Συζητήθηκε και το τραμ !
“To Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο εθνικό έργο που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο και αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την Αττικό Μετρό Α.Ε.», τόνισε ο πρόεδρος της εταιρείας Χρήστος Τσίτουρας, ο οποίος σήμερα ξενάγησε τον υποψήφιο Δήμαρχο Γιάννη Μπουτάρη σε τμήματα του έργου.
Ο Χρ. Τσίτουρας, απαντώντας στο αίτημα του επικεφαλής της «Πρωτοβουλίας για τη Θεσσαλονίκη» για...
μεταφορά της διοίκησης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι πρόσφατα μεταφέρθηκε στη Θεσσαλονίκη η διαχείριση, η διοίκηση και η Διευθύνουσα Υπηρεσία του Μετρό, προκειμένου να διευκολυνθεί η λήψη και η υλοποίηση αποφάσεων ώστε να δοθεί το έργο το ταχύτερο δυνατόν και με τη μικρότερη όχληση στους πολίτες.
Ο Γιάννης Μπουτάρης υποσχέθηκε ότι ο Δήμος θα βρίσκεται κοντά στο Μετρό, θεωρώντας δεδομένο ότι φορείς του Δημοσίου, δημοτικές αρχές και οι πολίτες θα πρέπει να παρέχουν στήριξη και να διευκολύνουν την εκτέλεση του έργου, το οποίο για τη Θεσσαλονίκη είναι τεράστιας συγκοινωνιακής, περιβαλλοντικής, αλλά και πολιτισμικής σημασίας, καθώς, σύμφωνα με διαβεβαίωση του Χρ. Τσίτουρα, οι σταθμοί του κέντρου θα πάρουν τη μορφή μικρών αρχαιολογικών μουσείων, ενώ οι περιφερειακοί σταθμοί θα αντιπροσωπεύουν τις τοπικές κοινωνίες και την ιστορία τους. Πέραν αυτού, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα, μέσα από διαβούλευση, να επιλέξουν τις μόνιμες ονομασίες των σταθμών.
Ο κ. Τσίτουρας ενημέρωσε ότι το Μετρό θα είναι λειτουργικά έτοιμο το 2015, ενώ προχωρούν οι επεκτάσεις του βασικού άξονα τόσο ανατολικά όσο και δυτικά. Εντός της εβδομάδας αναμένεται η αξιολόγηση του πρακτικού της α’ φάσης της επέκτασης προς Καλαμαριά, ενώ έχει δρομολογηθεί και η σύνδεση από το αμαξοστάσιο της Μίκρας μέχρι το αεροδρόμιο “Mακεδονία» με monorail.
Η εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί με τη διοίκηση του Παπαφείου δεν θέτει σε κίνδυνο την εξέλιξη του έργου, αλλά ώθησε τη διοίκηση να τροποποιήσει μερικώς την χάραξη ώστε να περνάει μέσα από την Τούμπα και τη Χαριλάου.
Κατασκευή και τράμ
Τέλος, επισημάνθηκε ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ( που συγχρηματοδοτεί το έργο) παρείχε τη διαβεβαίωση ότι θα είναι αρωγός στα σχέδια επεκτάσεων του Μετρό, ενώ ο πρόεδρος της εταιρείας , απαντώντας στην πρόταση του Γιάννη Μπουτάρη για την ανάπτυξη δικτύου τράμ, έμεινε απόλυτα σύμφωνος με τη θέση της «Πρωτοβουλίας» λέγοντας ότι η Αττικό Μετρό μπορεί να αναλάβει την ανάπτυξη γραμμών τράμ που θα λειτουργούν συμπληρωματικά ως προς το Μετρό και όχι ανταγωνιστικά.
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, επικεφαλής διευθυντικών στελεχών της εταιρείας και της κατασκευάστριας κοινοπραξίας, ξενάγησε το Γιάννη Μπουτάρη στα εργοτάξια των σταθμών «Πανεπιστήμιο» και «Συντριβάνι», όπως και στις υπόγειες σήραγγες , σε βάθος 34 μέτρων, στην περιοχή διασταύρωσης των τροχιογραμμών στο Συντριβάνι, όπως και στη σήραγγα που διανοίγει ο μετροπόντικας ( TBM) με κατεύθυνση από Συντριβάνι προς Πανεπιστήμιο.
Τον Γιάννη Μπουτάρη συνόδευαν οι υποψήφιοι σύμβουλοι Γιώργος Δημαρέλος, Κωνσταντίνος Ζέρβας, μέλος ΔΣ της Αττικό Μετρό και Θέμης Χαρίσης.
Στην τεχνική επίσκεψη τους υποψηφίους της «Πρωτοβουλίας» ξενάγησαν οι: Π.Παπαχλιμίντζος, γεν. δ/ντής της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γ. Κωνσταντινίδης, δ/ντής Μετρό Θεσσαλονίκης, Ι. Καρακίτσιος αναπλ. δ/ντής , Κ. Κολομόνδος ,επιβλέπων του έργου, Μ. Σίμας, δ/ντής της κατασκευάστριας κοινοπραξίας και Θ. Μέγγουλης, αναπλ. δ/ντής.