4 Νοε 2010

Η Θεσσαλονίκη προς τα έξω

Γράφει ο Αντώνης Βακάλης

Η εξωστρέφεια είναι ζητούμενο ολόκληρης της πόλης. Η έλλειψή της φαίνεται να εμποδίζει την δράση, ακόμα και όταν υπάρχουν οι προϋποθέσεις. Οι ευκαιρίες για τη Θεσσαλονίκη χάνονται καθημερινά η μία μετά την άλλη χρόνια τώρα.
Αντί να γίνουμε εξωστρεφείς και να παίξουμε στο διεθνές παιχνίδι, μας περιορίζει η εσωστρέφεια. Η μιζέρια μας εγκλωβίζει στο να κατηγορούμε την Αθήνα που μας έχει ξεχάσει. Αντί να ψάχνουμε το μέλλον μας στην...
 Αθήνα, θα πρέπει να το δημιουργήσουμε μόνοι μας, με τις δικές μας δυνάμεις. Αν θέλουμε τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος δυναμική και ανταγωνιστική, αυτό πρέπει να αλλάξει άμεσα, τώρα. Και αυτό δεν εξαρτάται από την Αθήνα. Εξαρτάται από όλους εμάς. Η Θεσσαλονίκη του μέλλοντός μας πρέπει άμεσα να δουλέψει για την ανάπτυξή της με συγκεκριμένες κατευθύνσεις, πριν να είναι οριστικά αργά.

Η Θεσσαλονίκη έχει όλες τις προοπτικές να γίνει κέντρο Εκπαίδευσης που να απευθύνεται σε όλη την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Ήδη ιδιωτικοί φορείς της πόλης έχουν περισσότερους σπουδαστές από τα Σκόπια, την Βουλγαρία, την Αλβανία από ό,τι Έλληνες. Πραγματικά τα Πανεπιστήμια μας και το ΑΤΕΙ με σχέδιο, στήριξη και τον κατάλληλο συντονισμό μπορούν να απελευθερώσουν τις δημιουργικές δυνάμεις τους και να αναλάβουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό.

Η Θεσσαλονίκη, εφόσον οργανώσει και αναδείξει το τουριστικό της προϊόν, μπορεί να γίνει η Βαρκελώνη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης με προφανή κέρδη για όλους μας. Θα μπορούσαμε να προσελκύσουμε τουρίστες για τον πολιτισμό, τα μουσεία, τα μνημεία μας για τη ζωντάνια της πόλης μας, αξιοποιώντας το λιμάνι ως σταθμό κρουαζιέρας, όντας στάση προς στη Χαλκιδική και το Άγιο Όρος και βεβαίως αν διατηρήσουμε την κυρίαρχη θέση της Θεσσαλονίκης στην αγορά των εκθέσεων και των συνεδρίων. Για κάθε ευρώ που κάνει τζίρο η HELEXPO η τοπική οικονομία κάνει τζίρο 7 ευρώ. Αν πούμε ότι η HELEXPO έκανε τζίρο 20.000.000 €, μιλάμε για ένα τζίρο 140.000.000€ το χρόνο στην τοπική οικονομία.

Με ένα οργανωμένο σχέδιο marketing για την Θεσσαλονίκη, η πόλη μπορεί να αποκτήσει μια μοντέρνα, συνεπή και ενιαία ταυτότητα στις αγορές του εξωτερικού με αποτέλεσμα να αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα και η επισκεψιμότητά της. Τα χρήματα για την προβολή της πόλης στο εξωτερικό μπορούν να εξασφαλιστούν από τους ίδιους τους φορείς που θα έχουν όφελος, πχ. πανεπιστήμια, επιχειρηματικοί φορείς, επιμελητήρια, σύλλογοι κλπ.

Τι χρειαζόμαστε; Σχέδιο και οργάνωση. Όλοι αναγνωρίζουμε πόση σημασία έχει το σχέδιο και η οργάνωση για να προχωρήσουμε με επιτυχία από τις επιλογές της καθημερινότητας μας μέχρι τις μεγάλες μας αποφάσεις. Η σημασία τους γίνεται ακόμη μεγαλύτερη όταν μιλάμε για μια ολόκληρη πόλη. Εάν θέλουμε να ξεπεράσουμε την κρίση και να διακριθούμε για όλα εκείνα που μπορούμε να ξεχωρίσουμε είναι απαραίτητο να προχωρήσουμε οργανωμένα.

Ποιος μπορεί να το κάνει; Μόνο ένας Δήμος που μπορεί να χαράξει στρατηγική για την πόλη, που μπορεί να συνεργαστεί με όλους τους φορείς και να αναλάβει το συντονιστικό στρατηγικό ρόλο.

Αυτός είναι ο νέος τρόπος σκέψης που φέρνουμε με την “Ομάδα Δημιουργίας για τη Θεσσαλονίκη” και τον υποψήφιο δήμαρχο Κώστα Γκιουλέκα. Έχουμε σχέδιο και πρόγραμμα. Λέμε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε με τις δικές μας δυνάμεις, να στηριχτούμε στη Θεσσαλονίκη, να φτιάξουμε το δικό μας μοντέλο ανάπτυξης. Γι αυτό άλλωστε προτείνουμε και την ίδρυση της αντιδημαρχίας τουρισμού, του γραφείου προσέλκυσης και υποστήριξης επενδύσεων, το marketing plan για τη Θεσσαλονίκη, και μια δεξαμενή σκέψης για να μελετούμε την πόλη μας και τις διεθνείς εξελίξεις, για να είμαστε έτοιμοι μπροστά στους κινδύνους και τις ευκαιρίες.

Αυτός είναι ο άλλος τρόπος που βλέπουμε, ζούμε, δημιουργούμε τη Θεσσαλονίκη. Έτσι παίρνουμε το μέλλον στα χέρια μας. Εμείς, μπορούμε.

http://www.antonisvakalis.gr/
 
Copyright © 2015 Taxalia Blog - Θεσσαλονίκη