Τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρη Ρέππα επισκέφθηκε το την Τρίτη το κλιμάκιο της τρόικας που βρίσκεται στην Αθήνα. Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι αλλαγές στον ΟΣΕ και τον ΟΑΣΑ και γενικότερα η περιστολή των δαπανών στις ζημιογόνες ΔΕΚΟ. Ο κ. Ρέππας, μεταξύ άλλων, είπε «όχι» για απολύσεις, ενώ προέκρινε τη μείωση προσωπικού με μετατάξεις.
«Οσο είμαι εγώ εδώ δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις από τις ΔΕΚΟ που εποπτεύει το υπουργείο μου», φέρεται να δήλωσε ο κ. Ρέππας στους ελεγκτές, σημειώνοντας ότι πριν καταλήξουμε στις αποφάσεις, έχουμε ζυγίσει κάθε βήμα, ώστε να μην αναγκαστούμε να κάνουμε πίσω.
Για το θέμα του ΟΣΕ, οι ελεγκτές ζήτησαν και ενημερώθηκαν για την πορεία υλοποίησης του νόμου που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη βουλή, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει μείωση του προσωπικού με μετατάξεις, κατάργηση επιδομάτων, αναστολή ζημιογόνων δρομολογίων και ιδιωτικοποίηση του 49% και του μάνατζμεντ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι ελεγκτές ζήτησαν να μάθουν τι θα γίνει με τα τιμολόγια του Οργανισμού, με τους μισθούς του προσωπικού και αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο κ. Ρέππας απάντησε ότι ήδη στις εμπορευματικές μεταφορές το καθεστώς έχει αλλάξει, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να μη χάνει κανένα πελάτη, οι μισθοί του προσωπικού μειώθηκαν κατά 20%, ενώ τα επιδόματα δεν υπερβαίνουν πλέον το 10% του βασικού μισθού.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο κ. Ρέππας είπε ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, καθώς γίνονται συζητήσεις με επενδυτές από την Κίνα, τη Γαλλία και άλλες χώρες, αλλά δεν έχουν ακόμη προχωρήσει. Μάλιστα ο υπουργός ζήτησε από τους ελεγκτές να βοηθήσουν και οι ίδιοι ώστε να υπάρξει έγκριση του επιχειρηματικού σχεδίου από την αρμόδια επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σχετικά με τις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στις αστικές συγκοινωνίες, τόσο στην Οργανωτική δομή τους, όσο και σε επίπεδο προσωπικού, ο κ. Ρέππας ανέλυσε τα πλάνα της κυβέρνησης που είναι να μειωθούν οι εταιρίες που απαρτίζουν σήμερα τον Όμιλο του ΟΑΣΑ, από πέντε σε δύο: μία για τα μέσα σταθερής τροχιάς, (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) και μία για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.
Και στον ΟΑΣΑ για το πλεονάζον προσωπικό προβλέπονται μετατάξεις σε άλλους οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Ανοιχτό παραμένι το ενδεχόμενο αύξησης της τιμής του εισιτηρίου από τις αρχές του επόμενου χρόνου.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι κάθε εξάμηνο θα γίνεται έλεγχος και αν διαπιστωθούν ελλείμματα θα λαμβάνονται μέτρα, τόσο στον ΟΑΣΑ όσο και στον ΟΣΕ.
Ο κ. Ρέππας ενημέρωσε ακόμη το κλιμάκιο της τρόικα για την πορεία υλοποίησης του νομοσχεδίου για τις οδικές και εμπορευματικές μεταφορές, με το οποίο έγινε η αρχή του ανοίγματος των λεγόμενων κλειστών επαγγελμάτων. Οι λεγκτές ζήτησαν από τον υπουργό να «ασκήσει πολιτική πίεση» για το άνοιγμα επαγγελμάτων και σε άλλους τομείς.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έδειξαν, τέλος, οι ελεγκτές για τις προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει σε συμβάσεις παραχώρησης στα περίπου 40 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
http://www.tovima.gr/