ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΗΣ ΝΔ κ. ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΛΑΦΑΤΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ, ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΟΣΕ ΚΑΙ ΤΗΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟMIKO TOMEA»
Θεσσαλονίκη 13 Οκτωβρίου 2010
Η αναδιάρθρωση του εταιρικού σχήματος του ελληνικού σιδηροδρόμου σε τρεις εταιρείες: ΟΣΕ με συγχώνευση ΕΔΙΣΥ, ΕΡΓΟΣΕ με συγχώνευση τη ΓΑΙΑΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σημαντικό μέρος αυτής της προσπάθειας είχε ολοκληρωθεί έως τις εκλογές του 2009.
Η ρύθμιση χρέους με τη χρησιμοποίηση σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων.
Ο εξορθολογισμός της τιμής του εισιτηρίου. Η κάλυψη από το κράτος Υποχρεώσεων Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος και Δημοσίων Υπηρεσιών (ΥΓΟΣ ή ΥΔΥ).
Η εκλογίκευση και καλύτερη διαχείριση των δρομολογίων.
Η επιτάχυνση του επενδυτικού προγράμματος για την ολοκλήρωση των μεγάλων σιδηροδρομικών έργων.
Η εκπόνηση προγράμματος διευθέτησης θεμάτων πλεονάζοντος προσωπικού και αντιμετώπιση των άμεσων αναγκών σε διευθυντικά στελέχη και εξειδικευμένο προσωπικό.
Μέτρα για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού.
Το ΠΑΣΟΚ ως κυβέρνηση:
Ακύρωσε το σχέδιο Ανασυγκρότησης, χωρίς να παρουσιάσει καμιά εναλλακτική λύση εξυγίανσης. Με την επιλογή αυτή της μηδενικής λύσης και την παρατεταμένη αδράνεια του ΠΑΣΟΚ, αφενός χάθηκε πολύτιμος χρόνος, αφετέρου επιβαρύνθηκε το χρέος του ΟΣΕ με αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.
Αδράνησε επί ένα χρόνο, επιλέγοντας τη μέθοδο των διαρροών και τηλεοπτικών δηλώσεων για διαμόρφωση «κλίματος», αντί να επισπεύσει το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ. Το μόνο που κατάφερε ήταν να εντάξει το πρόβλημα του Οργανισμού στο περιβόητο Μνημόνιο.
Αναλώθηκε σε επιθέσεις κατά της Νέας Δημοκρατίας καθώς και σε απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για τον ίδιο τον ΟΣΕ. Γνώριμη τακτική ΠΑΣΟΚ προκειμένου να αποσείσει τις δικές του ευθύνες για ό,τι δεν έκανε και για ό,τι πρόκειται να κάνει.
Δεν ενημέρωσε τους πολίτες για τις πραγματικές αιτίες των ελλειμμάτων όπως ότι πχ ότι μεγάλο μέρος τους οφείλεται στο γεγονός ότι ο ίδιος ο ΟΣΕ δανειζόταν επί χρόνια προκειμένου να υλοποιηθούν απαραίτητες υποδομές.
Δεν υπερασπίζεται το έμψυχο δυναμικό του ΟΣΕ, τις χιλιάδες εργαζομένων του, την τεχνογνωσία τους, την εκπαίδευσή τους. Την επένδυση δηλαδή σε ανθρώπινο δυναμικό που έκανε επί δεκαετίες το κράτος στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Στο νομοσχέδιο για την εξυγίανση του ΟΣΕ:
Ό,τι λοιδορούσε το ΠΑΣΟΚ πριν από μερικούς μήνες ως αντιπολίτευση τώρα το εφαρμόζει ως κυβέρνηση: αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας, εξορθολογισμό δρομολογίων, αναπροσαρμογή τιμολογιακής πολιτικής.
Δεν υπήρξε ουσιαστικός διάλογος με τους εργαζόμενους από μία κυβέρνηση που επαίρεται να αυτοαποκαλείται πρωτοπόρος σε ζητήματα διαβούλευσης.
Δεν υπάρχει σαφής και λεπτομερής αναφορά σε θέματα εισόδου στρατηγικού επενδυτή, όπως επανειλημμένα έχει δηλώσει η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύου
Υπάρχει «ομίχλη», πολλές σκιές και ερωτηματικά αναφορικά με τα εργασιακά ζητήματα, τις μετατάξεις, τη συλλογική διαπραγμάτευση, τις ασφυκτικές προθεσμίες που τίθενται προς τους εργαζομένους.
Βασικά άρθρα του Νομοσχεδίου τελούν υπό την αίρεση της έγκρισης της Ε.Ε. για την εφαρμογή τους. Ψήφιση ελληνικού νόμου υπό την προϋπόθεση της εκ των υστέρων έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί τουλάχιστον παραδοξότητα.
Στη Νέα Δημοκρατία αντιμετωπίζουμε με υπεύθυνο τρόπο το εγχείρημα. Στηλιτεύοντας τα σημεία όπου υπάρχουν σκιές αδικίας ή αδιαφάνειας για τους εργαζομένους και για το μέλλον του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, υπηρετώντας όπως πάντα το δημόσιο, κοινωνικό και εθνικό συμφέρον και συγκατανεύοντας επί της αρχής της εξυγίανσης του ΟΣΕ, την οποία ως Κυβέρνηση είχαμε προασπιστεί εμπράκτως.