνοτουρκική Επιτροπή Κουλτούρας πρέπει να συγκλιθεί το συντομότερο και να αναζητήσει λύσεις στα προβλήματα στα πλαίσια της υπάρχουσας ελληνοτουρκικής συμφωνίας του 1951.
Η ελληνική διοίκηση υποχρέωσε σε έξοδο από το δασκαλιλίκι, τους επί 50 χρόνια υπηρετήσαντες την τουρκική εκπαίδευση της Δυτικής Θράκης, απόφοιτους σχολείων της Τουρκίας προσοντούχους δασκάλους μας, επειδή συμπλήρωσαν το 60ο έτος ή τα 35 χρόνια υπηρεσίας. Μετά από το εκπαιδευτικό έτος 2009-2010 τα τουρκικά δημοτικά μας στην Δυτική Θράκη έμειναν στα χέρια των αποφοίτων της Ε.Π.Α.Θ.
Οι σχεδόν 6.500 μαθητές μας στα 193 δημοτικά μας στην Δυτική Θράκη, εκπαιδεύονται ανεπαρκώς από τους ευρισκόμενους σε αυτά 450 δασκάλους. Οι γονείς ανησυχούνε πολύ λόγω αυτής της κατάστασης. Η ιδρυθείσα κατά παράβαση της Συνθήκης της Λοζάννης Ε.Π.Α.Θ. πρέπει να κλείσει, και το κενό των προσοντούχων δασκάλων πρέπει να καλυφθεί με την καθοδήγηση των Δυτικοθρακιωτών Τούρκων φοιτητών προς τα παιδαγωγικά πανεπιστήμια της Τουρκικής Δημοκρατίας. Οι Δυτικοθρακιώτες Τούρκοι εκπαιδευτικοί απόφοιτοι παιδαγωγικών πανεπιστημίων της Τουρκικής Δημοκρατίας πρέπει να διοριστούνε στα τουρκικά δημοτικά της Δυτικής Θράκης.
Πρέπει να ανοίξουνε στη Δυτική Θράκη νέα μειονοτικά νηπιαγωγεία, γυμνάσια και λύκεια τα οποία θα ανήκουν στη μειονότητα και θα παράσχουν δίγλωσση εκπαίδευση. Τα κατά παράβασην ιδρυθέντα γυμνάσια στην Οργάνη, στον Εχίνο, στη Γλαύκη, στις Θέρμες και στην Σμίνθη να μετατραπούνε σε Τουρκικά σχολεία. Τα έτι λειτουργούντα θρησκευτικά σχολεία στην Κομοτηνή και Εχίνο να αποκτήσουν το στάτους του Λυκείου Τζελάλ Μπαγιάρ της Κομοτηνής και του γυμνασίου-λυκείου Μουζαφέρ Σαλίχογλου της Ξάνθης.
Πρέπει να σταματήσει η διδασκαλία των τουρκικών ως κατ΄επιλογήν μάθημα σε κάποια κρατικά σχολεία της Δυτικής Θράκης.
Ο αριθμός των προερχόμενων από την Τουρκική Δημοκρατία μετακλητών δασκάλων να αυξηθεί σε 35 όπως ήταν στο σύμφωνο του 1952, και οι δάσκαλοι μας αυτοί να τοποθετούνται όπως γινόταν παλιά σε Ξάνθη, Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη.
Υπάρχει μια σοβαρή ροή παιδιών της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης προς τα Ελληνικά κρατικά νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Στο θέμα της εκπαίδευσης πρέπει να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Νηπιαγωγεία χωρίς τουρκικά είναι απαράδεκτα. Δεν θέλουμε να βλέπουμε τα παιδιά μας στα Ελληνικά κρατικά σχολεία. Εν όψει αυτής της άσχημης κατάστασης προτείνουμε την επείγουσα σύγκλιση του Ανωτάτου Συμβουλίου της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης με μόνο θέμα την εκπαίδευση. Αύριο μπορεί να είναι πολύ αργά.
Με την ελπίδα πως στο εκπαιδευτικό έτος 2010-2011 θα επιλυθούνε τα εκπαιδευτικά προβλήματα στα πλαίσια των διμερών συνθηκών και πρωτοκόλλων, και με την ευχή να είναι μια περίοδος ανεκτικότητας, ευχόμαστε σε μαθητές, δασκάλους και γονείς επιτυχίες".
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΤΟΥΡΚΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΡΑΚΗΣ
ΕΞ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΝΙΧΑΤ ΟΣΜΑΝΟΓΛΟΥ
Κάποια αντίδραση από το υπουργείο Παιδείας;
http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=14579&Itemid=83
ΣΧΟΛΙΟ:
Η 'αντίδραση' του υπουργείου που ψάχνετε αγαπητοί φίλοι, μάλλον έρχεται μέσω της εκλεκτής ...Ειδικής Γραμματέως Παιδείας και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, της κυρίας Θάλειας Δραγώνα, η οποία με την εγκύκλιό της (!!!) ΑΡ ΠΡΩΤ 95403/30-07-2010, ενάμιση μόλις μήνα πριν απο την έναρξη της ακαδημαικής χρονιάς στην Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης ΕΠΑΘ, αποφάσισε με ένα ΔΙΑΤΡΗΤΟ ΚΑΙ ΑΣΤΕΙΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ, να ακυρώσει τις εισαγωγικές εξετάσεις που επρόκειτο να πραγματοποιηθούν τον Σεπτέμβριο, αφήνοντας έκπληκτους τους υποψήφιους - ΠΟΜΑΚΟΥΣ στην μεγάλη τους πλειοψηφία!- και τους γονείς τους...
Μια απόφαση που ουσιαστικά ΚΛΕΙΝΕΙ την ΕΠΑΘ!!!
Μιλάμε για εντελώς ΧΟΥΝΤΙΚΗΣ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗ...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΖΑΓΑΛΙΣΑ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΝΑ ΑΗΔΙΑΣΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΩΝ ΠΟΜΑΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΡΑΓΩΝΑ ...
Και για ...κερασάκι στην ...Τουρκικής έμπνευσης τούρτα, θυμηθείτε και αυτό την ....προοδευτική αλλαγή:
"...Η αναδιάρθρωση και ο εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης στη
Γεωγραφία Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού προβλέπει να μην αξιοποιηθούν τα
παρακάτω Κεφάλαια:
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Ε' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Κεφάλαιο 6ο. (Η μορφή και το σχήμα της Ελλάδας)
Κεφάλαιο 34ο. (Τα γεωγραφικά διαμερίσματα και οι περιφέρειες της Ελλάδας)
Κεφάλαιο 42ο. (Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης)
Κεφάλαιο 43ο. (Η σημασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης)
Κεφάλαιο 47ο. (Το ελληνικό στοιχείο στις αρχαίες ελληνικές εστίες)...."
Σας παραθέτω και το σχετικό σύνδεσμο στο υπουργείο:
(σελίδα 11 στο αρχείο Word).
http://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1043%3A-------------12-08-10&catid=58%3Aeggrafa-prwtovathmias-ekpaideyshs&Itemid=144〈=el